PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Michel Enbergin ammatti?


Liisa Rinkinen
06.03.10, 23:24
Perttelin rippikirjalla vuodelta 1794 - 1805 Ingerjin kohdalla on ylimmäisenä Michel Enberg. Mikä mahtaa olla pitkä titteli nimensä edessä?
http://www.sukuhistoria.fi/sshy/sivut/HisKi-digiarkisto.php?bid=4397&pnum=230
Michel on toiminut lasitehtaan suutarina, mutta noista vänkyröistä en kyllä saa suutaria?

Entä mitä tarkoittaa häkkyrä viidennellä rivillä olevan Lena Ersdotterin nimen edessä?

Jälleen kerran suuret kiitokset SSHY:n toimijoille ja näidenkin kirjojen kuvaajille. Mikä on kotona yön hiljaisina tunteina söhryjä katsellessa! :p:

Kiitokset myös SukuForumin ylläpidolle - mainio asia tämä listakin!

sukututkimusterveisin liisa

TerhiA
06.03.10, 23:31
Perttelin rippikirjalla vuodelta 1794 - 1805 Ingerjin kohdalla on ylimmäisenä Michel Enberg. Mikä mahtaa olla pitkä titteli nimensä edessä?
http://www.sukuhistoria.fi/sshy/sivut/HisKi-digiarkisto.php?bid=4397&pnum=230
Michel on toiminut lasitehtaan suutarina, mutta noista vänkyröistä en kyllä saa suutaria?
Entä mitä tarkoittaa häkkyrä viidennellä rivillä olevan Lena Ersdotterin nimen edessä?


Kyllähän se Skomakaren tuossa on Enbergin titteliksi kirjoitettu.
Ja Lenan edessä on pelkkä iso P-kirjain eli lyhennys sanasta Piga.

Juha
06.03.10, 23:35
Kyllä siinä mielestäni lukee Skomakaren Michel Enberg



Juha

Juha
06.03.10, 23:36
Ja TerhiA vastasi sillä aikaa, kun minä yritin vielä etsiä tuon Leena piian syntymäpaikkaa :)


Juha

JaskaS
07.03.10, 09:17
Ja TerhiA vastasi sillä aikaa, kun minä yritin vielä etsiä tuon Leena piian syntymäpaikkaa :)

Juha
Silmien avausharjoituksena yritin tihrustaa Lenan tulosuuntaa. Siinä saattaa lukea Bierno, joskaan Perniö ei välttämättä ole hänen syntymäpaikkansa.

:) Jaska

Liisa Rinkinen
07.03.10, 10:44
Voi hyvänen aika - mie en kunnolla ehtinyt silmääni ummistaa, kun vastaukset kysymyksiini jo odottivat koneella!
Lämpimät kiitokset!

Olen yrittänyt pysyttäytyä erossa näistä äitini esivanhemmista, kun lasitehtaan työtekijöinä kiersivät niin mahdottoman kovaa vauhtia paikkakunnalta toiselle ja isänkin esipolvet ovat vielä viemättä kotisivuille. Digiarkisto suorastaan huutaa kuitenkin katselemista ja vei lomalaisen viime yönä mennessään...
Pernaja kuulostaa uskottavalta! Skomakaria en itse olisi vänkyryöistä ikinä saanut kasaan!

Lenalle en löytänyt lähtö- enkä tulomerkintöjä ja Enbergejä on nyt monta henkeä hajallaan koneella. Ehkä voin myöhemmin löytää sukuyhteyden heihin.

Toivossa on hyvä elää!:)

Aurinkoisia kevätpäiviä ja vielä kerran suurkiitos kaikille ongelmaani perehtyneille!
liisa