PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Sophia Forsberg vai Tornberg ?


tellervoranta
12.09.09, 16:13
Hiskin mukaan Kemissä vihitään 15.11.1818 Jacob Johansson Jauhola ja Sophia Forsberg. Vihkiminen näkyy linkin oikealla puolella alaosassa.

http://www.sukuhistoria.fi/sshy/kirjat/Kirkonkirjat/kemi/syntyneet-vihityt-kuolleet_1736-1825_msrk_ik274/99.htm

Olen seurannut Jacob Jauholan perhettä ja Nils Gabrielin sekä Erik Willhelmin että viimeisen Isaacin syntymän kohdalla äiti merkitty Sophia Tornbergiksi.
Sopivia Tornbergejä olisi Roi 25.10.1800 Comiss Nils Tornberg : Sophia Margareta sekä Tornion puolella 24.10.1796 Skrädd.ges Henr. Tornberg (vo Anna Lisa Forsström) Anna Sophia.

Jouni Kaleva
12.09.09, 16:32
Kyllä tuo enemmän on Tornberg kuin Forsberg. Ainakin 3. kirjain on n, ei millään s.

Nina
12.09.09, 16:37
Jos olisit kysynyt sokkona, mikä on Sophian sukunimi mainitsemallasi sivulla, olisin vastannut Tornberg. Olisikohan mustiin kirjoihin ja siitä HisKiin 'tulkittu' väärin....

tellervoranta
12.09.09, 18:05
Kiitos ja kumarrus. Kyllä minä aika sokkona :eek: kysyin.
Olen tutkinut vanhimman pojan Johan Abramin muuttumista Wackliniksi ja siksi mennyt suvussa taaksepäin löytääkseni ehkä kytköksiä muihin Wacklineihin.