PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Vuodelta 1651


Erkki A Tikkanen
04.01.14, 18:53
Tämä sana oli nimen perässä vuoden 1651 tuomiokirjassa. Muutama kirjain, mutta minulle ei auennut. Löytyisiköhän vanhojen tekstien tuntijaa ratkaisemaan sanan.
Se alkaa selvästi s-kirjaimella, mutta kun en tunnista sanaa, en tietysti osaa sitä lukeakaan, vaikka jollekin se saattaisi olla aivan selväkin tapaus.

Erkki A Tikkanen
05.01.14, 13:53
Tässä isompi osa tuota tuomiokirjaa, jossa em. sana löytyy. Jos tällä tavalla jollekin sana aukeaisi paremmin.

Olen itse pähkäillyt sitä ja ei vain ole löytynyt sitä oikeata sanaa, joka saattaa ollakin aivan tuttu, mutta nyt on piilossa jostain syystä. :)

Sana löytyy kolmannen rivin loppupäästä.

Kimmo Kemppainen
05.01.14, 14:34
Sielff.
Kimmo Kemppainen

Tässä isompi osa tuota tuomiokirjaa, jossa em. sana löytyy. Jos tällä tavalla jollekin sana aukeaisi paremmin.

Olen itse pähkäillyt sitä ja ei vain ole löytynyt sitä oikeata sanaa, joka saattaa ollakin aivan tuttu, mutta nyt on piilossa jostain syystä. :)

Sana löytyy kolmannen rivin loppupäästä.

Heikki Särkkä
05.01.14, 15:00
Kannatan Kimmon tulkintaa. Samalla rivillä on tuo ff sanassa aff kuten myös rivillä 11 sanan Attestation jäljessä.

Erkki A Tikkanen
05.01.14, 15:20
Kiitos tulkinnoista. Minua hämäsi se, että iin pilkku puuttui, vaikka se aika säännöllisesti löytyy kaikista muista iillisistä sanoista.