PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Kaarlo Tuomi


Mimmi812
27.09.07, 14:39
Onko kenelläkään tietoa Kaarlo Tuomesta, joka syntyi Amerikassa 1916?

MirHa
22.01.08, 00:08
Kaarlo Tuomi oli mummoni isän poikapuoli ja muutti isäpuolensa Robert Saastamoisen ja äitinsä kanssa Neuvostoliittoon. Sittemmin kgb:n agenttina amerikkaan. Jäi kiinni ja kaksoisagenttina. Näin viimeksi muistaakseni v. 1990 tai siinä main kun kävi suomessa Kiuruvedellä ja Pyhäsalmella. Ei tietoa enää. On kyllä kirjoittanut kirjan joka löytyy kirjastosta en ikävä kyllä muista nimeä.

Mimmi812
02.08.11, 21:14
Heippa,

Onko sinulla mahdollisesti lisä tietoa Kaarlo Tuomesta yms?

Otan tietoja vastaan


T: Minna

Teuvo Ikonen
03.08.11, 17:11
Kaarlo Tuomesta julkaistiin aikoinaan artikkeli Valituissa Paloissa.

Risto Toivonen
04.08.11, 12:46
Kaarlo R. Tuomi: Isänmaattoman tarina
Amerikansuomalaisen vakoojan muistelmat toimittanut Sakari Määttänen

MerjaHT
25.02.12, 13:25
Huomasin tämän viestin selaillessani. Tapasin Kaarlo Tuomen 1980-luvulla hänen käydessään ensimmäisen kerran Suomessa. Hän oli Floridassa asuneen silloisen anoppini Aino Selinin ja hänen Michiganista? kotoisin olleen suomalaissyntyisen John (Jussi) Selinin ysäviä. Jussi kuoli 1985. Minulla on jossakin hänestä ottamani valokuva ja hänen kuolemastaan on kirjoitettu Helsingin Sanomissa 11.4.1995 ollut pieni juttu. Sen mukaan hän oli kuollut Floridan Lake Worthissa maaliskuun alussa. Voin skannata ja lähettää ilmoituksen, jos tarvetta on.

Mimmi812
25.02.12, 18:58
Huomasin tämän viestin selaillessani. Tapasin Kaarlo Tuomen 1980-luvulla hänen käydessään ensimmäisen kerran Suomessa. Hän oli Floridassa asuneen silloisen anoppini Aino Selinin ja hänen Michiganista? kotoisin olleen suomalaissyntyisen John (Jussi) Selinin ysäviä. Jussi kuoli 1985. Minulla on jossakin hänestä ottamani valokuva ja hänen kuolemastaan on kirjoitettu Helsingin Sanomissa 11.4.1995 ollut pieni juttu. Sen mukaan hän oli kuollut Floridan Lake Worthissa maaliskuun alussa. Voin skannata ja lähettää ilmoituksen, jos tarvetta on.


Jos mahdollista niin olisin kiitollinen, jos voisit skannata ilmoituksen minulle spostilla minna.puolakka*welho.com