PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Kalamiehen nauru


Heikki Koskela
13.02.10, 16:17
Olen ajoittain (tänään viimeksi) seurannut televisiosta harrastajakalastajien toimintaa. He heittelevät siimojaan kosken kitaan ja saavat joskus komeita kaloja. Saalista kiskoessaan rantaa kohti useat kalastajat nauravat koko ajan. Oletan heidän nauttivan siitä, kun saavat hypittää kalaa vedestä korkealle ilmaan. Hitaasti hilaamalla rantaa kohti nautinto tietenkin pitkittyy. Osa kalastajista nauraa katketakseen seuratessaan kalan taistelua koukussa. Lopuksi toteavat: "Olipa upea esitys!"

Kummallisinta on kuitenkin se, että kala päästetään takaisin kotiinsa kunhan sen suusta on irroitettu koukku joko käsin tai pihdeillä. Tämän toimenpiteen johdosta olen tehnyt oman johtopäätökseni: kalastaja nauttii vain siitä, että kala (lohi yms) loikkii ilmaan ja se saadaan "taistelun" jälkeen haaviin tai rannalle.

Olen esittänyt itselleni kysymyksen: Miksi kalastaja päästää kalan takaisin? Eikö hänellä olekaan tarvetta käyttää kalaa ruoakseen niin kuin normaalisti tehdään? Onko tämäntapainen kalastaminen vain pelkkää sadismia, jota harrastetaan kun seo niin mukavaa?

Alpo Rantala
13.02.10, 18:03
Tiedättehän kalamiehen rukouksen. "Jumala anna minulle joskus niin iso kala, ettei tarvitse valehdella saadun kalan kokoa". Jospa kalan pois päästämisessä on tästä kyse :D:.

Alpo Rantala, omatarvekalastaja

Heikki Koskela
13.02.10, 19:20
Tiedättehän kalamiehen rukouksen. "Jumala anna minulle joskus niin iso kala, ettei tarvitse valehdella saadun kalan kokoa". Jospa kalan pois päästämisessä on tästä kyse :D:.

Alpo Rantala, omatarvekalastaja

Niin se vissiin taitaa olla. Se nauraminen varmaan sitten johtuu siitä kalan pienuudesta. No, parempihan on tietysti nauraa kuin itkeä. Pienelle on aina naurettu. :)