PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Nettisivujen kieli


kaila
08.02.10, 10:13
Minulla on selaimessa käytössä ensisijaisena kielenä englanti.

Tämä aiheuttaa sen, että seuran nettisivut joka kerta sinne mennessäni avautuvat englanniksi ja vaikka olen kirjautunut sivuille ei se muista että olen valinnut kieleksi suomen.

SukuForum toimii suomeksi eikä mieleeni nyt tule muita sivuja joissa tällainen virhe esiintyy. Minä en halua käydä seuran englanninkielisillä sivuilla vaan yleensä suomekielisillä ja joskus ruotsinkielisillä sivuilla enkä sen takia aio muuttaa selaimeni asetuksia. Käyn selaimella joskus muuallakin.

Voisko asian saada korjattua. Ainakin minua tämä on häirinnyt alusta saakka.

Juha
08.02.10, 10:18
Välitän viestin asian mahdollisesti korjaamaan pystyvälle taholle.


Juha

JaskaS
08.02.10, 10:35
Itselläni on selaimessa ensisijaisena kielenä suomi, sitten englanti, amerikan englanti ja ruotsi.
Harvemmin on tarvetta käydä englanninkielisellä sivulla, jos sama suomeksi on käytettävissä. Jos sellaista ei ole, valikoituu priorisointilistan seuraava kieli.

:) Jaska

kkylakos
08.02.10, 12:11
En tiedä onko selaimen kielestä vai IP-osoitteesta kiinni, mutta sama ilmiö esiintyy minulla Arkistolaitoksen uudella etusivulla. Englanninkielisessä versiossa ei edes ole linkitystä aineistoon, joten ensimmäisenä pitää aina klikata suomenkieliselle puolelle.

Tuiju Olsio
08.02.10, 16:43
Minulla on selaimessa käytössä ensisijaisena kielenä englanti.

Tämä aiheuttaa sen, että seuran nettisivut joka kerta sinne mennessäni avautuvat englanniksi ja vaikka olen kirjautunut sivuille ei se muista että olen valinnut kieleksi suomen.

SukuForum toimii suomeksi eikä mieleeni nyt tule muita sivuja joissa tällainen virhe esiintyy. Minä en halua käydä seuran englanninkielisillä sivuilla vaan yleensä suomekielisillä ja joskus ruotsinkielisillä sivuilla enkä sen takia aio muuttaa selaimeni asetuksia. Käyn selaimella joskus muuallakin.

Voisko asian saada korjattua. Ainakin minua tämä on häirinnyt alusta saakka.
Minulla on selaimessa kielenä saksa. Seuran nettisivut aukeavat minulla englanniksi, josta en tykkää. Mielestäni ne pitäisivät aueta aina suomeksi, kuten silloin kauan sitten myös.

Juha
08.02.10, 16:47
Kokeilin itse usealta eri koneelta ja selaimelta seuramme sivuja. Ne avautuivat joka kerta suomenkielisinä.

En suoraan osaa itse sanoa, missä tuo ongelma joidenkin kohdalla voi olla. Tulee tietysti mieleen ne legendaariset evästeet - oletteko kokeilleet deletoida niitä ja sen jälkeen yrittää uudelleen sivuille.

Juha

JaskaS
08.02.10, 17:08
Tuiju,

Kokeilin selaimessani (Firefox engl.) kuvan kielipreferenssijärjestystä ja hyvin toimi.
Luulisi soveltuvan sinulle. Saksankielisiä sivuja ei seuralla ole, joten seuraavana on suomi ennen englantia ja ruotsia.

:) Jaska

Antti Järvenpää
08.02.10, 17:26
Tuiju,

Kokeilin selaimessani (Firefox engl.) kuvan kielipreferenssijärjestystä ja hyvin toimi.
Luulisi soveltuvan sinulle. Saksankielisiä sivuja ei seuralla ole, joten seuraavana on suomi ennen englantia ja ruotsia.

:) Jaska

Testasin samaa Macillä. Firefoxissa on tosiaan mahdollisuus valita kieli erikseen, mutta esimerkiksi Safari käyttää automaattisesti järjestelmän kielivalintaa.

Tällä perusteella olettaisin, että selaimet käyttävät oletuksena järjestelmän kielivalintaa ja jos selain sisältää kielivalinnan kuten Firefox, niin siinä sitä voidaan sitten muuttaa tarpeittensa mukaan

Tuiju Olsio
08.02.10, 18:44
Tuiju,

Kokeilin selaimessani (Firefox engl.) kuvan kielipreferenssijärjestystä ja hyvin toimi.
Luulisi soveltuvan sinulle. Saksankielisiä sivuja ei seuralla ole, joten seuraavana on suomi ennen englantia ja ruotsia.

:) Jaska
Se on joskus pienestä kiinni. Tämä oli kyllä paras neuvo pitkään aikaan. Käytän Firefoxia ja tämän ohjeesi mukaan toimii nyt niinkuin pitääkin!! KIITOS.

kaila
08.02.10, 18:59
Kokeilin itse usealta eri koneelta ja selaimelta seuramme sivuja. Ne avautuivat joka kerta suomenkielisinä.

En suoraan osaa itse sanoa, missä tuo ongelma joidenkin kohdalla voi olla. Tulee tietysti mieleen ne legendaariset evästeet - oletteko kokeilleet deletoida niitä ja sen jälkeen yrittää uudelleen sivuille.

Juha

Jos se toimisi evästeillä niin se muistaisi mitä kieltä pitää käyttää. Kyllä sivut tulevat suomenkielisinä jos laitan suomen ensimmäiselle sijalle mutta kun en tee sitä niin sieltä tulee englantia ja vaikka vaihtaa suomeksi niin taas joku muu sivu on englanniksi.

t Kalle