PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Vuosimaksusta


Antti Järvenpää
01.02.10, 13:12
Tuossa jo toiminnanjohtaja valitteli, että jäsenmaksut ovat tulleet tuplana, kuten näyttää minullekin tulleen.

Toinen hiukan nyppivä asia tässä laskutuksessa on, että 1.2.2010 tulee lasku, joka on päivätty 14.1.2010, jossa on 7 päivän maksuaika ja siitä huolimatta eräpäiväksi on merkitty 30.1.2010. Lohdullista asiassa on se, että yliaika korko on 0%.

En tiedä, kuka tämän jäsenmaksun laskutuksen hoitaa, mutta tässä olisi kyllä paikka reklamaatiolle.

Julle
01.02.10, 13:40
< Tuossa jo toiminnanjohtaja valitteli, että jäsenmaksut ovat tulleet tuplana, kuten näyttää minullekin tulleen.

Toinen hiukan nyppivä asia tässä laskutuksessa on, että 1.2.2010 tulee lasku, joka on päivätty 14.1.2010, jossa on 7 päivän maksuaika ja siitä huolimatta eräpäiväksi on merkitty 30.1.2010. Lohdullista asiassa on se, että yliaika korko on 0%.

En tiedä, kuka tämän jäsenmaksun laskutuksen hoitaa, mutta tässä olisi kyllä paikka reklamaatiolle. >

Jos tulee tuplana, maksaakaa sekin kannatusmaksuna, mitä sillä on väliä! ;-)
Eikä silläkään mitä eräpäiviä siinä lukee, koska jäsen on jäsen yleensä siihen asti kunnes joku elin sen erottaa ja jäsenpalvelut on annettava heille.
Yleensä yhdistyslain mukaan jäsen voidaan erottaa, jos ei ole hoitanut velvollisuuksiaan eli tässä tapauksessa jäsenpalvelut pitää saada vuoden loppuun saakka. Sitten johtokunta voi erottaa.
Huom.! En suosittele silti jäsenmaksun maksamatta jättämistä, mutta laskutus tekee vain työtään, mutta jäsen maksaa kun jaksaa!

Maksamisiin

Hannu Hellsten
01.02.10, 13:46
Tuossa jo toiminnanjohtaja valitteli, että jäsenmaksut ovat tulleet tuplana, kuten näyttää minullekin tulleen.

Toinen hiukan nyppivä asia tässä laskutuksessa on, että 1.2.2010 tulee lasku, joka on päivätty 14.1.2010, jossa on 7 päivän maksuaika ja siitä huolimatta eräpäiväksi on merkitty 30.1.2010. Lohdullista asiassa on se, että yliaika korko on 0%.

En tiedä, kuka tämän jäsenmaksun laskutuksen hoitaa, mutta tässä olisi kyllä paikka reklamaatiolle.

Erään tanskalaispankin piikkiin vain, kuten toiminnanjohtaja jo toisaalla on tehnytkin. Ei siinä pankissa toimi mikään muukaan.

JaskaS
01.02.10, 14:28
Käpäisin juuri postilaatikolla ja ihmettelinkin laskukuorien määrää.
Kaikki seitsemän (7) laskua olivat Suomen Sukututkimusseuralta!
Kahden alaosassa Sammon tili, viidessä Nordean (kahta tyyppiä ylälaidan raapaisujen suhteen). Tilisiirtolomake puuttui jokaisesta, mikä ei tietenkään haittaa nettimaksamista, koska tarpeelliset tiedot löytyvät.
Nyt vain pitää arpoa yksi seitsemästä :eek:

:) Jaska

Onerva
01.02.10, 14:54
Minua sorsitaan! Minä sain vain 3 laskua jäsenmaksusta
Onerva

Hannu Hellsten
01.02.10, 15:09
Meilläpäin posti taitaa kadottaa kirjeitä, kun minä sain vain yhden laskun. Pitäisiköhän tehdä valitus.

Seppo Niinioja
01.02.10, 15:58
Lopettakaa jo, aikuiset ihmiset jonninjoutavat irvailunne! Ei niitä enää kerry lisäinformaatiota. Kerrankos tietokoeet virheitä tekevät. Kyllä niiden korjaamisessa työtä taatusti riittää henkilökunnalle. Tuskin ovat piloillaan tätä tehneet.

Seppo Niinioja
Jäsen vuodesta 1974.

Erkki
01.02.10, 16:33
Kerrankos tietokoeet virheitä tekevät.


Kun laskut tehtiin Remingtoneilla - käyttövoimana leipä ja peruna - niin tekivätkö koneet silloin virheitä?

Erkki Järvinen
01.02.10, 17:55
Kun laskut tehtiin Remingtoneilla - käyttövoimana leipä ja peruna - niin tekivätkö koneet silloin virheitä?

Aika huvittavaa, minäköhän tämän aiheutin saatuani tuplalaskutuksen jäsenmaksua koskien ja laitoin viestin jäsensihteerille jolta sitten sainkin itseäni tyydyttävän "meriselityksen" mutta tuolloin sitten esitin, että voisi olla paikallaan antaa informaatiota täällä sukufoorumilla näitä tuplaskutuksia koskien. Ja niinhän se sitten tulikin jäsensihteerin toimesta tieto tänne foorumille. - Sen jälkeen sitten nämä keskustelut.

Mitä nyt Remingtoniin tulee niin minäkin tyhmä ymmärrän ettei sillä tuhansia jäsenmaksulaskutuksia kukaan kerkiä tekemään. - Toisaalta jos taloushallintaohjelma tekee mitä sattuu niin kalliiksi sekin tulee!

- erkki järvinen -

Antti Järvenpää
02.02.10, 09:27
No tuskin sinä Erkki tätä aiheutit, koska kirjoitin tekstini ärsyynnyttyäni, en niinkään tuplalaskusta, vaan noista päivänmääristä. Tulin sitten vielä tarkastaakseni, että oliko asiasta jo kirjoitettu jotain, jolloin huomasin toiminnanjohtajan kirjoituksen ja hän taasen lisäsi omaan kirjoitukseensa uuden maksupäivän, minun kirjoituksn jälkeen.

Lopettakaa jo, aikuiset ihmiset jonninjoutavat irvailunne! Ei niitä enää kerry lisäinformaatiota. Kerrankos tietokoeet virheitä tekevät. Kyllä niiden korjaamisessa työtä taatusti riittää henkilökunnalle. Tuskin ovat piloillaan tätä tehneet.

Seppo Niinioja
Jäsen vuodesta 1974.

Tästä olen kyllä Sepon kanssa jyrkästi eri mieltä, vaikka tulilinjalla ei suinkaan pitäisi olla SSS:n henkilökunta vaan yleisesti tämän yhteiskunnan sähköiset laskutusjärjestelmät.

Kyse ei ole siitä, että "kerrankos tietokoneet tekevät virheitä", vaan tietoisesta välinpitämättömyydestä ja huolimattomuudesta. Ne postilaatikosta tulevat laskut, jotka on tehty käsin tai "Remingtonilla", ovat poikkeusetta asiallisia ja päivänmäärät kohdallaan. Sen sijaan lähes poikkeuksetta nämä jonkun toisn osapuolen tulostamat ja postittamat laskut ovat sellaisia, että maksuajasta on kulunut jo vähintään puolet, kun lasku tipahtaa postilaatikosta. Kyse ei ole mistään tietokonevirheestä, vaan siitä, että koko palvelu ei ylipäätänsä näy pelaavan kuten pitäisi.

Sinällänsä asialla ei ole väliä, jos istuu torpassaan koko ajan – joutaahan noita maksella lyhyemmäläkin maksuajalla, kun pankkitilillekkään ei juuri korkoa tipahtele. Ongelmallisia ne ovat, kun on jollakin reissulla, niin postilaatikoon kertyneistä laskuista on jo viikon reisun jälkeen puolet mennyt yliajalle, koska laskutus päivänmäärät ovat pielessä.

Oma kuohahtamiseni ei siis kohdistu Suomen sukutukimusseuraan vaan siihen palveluntarjoajaan, joka nämä laskut on lähettänyt. Hyvin alkeelliseen yrittäjä moraaliin kuuluu, että laskuissa on se päivänmäärä jolloin lasku lähetetään – jos ei ennätetä lähettää, niin tulostetaan uudelleen. Kun olen itse ollut yrittäjänä parikymmentä vuotta, pidän sitä jonkinmoisena kunnia-asiana, että tämänkaltaiset talouteen liittyvät asiat hoidetaan tip-top asiallisesti - sentilleen ja täsmälleen oikeilla päivänmäärillä. Tämä tip top ajattelu tuntuu puuttuvan tyystin näiltä laskutus ja postituspalveluja tarjoavilta yrityksiltä.

Se mitä toivoisin, olisi se, että tälle SSS:n laskutusten palveluntarjoajalle lähtee tulikivenkatkuinen reklamaatio. Yleisemmin toivoisin, että jokin kuluttajaviranomainen puuttuisi koko systeemiin, sillä tämä sähköinen laskutusjärjestelmä väärine päivänmäärineen ja muutaman päivän jäljellä olivine maksuaikoineen aiheuttaa mielipahaa todella suurelle joukolle ihmisiä.

Heikki Koskela
02.02.10, 10:31
Älkää hyvät ihmiset hermostuko! Elämäähän tämä vain on. Sammossa/Nordeassa on vain painettu väärää nappulaa eikä ole resetoitu tai jotain. Sattuuhan sitä.

Muistaakseni ensimmäisellä kuulennolla oli käytössä minunkin läppäriä suorituskyvyltään heikkotehoisempi tietokone ja pääsivät sieltä kuitenkin takaisin alas maapallolle.

Olennaista on, että suoriudumme jäsenmaksusta tänäkin vuonna vaikka laskuja tulisi kuinka monta. Yksi maksetaan tai ainakin minä maksan yhden, kunhan saan eläkkeen tililleni.

Iloa ja mielenrauhaa kaikille.

Juha
02.02.10, 11:13
Laskuthan voi pistää verkkopankissa automaattimaksuun tai laskut voi maksaa kännykän nettiyhteyden avulla. Tietysti jos tulee paljon yksittäisiä, kertaluonteisia laskuja, niin automaattimaksusta ei ole niin paljon iloa.

Toisaalta ei tuo eräpäiväongelma niin suuren suuri ole. Yleensä laskutus odottaa pari viikkoa ennen ensimmäistä karhukirjettä - tietysti on fiksua maksaa kaikki eräpäivään mennessä, sillä moni yritys elää vain tulorahoituksella.

Heikki Koskelalle; joskus luin, että jos avaat soivan synttärikortin, niin sait suuriin piirtein yhtä paljon tietotekniikkaa kuin ensimmäisen kuulennon koneissa oli.


Juha

Antti Järvenpää
02.02.10, 11:31
Sanotaan nyt näin, että minusta tässä olisi syytä vaatia palveluntarjoalta melkoista hyvitystä siitä laskusta, joka tästä seuran laskutuksesta moinen palveluntarjoaja on lähettänyt tai lähettää SSS:lle. Näin ainakin itse vaatisin.

Olisipa jonkinmoisena muistutuksena, että tällaiset asiat pitää hoitaa asiallisesti tarkalleen ja niin että jokaikinen päivänmäärä on oikein eikä sinnepäin.

Antti Järvenpää
02.02.10, 12:37
Todettakoon nyt, että tänään posti kantoi kolmannen laskun, jossa kaikki päivänmäärät ovat samoja kuten kahdessa aikaisemmassa.

Margareta
02.02.10, 13:08
Voi vitsi, sanoin eilen kun tuli kahdeksan (8) jäsenmaksulaskuja. Huh, huh, nyt ei ole enää hauskaa. Tänään tuli kolme (3) lisää. Mikä näistä laskuista maksaisin, tai ehkä maksan kaikki, 11 x 39,00000 e/kpl = 429 E -:).
Eläkeläis Mummu

Helena V.
02.02.10, 13:53
Sanotaan nyt näin, että minusta tässä olisi syytä vaatia palveluntarjoalta melkoista hyvitystä siitä laskusta, joka tästä seuran laskutuksesta moinen palveluntarjoaja on lähettänyt tai lähettää SSS:lle. Näin ainakin itse vaatisin.

Olisipa jonkinmoisena muistutuksena, että tällaiset asiat pitää hoitaa asiallisesti tarkalleen ja niin että jokaikinen päivänmäärä on oikein eikä sinnepäin.

Tästä olen Antin kanssa prikulleen samaa mieltä! Vaikken yhtään epäile, etteikö näin seurassa myös toimittaisi, niin kirjoitan tämän silti. Eikä vaan hyvitystä palvelulaskusta vaan myös täysimääräistä korvausta ylimääräisestä työstä, jota tällainen epäilemättä seuran toimistoon aiheuttaa. Lisäksi korvausta korkotappiosta, jonka maksujen viivästyminen seuralle aiheuttaa. Riippuu tietenkin, mitä laskutussopimuksessa on sovittu, mutta siltikin saa vaatia. Ja jollei vaadi, ei varmasti saa mitään.

En tiedä, millainen seuran uusi taloushallinnon järjestelmä on, mutta veikkaan, että joku saa kohdistella käsin ja kysellä palautusyhteyksiä arvatenkin pitkin vuotta tippuvista jäsenmaksuista, joista jotkut kumminkin maksetaan enemmän kuin kertaalleen.

Voin tietenkin olla väärässä, mutta epäilen vahvasti, ettei hyvää kirjanpitotapaa (eikä ainakaan liiketalouden) noudateta ilmoittamalla paperilaskun saajille nettisivuilla ja -keskustelupalstalla virheellisistä laskuista ja eräpäivästä. Kun kerran kaikki tämä sotku on pankin vika, kyllä pankkia on pikaisesti vaadittava lähettämään jokaikiselle kirjallinen oikaisu, jonka yhteydessä selvitetään tapahtunut virhe ja annetaan yksiselitteiset ohjeet mahdollisista jäseniltä toivottavista toimenpiteistä mukaanlukien yhteystiedot, mistä pyytää palautusta liikaa maksetuista jäsenmaksuista.

t. Helena V.

PS. Vaikka moni saattaisi mielellään antaa mahdollisen liikaa maksetun jäsenmaksun mennä vapaaehtoisen lahjoituksen piikkiin, niin se ei kuitenkaan kirjaudu "automaattisesti" oikein väärälle viitenumerolle maksettuna ja vähintäänkin suostumusta tällaiseen menettelyyn ilmeisestä laskuttajaosapuolen virheestä johtuvasta liikamaksusta pitäisi kysyä jokaiselta "väärinmaksajalta" erikseen.

PPS. Koskien toiminnanjohtajan tiedonantoa, en ymmärrä, mitä tekemistä sähköisten laskujen tekomahdollisuudella ylipäätään on paperilaskujen väärin tulostamisen ja viivästyneen lähetyksen kanssa. Ellei sillä sitten ennakoida sitä, että ensi vuonna jäsenmaksut toimitetaan sähköisesti?

JaskaS
02.02.10, 13:59
Tasoissa ollaan, Margareta :cool:
Eilisen seitsemän lisäksi tuli tänään neljä. Saldo siis myös 11.

Jos näissä viesteissä onkin osin irvailun makua, kohdistuu se pelkästään Sampo Pankkiin, ei SSS:aan.
Tuo mokoma Danske Bank aikoinaan aiheutti vävypojalle parin päivän kokonaistyöajan menetyksen, joten sympatiaa ei heru sinnepäin.

:) Jaska

Ierikka
02.02.10, 17:58
Nyt jos olis ilkeä vois sanoa että sielläkin on suuret ikäluokat pantu eläkkeelle ja "pullamössö" sukupolvi on astunut remmiin, kuten Helsinki-Vantaa, VR, ym. vain muutamia mainitakseni.
Mutta pois se meistä, virheistäkin voi oppia, tai sitten ei.

Seppo Niinioja
05.02.10, 17:05
Toiminnanjohtajan ilmoituksen mukaan häiriön seurauksena keskimäärin jokainen jäsen sai kaksi jäsenmaksulaskua. Todellisuudessa yksi jäsen saattoi saada kahdesta 12:een laskua. En päässyt edes keskiarvoon: Sain vain yhden laskun. Pitäisikö reklamoida? Työkaverini kertoi muinoin, kuinka heidän matematiikanopettajansa oli sanonut, että pitäisihän teidän kaikkien kokeissa edes keskiarvoon päästä. Tämä juttu on tosi.

Hyvä tietysti että Seuralta säästyy rahaa muuhun hyvään tarkoitukseen. Jäsenille koitunutta harmia tuskin korvataan. Muistui mieleen jokin muinaisen työnantajani teknisen sektorin esimieskunnan hengennostatussseminaari Hanasaaren Kulttuurikeskuksessa. Usean sadan suuruisesta osallistujajoukosta noin puolet sai illallisesta ruokamyrkytyksen (minä en). Johtokunnan sihteeri kertoi minulle innoissaan, kuinka hän oli saanut sovituksi, että illallisesta ei veloiteta firmalta mitään.

Nimim.
Älkää tehkö niin kuin minä teen,
vaan tehkää niinkuin minä sanon

tellervoranta
05.02.10, 19:37
Minä kai olen niin mitäänsanomaton persoona, kun sain vain yhden :) laskun.

Sakara
10.02.10, 12:08
Minä sain vain yhden laskun.

seppop
10.02.10, 17:04
Koskahan tänne Ruotsiin saa edes ensimmäisen jäsenmaksulapun?
Viime vuonna tuli lopulta, mutta se oli väärälle vuodelle ja siinä oli myös väärä vuosimaksu! Kävin sitten itse maksamassa sen paikan päällä, kun olin Suomessa.
Sukutieto-lehdestä minulla ovat vain numerot 1 ja 2/2009.
Seppo Puolle

JLausas
11.02.10, 13:18
Sama juttu täällä Hollannissa. Ei tule lehtiä enää (2/2009 jälkeen) eikä maksulappuakaan. Onneksi pääsee sentään vielä nettiin.

Seppo Niinioja
11.02.10, 14:26
Sama juttu täällä Hollannissa. Ei tule lehtiä enää (2/2009 jälkeen) eikä maksulappuakaan. Onneksi pääsee sentään vielä nettiin.

No hätä. Kyllä lehtiä varmaan vielä tulee, kunhan ehtii. Minullakin viimeisin Sukutiedon numero on 2/2009. Genoksesta tuli juuri numero 4/2009, joten sen voi sanoa olevan kohtuullisesti aikataulussa, siinä määrin kuin ennenkin. Eihän niissä tavattoman nopeasti vanhentuvia uutisia yleensä ole :). Seuran tapahtumistahan taidetaan tiedottaa nyttemmin aika kattavasti netissä.

Tuskin Seura rupeaa viivästyskorkojakaan perimään tässä tilanteessa. Ja korot ovat nyt niin historiallisen alhaalla, että Seura voinee ottaa edullista lainaa, jos ilmenee likviditeettivaikeuksia.

Seppo Niinioja

seppop
11.02.10, 17:06
Ei varmaan vanhenekaan, mutta kun Sukutieto 1/2009:ssa lukee, että lehti ilmestyy viikoilla 18,28, 42, 51 alkoi epäilyttää, ettei niitä tänne ulkomaille enää lähetetäkään.
Kumma myös, kun Danske bank on lähettänyt joukoittain Suomessa asuville jäsenille niitä maksulappuja, että tänne tuli viime vuonna 2008 vuoden maksulappu ja maksu 38 euroa, kun piti olla 2009 ja 39 euroa.

Seppo Puolle

Seppo Niinioja
13.02.10, 17:08
Ei varmaan vanhenekaan, mutta kun Sukutieto 1/2009:ssa lukee, että lehti ilmestyy viikoilla 18,28, 42, 51 alkoi epäilyttää, ettei niitä tänne ulkomaille enää lähetetäkään.
Kumma myös, kun Danske bank on lähettänyt joukoittain Suomessa asuville jäsenille niitä maksulappuja, että tänne tuli viime vuonna 2008 vuoden maksulappu ja maksu 38 euroa, kun piti olla 2009 ja 39 euroa.

Seppo Puolle

Lehdet ovat tosiaan yleisesti myöhässä ja siihen on tottunut. Sukutiedon osalta lienee päätoimittajan vaihdoskin vaikuttanut asiaan. En tiedä, onko lehdellä materiaalipulaa. Genokseen näyttäis olevan tarjolla enemmän kuin mahtuu.

Terveiset Tanskaan! Se on mukava maa.

Seppo Niinioja