PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Maria Irene Hägg


Kielo
28.01.10, 15:31
Hei! Olen aivan uusi aloittelija tällä saralla. Mielenkiintoni kohdistuu isänäitiini Maria Irene Hägg´iin. Hän kuoli isäni olessa 7 vuotias ja on jäänyt täysin vieraaksi perheellemme. Onko kukaan mahdollisesti tietoinen hänen suvustaan. Hän on syntynyt 23.1.1890, Korsholmassa, kuollut 14.6.1930 Vaasassa.
Hänen isänsä oli Johan Johansson Hägg, s. 11.7.1854 Korsholm, Staversby, k.28.2.1908, Staversby. Vihitty 14.9.1879 Maria Johansdotter omaa sukua Mänttä, s. 1.1.1848 Lillkyro ( Vähäkyrö), muutti Vähäkyröstä 10.8.1879, k. 2.12.1921 Staversby.
Lapset: 1) Frans Alfred född 20.5.1880 i Korsholm, emigrerade till Amerika 1899, dödförklarades med dödsdagen 1.7.1973, ingen anteckning om äktenskap eller barn.
2) Alina Sofia, född 20.5.1882 i Korsholm, död 7.8.1906 som ogift och barnlös.
3) Johan Edvin, född 25.3.1887 i Korsholm, vigd 10.11.1907 med Hilma Magnusdotter f. Leponiemi, född 8.2.1870 i Pihlajavesi. Barn: Oiva Edvin Alarik, född 8.5.1908 i Korsholm. Familjen utflyttade 19.9.1911 till Vasa.
4) Maria Irene Hägg, född 23.1.1890 i Korsholm, utflyttade 27.6.1918 till Vasa som ogift och barnlös.
Kiitollisena otan vastaan kaikki vinkit.

Matti Lund
28.01.10, 18:07
Hei

Johan Johaninpoika Häggin vanhemmat ovat 29.12.1850 vihityt (Tuovilassa)
Johan Johaninpoika Hägg ja Brita Sofia Johan Eerikintytär Brask.

pikku tsekkaus IGI:stä tuo nämä sisarukset, syntyneet Taurilassa:

JOHANNA SOFIA Hägg s: 24.10.1851
JOHANNES Hägg s: 11.07.1854
REINHOLD Hägg s: 24.03.1857
OTTO WILHELM Hägg s: 09.04.1858

Brita Sofian s. Taurilassa 15.10.1825 vanhemmat, sotamies ja itsell. Johan Eerik Brask ja Helena Matsintytär Österholm, vih. Taurilassa 28.12.1823. (Tämä löytyy Hiskistäkin. Helena lienee s. Pirttikylässä 21.08.1799 Mats Johaninp. Österholmille ja Brita Eerikintyttärelle)