PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Aikakausilehti Kansa Taisteli


Tuiju Olsio
27.01.10, 23:41
Sattuuko jollain olemaan Kansa Taisteli lehden vuoden 1983 numeroita? Tähän lehteen kirjoitti jonkun toisen kanssa Lauri Lausas artikkelin elämästään. Hän oli ollut Ranskan muukalaislegioonassa ja taistellut saksalaisten joukoissa Stalingradissa. Muutti myöhemmin Kanadaan. Artikkeli kiinnostaisi.

Heikki Koskela
28.01.10, 12:12
Sattuuko jollain olemaan Kansa Taisteli lehden vuoden 1983 numeroita? Tähän lehteen kirjoitti jonkun toisen kanssa Lauri Lausas artikkelin elämästään. Hän oli ollut Ranskan muukalaislegioonassa ja taistellut saksalaisten joukoissa Stalingradissa. Muutti myöhemmin Kanadaan. Artikkeli kiinnostaisi.

Olen kerännyt Kansa Taisteli-vuosikertoja paikkakunnan veteraanimuseoon. Lehdet ovat vielä hallussani. Löysin kyseisen kertomuksen numerosta 5/1983.Siinä on viisi valokuvaa ja teksti, jonka otsikko kuuluu: "Talvi 1941-42 Mius-joella". Kirjoittajiksi on merkitty Lauri Lausas/M Aalto. Yksi kuvista ilmeisesti esittää Lauri Lausasta vänrikin natsoilla.

En kykene laittamaan tekstistä kopiota, koska minulla ei ole skannausmahdollisuutta. Parhaassa tapauksessa voisin kyllä kirjoitta tekstin ja laittaa liitteenä yksityisesti sähköpostin mukana.

Jos et saa muilta apua, voin kyllä kirjoitella Wordilla tekstin ja välittää se sinulle.

Tuiju Olsio
28.01.10, 13:05
Olen kerännyt Kansa Taisteli-vuosikertoja paikkakunnan veteraanimuseoon. Lehdet ovat vielä hallussani. Löysin kyseisen kertomuksen numerosta 5/1983.Siinä on viisi valokuvaa ja teksti, jonka otsikko kuuluu: "Talvi 1941-42 Mius-joella". Kirjoittajiksi on merkitty Lauri Lausas/M Aalto. Yksi kuvista ilmeisesti esittää Lauri Lausasta vänrikin natsoilla.

En kykene laittamaan tekstistä kopiota, koska minulla ei ole skannausmahdollisuutta. Parhaassa tapauksessa voisin kyllä kirjoitta tekstin ja laittaa liitteenä yksityisesti sähköpostin mukana.

Jos et saa muilta apua, voin kyllä kirjoitella Wordilla tekstin ja välittää se sinulle.
Kiitos sinulle. Odotellaan vielä, josko löytyisi artikkeli helpommalla tavalla.

Tuiju Olsio
28.01.10, 16:47
Kiitän Heikkiä vielä kerran ja muita lukijoita kiinnostuksesta. Olen onnistunut nyt saamaan skannatut kopiot tästä artikkelista eräästä antikvariaatista, kun osasin sanoa Heikin avulla, missä lehden numerossa artikkeli on.

Liisa Lausas
29.01.10, 19:46
Hei, valitettavasti ko lehteä tai artikkelia ei minulla ole, mutta jos saat sen jostain niin olisitko ystävällinen ja ottaisit yhteyttä, sillä Lauri Lausas on edesmennyt setäni ja olisi mukavaa saada ko artikkeli. Hei luin nyt viestiketjun läpi ja taidan tehdä samalla tavalla - ottaa yhteyttä antikvariaattiin.
Talvisin terveisin Liisa Lausas

Tuiju Olsio
29.01.10, 20:56
Minulla on tuo artikkeli nyt skannattuna. Lähetän sen sinulle mielelläni privaattina.

Liisa Lausas
30.01.10, 04:31
Hei hienoa!
osoite on joko liisa*lausas.com tai liisa.lausas*gmail.com
yleensä suosittelen gmailia mikäli on liitteitä kuten skannattu teksti - kysymys: miten sinä olet asiasta kiinnostunut - aiheen vai henkilön takia?
terv. Liisa :)