PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Brother´s Keeper


Erkki K
09.01.10, 21:30
Uutena tulokkaana foorumille,en tiedä, onko asiaa aikaisemmin käsitelty?
Amerikkalainen sukulainen tekee sukututkimusta suomalaisista esivannhemmistaan ja käyttää BK ohjelmaa. Olen yrittänyt asentaa koneellenni vastaavaa ohjelmaa (versio 6.3), mutta en saa sitä asennetuksi. Kone herjaa, että ei olisi tilaa, vaikka sitä koneella on ja paljon? Osaako joku auttaa?

Julle
09.01.10, 22:20
< Uutena tulokkaana foorumille,en tiedä, onko asiaa aikaisemmin käsitelty?
Amerikkalainen sukulainen tekee sukututkimusta suomalaisista esivannhemmistaan ja käyttää BK ohjelmaa. Olen yrittänyt asentaa koneellenni vastaavaa ohjelmaa (versio 6.3), mutta en saa sitä asennetuksi. Kone herjaa, että ei olisi tilaa, vaikka sitä koneella on ja paljon? Osaako joku auttaa? >

Ei ole tilaa, mutta kumpaa? Keskusmuistia vai levytilaa? Voihan olla, että tarpeeksi suurta yhtenäistä keskusmuisti- tai levytilaa ei löydy?
Varmuuden vuoksi 1. Levyn tarkistus, 2. Levyn uudellen järjestely, 3. Levyn eheytys tms.

BK:n uskollinen käyttäjä

K-Erik
11.01.10, 17:27
Olen käyttänyt jo ainakin 15 v. Herjaako haun yhteydessä vaiko asennuksessa? Kannattaa hakea täydellisen version, missä on kaikki kielet. Ohjelmahan on shareware eli ilmainen ellei halua suoraa tulostusta sillä. Itse käytän kolmea kieltä, englanti, ruotsi ja suomi ohjelmassa ja se pelaa erinomaisesti. Kannattaa sijoittaa samaan kirjastoon missä muutkin ohjelmat ovat. Minulla 6.3 vie noin 16 Megaa eli hyvin vähän tilaa.

Erkki A Tikkanen
13.01.10, 11:47
---
Ohjelmahan on shareware eli ilmainen ellei halua suoraa tulostusta sillä.
---


Kyllähän ohjelmalla voi myös tulostaa. Siis myös shareware-versiolla. Pitää nähdä vain hiukan vaivaa. Aina ohjelmaa aloitettaessa syöttää vain "Ohje"-kohdassa rekisteröintinumeron 1234 ja salasanan 2468 ja tulostus pelaa sillä istuntokerralla. Tämä pitää siis toistaa joka kerta kun käynnistää ohjelman.
Olen itse käyttänyt myös ohjelmaa varmaan lähemmäs 20 vuotta ja on mielestäni edelleenkin yksi parhaista, vaikka puutteitakin löytyy.

K-Erik
13.01.10, 13:00
Minähän tiedän, selitin periaatteet. En ole yhtä osaava kun Seppo Niinimaa mutta kuitenkin tehnyt työtä tietokoneitten kanssa vuodesta 1965, myös työasemien. Yritin vaivihkaa yllyttää ostamaan mielestäni erään parhaimmasta sukutauluohjelmista. Minulla on muuten W 3.11 korpuilla ja ainakin yhdessä koneessa.
K-Erik

Julle
13.01.10, 14:58
< Yritin vaivihkaa yllyttää ostamaan mielestäni erään parhaimmasta sukutauluohjelmista. Minulla on muuten W 3.11 korpuilla ja ainakin yhdessä koneessa. >

Samaa mieltä. Minulla BK:n versio 5.2 Win98:lla mahtui datoineen yhdelle 1,44 Mt levykkeelle ja vielä tilaakin jäljelle.

Toista se on nykyisin uudempien Windowsien "pullataikinoilla", jotka rosvoavat levytilaa kirjastoineen.

Pitäkää (Keep) Veljet (Brothers) yhtä (database)!

LasseL
05.10.10, 18:58
Jatkoa hyvään otsikkoon, vaikka aihe alkuperäisestä poikkeaakin.

Olen ollut pitkään siirtymässä BK:n dos versiosta (kyllä, käytän sitä vieläkin) win puolelle. Tietojen siirrossa on mm. sellainen ongelma, että ei vihityt parit muuttuvat vihityiksi. Johtuneeko suomennetun version tavasta merkitä vihkimis vaihtoehto kirjaimilla K/E. Ainakin nämä susiparit joutuvat avioon 6.versiossa. Olisiko tuohon jokin korjausratkaisu. Vanha pc-koneeni vetelee viimeisiään ja pitäisi päästä toimimaan uudenpaan ympäristöön. En kylläkään pidä yhtään BK:n win versiosta, se on suuri huononnus vanhaan ja erittäin näppärään 5.2 (dos)versioon. Raportit ovat kuitenkin hyvät. Laitekannassa olen siirtynyt lähes täysin mac puolelle, mutta kun en ole löytänyt sinne kunnon ohjelmaa, pitää vielä yhtä pc:tä pyörittää.