PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Callian voutisuku Huittisista


kaija-maria
01.01.10, 14:31
Hei!
Turun linnankirjuri Påvel Simoninpoika Callia, syntynyt oletettavasti noin 1580, kuuluu esivanhempiini. Oli Henrik Rehländerin vouti. Puoliso Margareta Sigfridintytär Tacku. Kaipaisin lisätietoja hänen jälkipolvistaan, löytyisikö keneltäkään mahdollisesti apua pulmaani?
Uuden vuoden toivotuksin ja
Sukututkimusterveisin.
kaija-maria

karikukka
01.01.10, 19:53
Nämähän tietysti tunnet:
Enckell, Gerald, Fogdesläkten Callia från Vittis. Genos 2001:30-42, 60.
Kajanti, Caius, Jaakko Callia, Turun ja Porin läänin kihlakunnantuomari isonvihan aikana. Genos 1939:55-63.

Karikukka

kaija-maria
02.01.10, 08:49
Nämähän tietysti tunnet:
Enckell, Gerald, Fogdesläkten Callia från Vittis. Genos 2001:30-42, 60.
Kajanti, Caius, Jaakko Callia, Turun ja Porin läänin kihlakunnantuomari isonvihan aikana. Genos 1939:55-63.

Karikukka

Hei, karikukka!
Genos 2001: sivut 30-42, 60. Ovat tähän astisia tietolähteitäni. Jakob Påvelinpoika Callia löytyi sieltä, hänhän on Påvel Simoninpoika Callian pojan Påvel Påvelinpojan poika, syntynyt Huittisissa 20.10.1664, kastettu 2.11.1664. Oli katselmuskirjuri Turun läänin jalkaväkirykmentin 5. komppaniassa. KIhlakunnantuomari Turun ja Porin yhdistetyssä tuomiokunnassa v. 1717. Nyt lähdenkin metsästämään kirjastosta Genos 1939. Jakob Calliasta on tietoja enemmänkin, mutta oletan että ne ovat myös sinulla, jos ei ole, viestittele.
Kiittäen avustasi!
kaija-maria

Pirjo L
02.01.10, 09:18
Hei!

Ei tarvitse mennä kirjastoon asti, löytyy täältä

http://www.genealogia.fi/genos/10/10_55.htm

Terv.Pirjo

Benedictus
02.01.10, 09:31
Paul Simonssonin alkuperästä ei tutkijoilla tunnu olevan käsitystä. Hänet on nimen perusteella sijoitettu Tyrvään Kallialaan,mutta huonoin tuloksin.

Tuossa juuri eilen pohdein tätä kysymystä, koska olemme pohtineet Häme osion puolella, otsikolla Astrenius Karkun Järventaan ratsutilan omistajia.

Eilen jari Latva-Rasku laittoin sinne laajan kirjoituksen, josta selviää hyvin paljon kyseisen tilan omistajia.

Siinä yhteydessä hän arvelee, että eräät Erikintyttäret, Brita Eriksdr. Turun pormestari Mårten Sigfridinssonin vaimo ja Tyrvään kappalaisen Söfring Josepssonin(Tyrvään khr Josephus Mattiaen poika) 1.vaimo N. Eriksdr ja 2. vaimo edellisen tytär, olisivat Tyrvään kirkkoherra Erik de Kallialan tyttäriä.

Pohdinkin tuota vaihtoehtoa, josko Paul Simonsson Callian isä Simon olisi Erik de Kallialan veli.
Heidän pitäisi silloin olla jonkun Tyrvääläisen mahtisuvun jälkekäisiä.

Paulin vaimo oli Huittisten Tackuja, joita määrittää nimismiehen toimi ja papin virat. Sekä kova into kerätä maaomaisuutta.
Vaimonsa kautta hän varmaankin asettui Huitisiin.

Tackuja ei voida mielestäni nimittää talonpojiksi vaan he kuuluvat enemmin säätyläistön puolelle.
Suvusta ei taida olla mitään kokonaistutkimusta?

Eräs Callia eli Brita Paulsdr. oli Porilaisen Alexander Moliisin 2. vaimo 1646-72.
Hänellä tunnetaan 3 lasta.
Johan, Porin kaupungin notaari
Wolter, omisti Äimälän ratsutilan Kokemäellä
Paul, sotilashenkilö, mainitaan monessa paikassa Kokemäellä, myös Äimälässä veljenä.
Moliisien Kokemäki-Ulvila haarat tuntuvat olevan kokonaan tutkimatta.

kaija-maria
02.01.10, 09:44
Hei!

Ei tarvitse mennä kirjastoon asti, löytyy täältä

http://www.genealogia.fi/genos/10/10_55.htm

Terv.Pirjo

Kiitos, Piritä.
Hyvin löytyi.

kaija-maria
02.01.10, 09:46
Kiitos, tutkimista riittää.
Terv. kaija-maria

kaija-maria
02.01.10, 10:04
Kiitos Benedictus. Sain taas uutta tietoa ja suvulle lisää jäseniä. Kysymyksiä näiden sukujen ympärillä riittää, uusi vuosi alkaa mukavissa merkeissä. Sukututkijalle kun pienikin tiedonjyvä on uuden alku.
Terv. kaija-maria

Maisa M
02.01.10, 21:29
Hei!
Turun linnankirjuri Påvel Simoninpoika Callia, syntynyt oletettavasti noin 1580, kuuluu esivanhempiini. Oli Henrik Rehländerin vouti. Puoliso Margareta Sigfridintytär Tacku. Kaipaisin lisätietoja hänen jälkipolvistaan, löytyisikö keneltäkään mahdollisesti apua pulmaani?
Uuden vuoden toivotuksin ja
Sukututkimusterveisin.
kaija-maria

Hei, Kaija-Maria!

Margareta Sigfridintr Tackun tytär Margareta Påvelsdr Callia tuli Hämeenkyröön Käkelän rustholliin emännäksi ja Anders Bertilssonin vaimoksi 1660-luvulla. Haudattiin Hämeenkyröön 19.11.1665. Hän on esiäitini äitini äidin isän Abraham (Aatami) Käkelän puolelta. Margaretan ja Andersin tytär oli Brita Andersdr Mulli (sukunimi isäpuolensa mukaan) ja hänen ja kappalainen Abraham Kolkoniuksen tyttären Alisa Kolkoniuksen ja Yrjö Juhonpojan jälkeläinen minä olen. Alisan sisarusten Brita Abrahamsdr:n ja Anna Abrahamsdr:n vaiheita en ole tutkinut.

Kenen Kolkoniuksen tyttären jälkeläinen (vai oletko kenenkään?) sinä olet? Sain yksityisviestistäsi sen käsityksen että joku heistä on esiäitisi. En ehtinyt vastaamaan kun huomasin tämän jatkokysymyksesi täällä palstalla.

Yst. terv. Maisa Martin

kaija-maria
03.01.10, 07:33
Hei, Maisa!
Paul Simoninpoika Callialla oli tyttäret Valborg ja Margareta. Margaretan jälkipolviin en kuulu, minua kiinnosti muuten vain Valborgin sisaren Margaretan jälkipolvet.

Minun sukuhaarani jatkuu Valpuri Paulintytär Calliasta.
Laitan tähän lyhykäisesti sukupolvet:
I: Paul Simoninpoika callia.
tytär: II Valpuri Callia.
poika: III David Laurila.
poika: IV Chister Laurila.
poika: V Johan Laurila.
tytär: VI Maria Laurila
tytär: VII Maria Noppari.
tytär: VIII Leena Kuutti.
Tytär: IX Ulrika Helena Ala-Houhala.
poika: X Vilhelm Puuska.
poika: XI Oskari Puuska.
poika XII Olavi Puuska.
tytär: XIII Kaija Simolin ( Minä )

Olen pyrkinyt selvittämään, jos mahdollista sisarustenkin perheiden jäsenet. Vaikka siinä onkin jossain vaiheessa tehtävä rajaus. Minun isänpuolen juureni menevät siis satakuntaan, lähemmin Tyrväälle Houhajärvelle. Siellä sijainneen Puuskan rusthollin vaiheista olen lähtenyt liikkeelle ensimmäistä kirjaa tehdessäni. Nyt alkoi kiinnostaa tämä Callian sukuhaara, tuskin kirjaa niistä enää teen. Tämä sukututkimus on siitä mukava asia, että ei tule ajankäytön ongelmia. Tutkin myös äitini puolen sukua Rautalammilta, alkaa olla kohta valmis.

Hyvän uuden vuoden terveisin
kaija-maria

Hannele Kalpio
03.01.10, 13:06
Hei,
Kaija-Marian kysymyksiin ei minullakaan ole vastauksia, mutta havahduin kuuluvani samaan sukuun.
Oma linjani menee näin
I Paul Simonpoika Callia
II Valborg Simontytär Callia
III David Christerinpoika Laurila
IV Christer Davidinpoika Laurila
V Eric Christerinpoika Laurila, Pouru
VI Matts Ericinpoika Pouru, Yli-Kokko
VII Anna Kaisa Matintytär Yli-Kokko, Yli-Jalli
VIII Johannes Jaakopinpoika Yli-Jalli, Vähä-Pouru
IX Anna Stiina Juhantytär Pouru, Reilin
X Eero Reilin (isäni)
Oma sukuhaarani muutti siis Erikin mukana Punkalaitumen puolelle.
Isoäitini sisar Pauliina, oli Houhajärven Tuomas Paavo Puuskan puoliso.
Terveisin Hannele Kalpio

kaija-maria
03.01.10, 14:45
Olipa mukava kun tuli sukulaisia vastaan. Pauliina Pouru oli naimisissa isoisäni Oskar Puuskan isän Vilhem Puuskan veljen Paavo Puuskan kanssa. Tein vuonna 2006 kirjan Puuskan suvusta, en tiedä onko tullut sinua vastaan. Tein sen kirjan eteen paljon tutkimustyötä ja päätin, että lopetan siihen, tässä sitä nyt ollaan. Kerran sukututkija, aina sukututkija. Puuskan sukuhan on ollut siellä Tyrväällä kuulemma aikoinaan mahtisuku, näin minulle kertoivat haastattelemani henkilöt Vammalasta.
Siinä suvussa riittää vielä tutkimista, toivottavasti joku muu jatkaa siitä, mihin minä jäin. Nyt kiinnostuin Callian suvusta ja tietoja olen löytänyt jo mukavasti.

Pourun sukutaulutkin sain jossain vaiheessa, laaja suku on sekin.
Hyvää alkavaa vuotta
sukuterveisin
kaija-maria

Hannele Kalpio
03.01.10, 14:54
Hei,
eipä ole ollut tiedossani Puuska-suvun kirjasi. Kerrotko minkä niminen se on?
Löytyisikö SSS:n kirjastosta vai onko sitä vielä myynnissä? Kiinnostaisi kovasti minuakin.
Terveisin Hannele

kaija-maria
03.01.10, 17:26
Olen myynyt kirjaa 60 euroa kappale. SSS kirjastossakin se oli, mutta en tiedä onko enää. Lopetin myynnin sitä kautta.
Kirjan nimi on:
" Puuskan sukua Satakunnan vehmailta mailta Imatran kuohujen partaalle".

Terveisin
kaija-maria

Maisa M
03.01.10, 17:39
Olen myynyt kirjaa 60 euroa kappale. SSS kirjastossakin se oli, mutta en tiedä onko enää. Lopetin myynnin sitä kautta.
Kirjan nimi on:
" Puuskan sukua Satakunnan vehmailta mailta Imatran kuohujen partaalle".

Terveisin
kaija-maria

Sisältyykö kirjaasi ikaalislaisen Puuskan sukua? Minulla on sieltä äitini isän Juho Kyntöjärven kautta esivanhempia Puuskan talosta mm. Margeta Andersdr Puuska s. 20.6.1738, k. 8.7.1811 Ikaalinen. Mies oli Henrik Henriksson Vähä-Iitu s. 10.6.1727, k. 27.8.1727.

Terv. Maisa

Maisa M
03.01.10, 18:17
Sisältyykö kirjaasi ikaalislaisen Puuskan sukua? Minulla on sieltä äitini isän Juho Kyntöjärven kautta esivanhempia Puuskan talosta mm. Margeta Andersdr Puuska s. 20.6.1738, k. 8.7.1811 Ikaalinen. Mies oli Henrik Henriksson Vähä-Iitu s. 10.6.1727, k. 27.8.1727.

Terv. Maisa

Pitää heti korjata: Henrik Henriksson kuoli 27.8.1784! :oo:

Terv. Maisa

hexi
11.10.10, 21:53
Huomasin tuon viestin vahingossa. olet ehkä löytänyt ne tiedot, mutta tässä kertauksen vuoksi.

1. Valborg Påvelsdotter Callia, mainittiin olleen Ruotsissa rva Brita de la Gardien pal-veluksessa, haud. 1676, pso. ratsutilallinen ja vouti Christer Davidsson, Sammun Laurila.
2. Henrik Påvelsson Callia, kruununvouti, Mommolan Färkkilän ratsutila, haud. 1676, 1.pso. Brita Henriksdotter Juslenius, 2.pso. Margareta Godhe.
3. Margareta Påvelsdotter Callia, haud. Hämeenkyrö 1665, 1.pso. Anders Bertilsson, Hämeenkyrön Uskelan Käkelän ratsutilallinen, 2.pso. Jöran Henriksson.
p { margin-bottom: 0.21cm; } 4. Påvel Påvelsson Callia, läänitysvouti Loimijoella sekä Porin kreivikunnassa, ratsutilallinen Huittisten Kiviranta, pso. Margareta Ivarsdotter Friesensköld.
5. Brita Påvelsdotter Callia, eli Ulvilassa 1672, pso. Alexander Voltersson Moliis, kaupunginkirjuri Porissa.
6. Agnes Påvelsdotter Callia, pso. kappalainen (?) Simon Tomasson.


påvel påvelss lapset.

1. Johan Påvelsson Callia, vouti Köyliössä, Kivirannan ratsutilallinen, k. 1699, pso. mahdoll. Maisa Mårtensdotter Kuningais.
2. Margareta Påvelsdotter Callia, k. 1691, pso. vouti Johan Nilsson Barck, ratsutilallinen Huittisten Naatula.
3. Jakob Påvelsson Callia, 1664 Huittinen - 1723 Huittinen, vouti, nimismies, kihlakunnantuomari, ratsutilallinen, pso. Maria Tomasson Tacku, liitto oli lapseton.
4. Karin Påvelsdotter Callia, k. 1717, pso. rumpali Jöns Persson Skarp.
5. Gabriel Påvelsson Callia, kast. 1667, kuoll. nuorena.
6. Anna Påvelsdotter Callia, 1668-1734, pso. Åke Mattson Brandt.
7. Agnes Påvelsdotter Callia, kast. 1670, kuoll. nuorena.
8. Nils Påvelssson Callia, kast. 1672, räätälinkisälli, k. 1734 naimattomana lehtolapsen isänä.

Kirsi Rannikko
15.10.10, 19:20
Hei,

Mieheni sukuun liittyy katselmuskirjuri Jacob Callia, joka kuoli 1723. Onko Jacobista muuta tietoa, kuin että hän oli naimisissa Maria Thomasdr. Tackun kanssa.

Terveisin,

hexi
15.10.10, 21:03
Täällä olisi jonkin verran tietoa.

http://www.genealogia.fi/genos/10/10_55.htm