PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Viestien lukeminen kännykällä


Jemina
09.12.09, 14:03
Laitan tälle palstalle kysymyksen, kun en löytänyt mitään muutakaan sopivaa. Olen lukenut noin puolitoista vuotta kännykästäni SukuForumin, Digiarkiston ja SukuJutun SukuHakurin viestejä. En tarkoita että tietokoneeni on yhdistetty kännykkään vaan luen viestejä ilman tietokonetta kännykällä Minulla on operaattorin Datapaketti mikä mahdollistaa netin käytön. Laitoin vuosi sitten Googlehakuun pääsanaksi kyseiset forumit ja tallensin ne kirjainmerkkeihin. Ainoa vika on, että en esimerkiksi näe kokonaan SukuHakurin viestiä, jos se on vähänkin pitempi. Kysynkin miten asian voi korjata? Onko muilla sama ongelma?

Matti Lund
09.12.09, 16:04
Laitan tälle palstalle kysymyksen, kun en löytänyt mitään muutakaan sopivaa. Olen lukenut noin puolitoista vuotta kännykästäni SukuForumin, Digiarkiston ja SukuJutun SukuHakurin viestejä. En tarkoita että tietokoneeni on yhdistetty kännykkään vaan luen viestejä ilman tietokonetta kännykällä Minulla on operaattorin Datapaketti mikä mahdollistaa netin käytön. Laitoin vuosi sitten Googlehakuun pääsanaksi kyseiset forumit ja tallensin ne kirjainmerkkeihin. Ainoa vika on, että en esimerkiksi näe kokonaan SukuHakurin viestiä, jos se on vähänkin pitempi. Kysynkin miten asian voi korjata? Onko muilla sama ongelma?


Hakurissa en suvaitse kännykästäni vierailla, joten selaimen käyttäytymisestä erityisesti sen kanssa en osaa sanoa mitään.

Mutta tätä Forumia käyn pitempään kotoa poissaollessani joskus vilkaisemassa kännykälläni.

Enimmäkseen olen sillä kuitenkin yhteydessä esimerkiksi arkistosta omaan tietopankkiini nettilevylläni.

Muuta ongelmaa minulla näissä ei ole ollut kuin, että nettikäyttöliittymissä, jotka eivät ole varsinaisesti mobiililiittymiä, kännykän muisti tahtoo loppua eikä oikein muuta keinoa sen ongelman kanssa painimiseen näyttäisi olevan kuin päivittää kännykkään muistia niin paljon kuin siihen mahtuu ja yrittää sitten sen kanssa keplotellen tulla toimeen.

Siis jos muistia mahtuu lisää, lisää muistia, ei siitä ainakaan haittaa ole!

terv M Lund

Jemina
09.12.09, 16:58
Hei Matti
Huomioni kiintyi lauseeseen, jossa sanoit "kännykän muisti tahtoo loppua eikä oikein muuta keinoa sen ongelman kanssa painimiseen näyttäisi olevan kuin päivittää kännykkään muistia niin paljon kuin siihen mahtuu". Miten tämä kännykän muistin päivittämien tapahtuu? Siirrätkö vanhoja tiedostoja muistikortille?

SukuForumin viestit näkyvät hyvin kännykässä ja niitä on helppo lukea, koska ne ovat alakkain ilman erillistä lokeroa kuten SukuHakurissa, jossa on ongelma.

Juha
09.12.09, 17:19
Kännykästä - jos tila loppuu - kannattaa siirtää mahdolliset kuva- ja videotiedostot tietsikalle tai muistikortille.

Samoin voi katsoa, onko tulleissa viesteissä kauheasti tavaraa ja poistaa ainakin turhat kuvaviestit.

Yksi mahdollisuus on päivittää kännyn ohjelmisto, mutta silloin täytyy ottaa huomioon, että päivitys tyhjentää kaiken sisällön - mahdolliset luettelotiedot/kalenterit/viestit jne jne


Juha

Matti Lund
09.12.09, 17:28
Hei Matti
Huomioni kiintyi lauseeseen, jossa sanoit "kännykän muisti tahtoo loppua eikä oikein muuta keinoa sen ongelman kanssa painimiseen näyttäisi olevan kuin päivittää kännykkään muistia niin paljon kuin siihen mahtuu". Miten tämä kännykän muistin päivittämien tapahtuu? Siirrätkö vanhoja tiedostoja muistikortille?

SukuForumin viestit näkyvät hyvin kännykässä ja niitä on helppo lukea, koska ne ovat alakkain ilman erillistä lokeroa kuten SukuHakurissa, jossa on ongelma.


Kun nyt näin ilmaiset asian, alkaa vaikuttaa, että muisti ehkä riittää, mutta liittymä on mobiililaitteen puitteisiin vähemmän mukava, jopa jollain tavoin vastaanhankaava?

Jos koet hakurin itsellesi tarpeelliseksi (???), niin lähetä ehdotus Luhtasaarelle, että huomioivat palvelussaan paremmin kännykkäkäytön tai suunnittelevat kännyköitä varten oman liittymänsä. Tuskin tässä mikään parannus laitteessasi olennaisesti auttaa?

Omassa laitteessasi on selaimen "välimuisti", johon ei voi muuten vaikuttaa kuin, että sen voi tyhjentää, jonka varmaankin kännykkäsi valikolta olet huomannut.

Selainhan on "kevyt", mutta kännykässäsi voi olla sovelluksia, joihin netissä olevia tiedostoja voi ladata katseltavaksi. Taas nämä käyttävät surkeilematta kännykän vähäistä muistia tai jos se on muutenkin vähissä, netistä pyydetyt tietyn melko vaatimattoman koon ylittävät tiedostot eivät mahdu kännykkääsi tutkittaviksi.

Muistin lisääminen: sehän on halpaa, eli katso kännykkäsi ohjeista, mitä määrää se enintään tukee ja osta sitten sen määrän muistikortti kännykkääsi entisen tilalle, jos se entinen on vähäisempi muistiltaan kuin tämä tuettu maksimimäärä.

terv Matti

admin
09.12.09, 22:24
Hei Matti
Huomioni kiintyi lauseeseen, jossa sanoit "kännykän muisti tahtoo loppua eikä oikein muuta keinoa sen ongelman kanssa painimiseen näyttäisi olevan kuin päivittää kännykkään muistia niin paljon kuin siihen mahtuu". Miten tämä kännykän muistin päivittämien tapahtuu? Siirrätkö vanhoja tiedostoja muistikortille?

SukuForumin viestit näkyvät hyvin kännykässä ja niitä on helppo lukea, koska ne ovat alakkain ilman erillistä lokeroa kuten SukuHakurissa, jossa on ongelma.
En itse ihan usko että kyseessä olisi muisti tms. vika/resurssipuute selaimessa. Vierityspalkki ei vaan näy - eli viestin jatko ei vaan näy tai saada näkyviin. Selain omassa puhelimessa näyttää viestit yhtä huonosti - Sukuhakurin puolella.

Hasse

kkylakos
10.12.09, 08:54
Sukuhakuria yritin tällä viikolla Google-haun tuloslistasta saada auki, mutta ei onnistunut ollenkaan. Keskeytin latauksen, sillä kokemuksen kautta olen oppinut omasta laitteestani, että jos selain kaatuu niin välimuistissa olleet bitit jäävät tukkimaan puhelimen muistia ja ainoa tapa putsata se (niin omituiselta kuin tämä kuullostaakin) on "flashata" känny, jonka jälkeen saa sitten järjestää puhelinmuistionsa, podcast-tilaukset ja kaiken muun taas uudelleen.

Mutta omasta puolestani kiitän sitä, miten helppoa tätä forumia on seurata kännykällä. Vastauksiakin olen toisinaan naputellut puhelimella - niitä lyhyitä.

Jemina
10.12.09, 13:28
Kun luette SukuForumia kännykästä, niin mistä kohtaa löytyy sieltä Päivän viestit. Kaikki osiot kyllä löytyvät, mutta haluaisin lähinnä katsoa, mitä viestejä on tullut päivän aikana. Tänään pääsin hyvin lukemaan SukuHakurin pitkiä viestejä, joten asia on korjattu siltä osalta. Sen oli ilmeisesti korjannut Google, koska haussa sanotaan: sovituksen mobiililaitteille tarjoaa Google.

Juha
10.12.09, 13:57
Sinun täytyy mennä html-sivulle ja olla kirjautuneena sisälle. Se sivu, joka googlen toimesta on sovitettu matkapuhelimelle, ei toimi kunnolla - ei ainakaan minun Nokia 6210 Navigator -puhelimessa.

Tuo alkuperäinen html-muotoinen sivu löytyy, kun vierität kännykän ruudulla tekstin ihan loppuun saakka, alareunaan.

Sitten vain kirjaudut sisään, ellet ole sitä jo tehnyt ja voit käyttää tuota "Uudet viestit -toimintoa"


Juha

Make
10.12.09, 14:42
Tsekkasin omilla kännyköilläni (Nokia E90 ja N95) molemmilla SukuForum avautuu suhteellisen luettavaksi. Ensinmainitussa tietysti isomman näytön vuoksi parempana, mutta on luettavaa tekstiä N95:lläkin. Kaikki painikkeet ovat kohdillaan ja käytettävissä. Sukuhakuria en käytännössä käytä kännykällä.

Jemina
10.12.09, 15:51
Hei Juha

Mitä laitan Google-hakuun pääsanaksi, että löydän mainitsemasi html-sivun, jotta pääsen lukemaan uusia viestejä. Nykyisessä sivussani, jota katson, ei ole sivun alalaidassa kirjautumismahdollisuutta. Puhelimeni on Nokia N86.

Juha
10.12.09, 15:54
Älä käytä google-hakua, vaan kirjoita suoraan osoiteriville
http://suku.genealogia.fi


Osoiterivin saat näkymään, kun otat (yleensä näytön alla vasemmalla) "Valinnat" ja sieltä vaihtoehdon "Siirry Web-osoitteeseen)

Juha

Jemina
10.12.09, 16:31
Löysin kyllä antamasi sivuston, mutta hakemiseen menee valtavasti dataa. Sain klikkaamalla sivun yläreunasta olevasta Päivän viestit osiosta viestit näkyviin, mutta kun yritin avata jotakin viestiä, niin haku jämähti paikoilleen eikä kulkenut mihinkään. Googlen sovittama SukuForum toimii minulla loistavasti, eikä ole mitään häikkiä. Pystyn kyllä lukemaan uudet viestit, mutta siellä ei näy päivän uusien viestien luetteloa, jota etsin.

Juha
10.12.09, 16:33
OK,

Mutta miksi tarvitset nuo päivän viestit? Tarkoitan, että uusissa viesteissähän näkyvät kaikki ne, jotka ovat ilmestyneet edellisen Suku Forumin lukukertasi jälkeen.

Näin ainakin itse pysyn jatkuvasti ajan tasalla. Päivän viestit -toiminto on nimittäin käytössä vain silloin, kun et ole kirjautuneena :)


Juha

Markku Ollila
10.12.09, 16:52
OK,

Mutta miksi tarvitset nuo päivän viestit? Tarkoitan, että uusissa viesteissähän näkyvät kaikki ne, jotka ovat ilmestyneet edellisen Suku Forumin lukukertasi jälkeen.

Näin ainakin itse pysyn jatkuvasti ajan tasalla. Päivän viestit -toiminto on nimittäin käytössä vain silloin, kun et ole kirjautuneena :)


Juha

Mielestäni Päivän viestit -toiminnon näkymiseen vaikuttaa myös se, onko JavaScript käytössä vai ei. Siis myös kirjautuneena. Näin ainakin minun koneissani.

Jemina
10.12.09, 19:18
Tässä on web-osoite Sukuforumin sivuun, jokä näkyy kännykän tiedoissa. En pystynyt antamaan lyhyempää, kun en osannut katkaista sitä oikeasta paikaista, voisiko muu yrittää sitä. Tässä osoite

http://wap.google.com/gwt/n?eosr=on&q=Sukuforum&hl=fi&ei=_rOBSvC2J6SSmwOe9NAV&source=m&sa=X&oi=blended&ct=res&cd=1&rd=1&u=http%3A%2F%2Fsuku.genealogia.fi%2F

Erkki Järvinen
10.12.09, 20:23
Olen aivan uteliaisuuttani seurannut tätä keskustelua
enkä vieläkään tajua minkä ihmeen takia puhelimella
(siis kännykällä) pitää viestejä lukea. -
Itselleni lankapuhelin on se tärkein puhelin ja sitten
tuo kännykkä on vasta toissijainen ja molemmat ovat
mielestäni vain puheluja varten.

No olkoon - me olemme niin erilaisia me ihmiset ja
toimimme sen mukaisesti :D:

Juha
10.12.09, 20:30
Erkki,

Taidamme olla ns. eri sukupolvea - minä mahdollisesti vielä alkuperäisen kysyjän ja sinun välissä iältäni?

Joka tapauksessa on ehkä väärin puhua pelkästä kännykästä - pikemminkin se on minulle kommunikointiväline.

Mutta puhelinyhtiön työntekijänä olen toki onnellinen, että kannatat voimakkaasti lankapuhelinta, tuota aina toimivaa työjuhtaa, jota eivät akkujen sammumiset ja ohjelmisto-ongelmat koskaan haittaa!


Juha

Make
10.12.09, 20:33
Olen aivan uteliaisuuttani seurannut tätä keskustelua
enkä vieläkään tajua minkä ihmeen takia puhelimella
(siis kännykällä) pitää viestejä lukea. -
Itselleni lankapuhelin on se tärkein puhelin ja sitten
tuo kännykkä on vasta toissijainen ja molemmat ovat
mielestäni vain puheluja varten.

No olkoon - me olemme niin erilaisia me ihmiset ja
toimimme sen mukaisesti :D:

No katsos kun joutuu paljon matkustamaan ja eihän SukuForumia yksinkertaisesti voi jättää seuraamatta ;). Mikäpä olisi vaikka junassa istuessa mukavampaa kuin lukea SukuForumia, sanopas se! No toisaalta esimerkiksi arkistossa on tullut katsottua jotain ihan asiaakin - ellei ole ollut tuo kannettava ja mokkula mukana tai arkiston koneella joku muu.

Make
10.12.09, 20:45
Tässä on web-osoite Sukuforumin sivuun, jokä näkyy kännykän tiedoissa. En pystynyt antamaan lyhyempää, kun en osannut katkaista sitä oikeasta paikaista, voisiko muu yrittää sitä. Tässä osoite

http://wap.google.com/gwt/n?eosr=on&q=Sukuforum&hl=fi&ei=_rOBSvC2J6SSmwOe9NAV&source=m&sa=X&oi=blended&ct=res&cd=1&rd=1&u=http%3A%2F%2Fsuku.genealogia.fi%2F

Minä kokeilin Nokia E90 (kommunikaattori) ja N95 puhelimilla. Aika sekaikselta näytti tuolla linkillä. Niin sekaiselta, ettei innostanut pidemmälle tutkia. Forum kuitenkin avautui.

Mutta kysyn kuitenkin miksi et anna kännykälle heti lyhyttä osoitetta http://suku.genealogia.fi kuten Juha tuolla aiemmin ehdotti. Sillä toimii hyvin ja se sitten kirjanmerkkeihin talteen ja rakas SukuForum on aina ulottuvillasi :)

Jemina
10.12.09, 21:00
Minulla kyllä toimii sivu hyvin ja näkyy samanlaisena kännykässäni. Dataa menee melkeinen viisi kertaa vähemmän kuin Juhan antamalla sivulla. Olen tallentanut sivun kirjanmerkkeihin, joten pääsen siihen heti sitä kautta. Kirjoititko tosiaan koko nettiosoitteen kännykkääsi vai miten pääsit sivulle.

Make
10.12.09, 21:11
Minulla kyllä toimii sivu hyvin ja näkyy samanlaisena kännykässäni. Dataa menee melkeinen viisi kertaa vähemmän kuin Juhan antamalla sivulla. Olen tallentanut sivun kirjanmerkkeihin, joten pääsen siihen heti sitä kautta. Kirjoititko tosiaan koko nettiosoitteen kännykkääsi vai miten pääsit sivulle.

Lähetin linkkisi kopioimalla sähköpostiin itselleni ja avasin sähköpostista "avaa linkki" toiminnolla :)

Jemina
10.12.09, 22:06
Minäkin tein näin. Antamastani linkistä kopioin osoitteen osoiteriviltä ja liitin sen uuteen sähköpostiviestiin ja lähetin viestin itselleni omaan sähköpostiin. Sen jälkeen luin kännykkästä lähettämäni sähköpostiviestin, joka näyttää sekasotkuiselta. Avasin kuitenkin viestin ja se oli sama sivu kuin antamani sivu Sukuforumiin, joten nettiosoite on oikea ja sivu näkyy siellä hyvin.

Erkki Järvinen
11.12.09, 07:12
Erkki,

Taidamme olla ns. eri sukupolvea - minä mahdollisesti vielä alkuperäisen kysyjän ja sinun välissä iältäni?

Joka tapauksessa on ehkä väärin puhua pelkästä kännykästä - pikemminkin se on minulle kommunikointiväline.

Mutta puhelinyhtiön työntekijänä olen toki onnellinen, että kannatat voimakkaasti lankapuhelinta, tuota aina toimivaa työjuhtaa, jota eivät akkujen sammumiset ja ohjelmisto-ongelmat koskaan haittaa!


Juha

Niin varmaan Juha olemme, ja toki minä suon nämä monipuoliset käyttömahdollisuudet niille joille ne ovat tarpeellisia. -

admin
11.12.09, 12:23
Forumin yhtenä ominaisuutena on että tässä pystymme käyttämään useampi ns. "skin", ts. eri raamit näille viestillemme.

Voitte testata kännyköillanne (!!!) seuraavan skinin - mutta varoituksen sana ennenkuin teette sen. Olen käyttänyt skiniä iPhone -puhelimella eli ruudun leveys on 320 pikseliä. Kapeammille se ei varmaan sovellu. Lisäksi se ei tietenkään sovi isoille ruuduille - koska kaikki elementit on suunniteltu pienille näytöille. Isoruutuiset jättäkää siis testaamatta.

Jos linkkiä käyttää niin takaisin normaaliin pääsee joko loggaamalla ulos ja sisään uudestaan tai klikkaamalla "Normal version" sivun vasemmassa alalaidassa.

Skini on ollut vaan omassa käytössä eli siinä on jonkinverran englanninkielisiä ja espanjankielisiä otsikkotekstejä välissä - ainakin tällä hetkellä.

http://suku.genealogia.fi/index.php?styleid=3 Eli vielä varoitus. Yllä olevaa linkkiä on turha käyttää muilla kuin älypuhelimilla ja mikäli on sellainen tunne ettei hallitse tällaisia kikkailuja. Jos kuintenkin käyttää linkkiä niin muistakaa että voi palata "tavalliseen" näkymään joko kirjautumalla ulos (linkki siihen on eri paikassa kuin normaali skinissä, eli ihan sivun lopussa). Takaisin "normaaliin" pääsee myös valitsemalla linkki:

http://suku.genealogia.fi/index.php?styleid=1Huomatkaa myös että skini toimii kunnolla mikäli olet valinnut "Muista minut" rastia aikaisemmin. Sisäänloggaus nimittäin aina vie oletussivulle - ja käyttäen oletus "skiniä".

Juha
11.12.09, 12:50
Kiitos Hasse,

Toimii mainiosti


Juha

Jemina
11.12.09, 17:44
Hei Hasse

Kokeilin antamaasi sivuversiota. Se näytti hyvin koko forumin, mutta oli mielestäni liian pientä tekstiä minulle ja dataa meni hirveästi sivun aukaisuun. Kokeilitko minun antamaani sivua kännykällä. Mitä mieltä olet. Sivua ei tarvitse joka kerta lukea sähköpostista, kun tallentaa sen kirjainmerkkehin ja avaa sivun sitä kautta.

admin
11.12.09, 20:26
Hei Hasse

Kokeilin antamaasi sivuversiota. Se näytti hyvin koko forumin, mutta oli mielestäni liian pientä tekstiä minulle ja dataa meni hirveästi sivun aukaisuun. Kokeilitko minun antamaani sivua kännykällä. Mitä mieltä olet. Sivua ei tarvitse joka kerta lukea sähköpostista, kun tallentaa sen kirjainmerkkehin ja avaa sivun sitä kautta.

Aikoinaan lisäsin sen ilmoittamani "skinin" siitä syystä että minulla oli huono linja kesäisin merellä.

Mikäli tarkistan miten paljon latautuu koneelle/puhelimeen näissä kahdessa esimerkissä:
"googlen" kotisivun selailu latasi alas 86,029 KB
"skini" metodi latasi alas 36,973 KB...eli "skini" metodi on jonkinverran tehokkaampi.

Todellisuudessa sivujen elementit kuitenkin osittain makaavat ns. cache -välimuistissa, eli ladattu KB -määrä on oltava pienempi ns. jatkuvassa käytössä.

Se että "dataa meni hirveästi" kun avasit sivun veikkaisin olevan johtuen nimenomaan chache -välimuistiasioista.

Hasse

Jemina
13.12.09, 17:28
Minulla on operaattorin Datapaketti, johon sisältyy 25 megan käyttöoikeus 4 eurolla kuukausi ja sen ylittävältä osalta taas 4 euroa lisää samana kuukautena. Minulla ainakin meni yli 200 000 Kb, kun avasin antamasi sivun. Taas puolestaan sivu, joka on tallennettu kirjainmerkkeihin, vei vain 29 000 Kb. Tässä muuten SukuHakurin sivu, jota luen kännykästäni. Siinä oli vaikeus nähdä kokonaan pitkät viestit

http://wap.google.com/gwt/n?eosr=on&q=Sukuhakuri&hl=fi&ei=V335SZjID4XqmgOeqJyvAw&source=m&sa=X&oi=blended&ct=res&cd=2&rd=1&u=http%3A%2F%2Fwww.sukujutut.fi%2Fsukuhaku%2Fsukuh ak1_1.asp

admin
13.12.09, 21:04
...Minulla ainakin meni yli 200 000 Kb, kun avasin antamasi sivun. Taas puolestaan sivu, joka on tallennettu kirjainmerkkeihin, vei vain 29 000 Kb.

Jotain kummaa siinä latauksessa/puhelimen toiminnassa täytyy olla koska antamani linkki...

http://suku.genealogia.fi/index.php?styleid=3

...lataa normaalisti alas koneelle/puhelimeen tasan neljä elementtiä
vbulletin3_logo_white.gif
forum_new.gif
forum_old.gif
index.php...joiden yhteiskoko (äsken) oli 37.135 tavua.

Mikäli samalla tavalla latasin kaikki tiedostot mitkä tulivat wap/google linkinne (http://wap.google.com/gwt/n?eosr=on&q=Sukuhakuri&hl=fi&ei=V335SZjID4XqmgOeqJyvAw&source=m&sa=X&oi=blended&ct=res&cd=2&rd=1&u=http%3A%2F%2Fwww.sukujutut.fi%2Fsukuhaku%2Fsukuh ak1_1.asp) kautta ja mikäli selasin samaa aineistoa (=2 sivua) kuin ylläolevassa linkissä niin ensimmäinen sivu (alkuosa aineistosta) latasi 11 tiedostoa, yhteensä 43,085 tavua ja seuraava sivu (loppuosa) 13 tiedostoa yhteensä 36,360 tavua. Kokonaiskoko siis 79,445 tavua... Tietenkin jatkuvassa käytössä cache/välimuisti pienentää jonkinverran näitä lukuja.

Mikäli lataa oletussivua, eli http://suku.genealogia.fi/index.php?styleid=1 latauksen kokonaistavumäärä ylittää 200.000 tavua. Oma aavistukseni siis on että puhelimesi selain ei pysty avaamaan ilmoittamaani linkkiä (http://suku.genealogia.fi/index.php?styleid=3) vaan avaa oletussivua ja "unohtaa" ?styleid=3 -osaa osoitteesta.

Mutta pääasia että olette löytänyt sellaisen sivun/näkymän johon olette tyytyväinen.

Hasse

Jemina
14.12.09, 15:56
Hei Hasse

Eikö tätä SukuForum-palstaa voisi sovittaa mobiililaitteelle kuten kännykälle. Siinä olisi lyhempi nettisosoite. Minun antamassani sivussa on mahdottoman pitkä nettiosoite, joten sitä ei voi kirjoittaa kännykkään. Soneran sivulla on esimerkkejä mobiilisivuista ja osoitteista, joista voisi ottaa mallia. Tässä Soneran linkki

http://www.sonera.fi/Puhelin+ja+liittym%E4/K%E4nnyk%E4ll%E4+nettiin

admin
14.12.09, 16:59
...Eikö tätä SukuForum-palstaa voisi sovittaa mobiililaitteelle kuten kännykälle. Siinä olisi lyhempi nettisosoite. Minun antamassani sivussa on mahdottoman pitkä nettiosoite, joten sitä ei voi kirjoittaa kännykkään...

Siitähän on nimenomaan ollut kyse. Liitekuvassa on se näkymä mitä mm. minun kännykässäni on.

http://suku.genealogia.fi/index.php?styleid=3

Make
14.12.09, 19:02
Mikäli lataa oletussivua, eli http://suku.genealogia.fi/index.php?styleid=1 latauksen kokonaistavumäärä ylittää 200.000 tavua. Oma aavistukseni siis on että puhelimesi selain ei pysty avaamaan ilmoittamaani linkkiä (http://suku.genealogia.fi/index.php?styleid=3) vaan avaa oletussivua ja "unohtaa" ?styleid=3 -osaa osoitteesta.
Hasse

Minun Nokia N95 -puhelimeni tekee juuri noin eli unohtaa tuosta linkistäsi pois tuon lopun ?styleid=3 ja kuva "leviää" edes takas sivulle-ylös-alas scrollattavaksi.

Sen sijaan Nokia E90 (kommunikaattori) ei unohda ?styleid=3 ja näyttö on aivan erinomaisen käyttökelpoinen.

Jemina
14.12.09, 19:04
Minulla näkyy antamasi linkki kyllä hyvin, mutta osioiden lukeminen on aika työlästä, kun ne ovat niin leveällä alueella. Kyllä siihen varmaankin tottuu. Sinun linkissä on se hyvä pointti, että se on alkuperäinen Suku Forumin sivu ja sieltä voi kirjautua sisään. Sitä en huomannut kokeilla, voiko siellä vastata viesteihin. Tässä on minun käyttämäni sivun nettiosoite, josta täytyy ottaa lainausmerkit pois, jotta se toimii. Miten lyhentäisit osoitetta vai voiko sitä lyhentää ollenkaan.

"http://wap.google.com/gwt/n?eosr=on&q=Sukuforum&hl=fi&ei=_rOBSvC2J6SSmwOe9NAV&source=m&sa=X&oi=blended&ct=res&cd=1&rd=1&u=http%3A%2F%2Fsuku.genealogia.fi%2F"

Juha
14.12.09, 21:11
Onko kännykässäsi näytön kääntämisen mahdollisuutta? Se voisi tehdä lukemisen vieläkin helpommaksi.



Juha

Jemina
14.12.09, 22:19
On minulla kännykässäni näytön kääntämisen mahdollisuus, mutta silti viestipalstaosiot eivät näy näytöllä kokonaan. Olen muuten tyytyväinen puhelimessani olevaan mobiili Suku Forum -sivuun, mutta siellä ei voi vastata viesteihin, sillä siinä ei ole kirjautumismahdollisuutta. Nettiosoite on siinä liian pitkä. Jos se joskus sattuisi katomaan puhelimesta, niin on se vaikea löytää ja toivonkin, että joku keksisi sivulle lyhyemmän nettiosoitteen.

admin
14.12.09, 23:53
Pienen testauksen jälkeen laitoin kokeeksi puhelinselainten oletukseksi styleid=3 - omalla kännyllä "pakko-ohjaus" toimii, mutta antakaa palautetta toimiiko muissakin. Katson sitten huomenna poistanko ominaisuuden tms.

Juha
15.12.09, 08:30
Jemina,

Olet kai tallentanut kirjainmerkkeihesi tuon osoitteen?

Eivät ne muuten sieltä mihinkään katoa ellet päivitä puhelimen käyttistä tai sitten kadota koko vehjettä :)


Juha

Jemina
15.12.09, 12:38
Nyt alkaa näyttää hyvältä. Menin Hassen antamalle sivulle ja tallensin sen kirjainmerkkeihin

http://suku.genealogia.fi/index.php?styleid=3
Näyttöön tuli sivulta heti aluksi kirjautuminen, mutta kun laitoin käyttäjätunnuksen ja salasanan ei siellä ollut paikkaa, jota klikaamalla pääsisi kirjautumaan. Missähän kohtaa se on?. Sivu näkyy muuten erittäin hyvin minulla ja se erillainen kuin aikasempi Hassen antama sivu, jossa kävin. Tämä uusi on sävyltään vaalean vihreä ja aikaisempi oli samanlainen kuin nettiversio.

admin
15.12.09, 13:03
Nyt alkaa näyttää hyvältä. Menin Hassen antamalle sivulle ja tallensin sen kirjainmerkkeihin

http://suku.genealogia.fi/index.php?styleid=3
Näyttöön tuli sivulta heti aluksi kirjautuminen, mutta kun laitoin käyttäjätunnuksen ja salasanan ei siellä ollut paikkaa, jota klikaamalla pääsisi kirjautumaan. Missähän kohtaa se on?.

Kaksi tapaa:
salasanakentän alla on linkki "Submit Query" - eli lähetä
painamalla "return" tai "rivinpalautus" viimeisessä, eli salasanakentässä - kuten kaikissa vastaavissa kaavakkeissaTämä vaihtoehtoinen sivu on alunperin itselleni sovitettu versio ilman esim. kunnollista kielitukea. En siis lähde lupaamaan milloin kielipuutteet poistuu.
Sivu näkyy muuten erittäin hyvin minulla ja se erillainen kuin aikasempi Hassen antama sivu, jossa kävin. Tämä uusi on sävyltään vaalean vihreä ja aikaisempi oli samanlainen kuin nettiversio.

Se versio jonka olette aikaisemmin saanut ruutuun ("nettiversio") on, kuten sanottu, se varsinainen Suku Forumin kotisivu. Selaimenne puhelimessa ei vaan pysty sitä vaihtoehtoista sivua hakemaan ilman pakkosyöttöä palvelimelta käsin. Toivotaan nyt että se pakkösyöttö jonka laitoin eilen voimaan ei vaikeuta muiden selainten toimintaa.

Hasse

Jemina
15.12.09, 14:38
Kokeilen vastata omasta kännykästäni
Hassen antamalta sivulta. Onnistuuko?

Jemina
15.12.09, 15:07
Hyvin tuli perille kännykästäni lähettämäni edellinen viesti. Kirjautuminen Hassen antamalla sivulla onnistui hyvin, kun painoi salasanan lopuksi kännykän keskellä olevaa "avaa" nappia.

Jemina
15.12.09, 22:11
Hei Hasse

Kirjoitan vielä. Antamasi sivu on erinomainen. Sain sieltä näkyviin haluamani päivän viestit, kun kirjauduin sisään ja klikkasin kohtaa "Yleinen keskustelu" ja siellä kohtaa "Päivän viestit", josta löytyi kaikki viestit, jotka ovat tulleet tänä päivänä. Yksi ongelma minulla oli, kun kirjoitin viestiä kohtaan "Nopea vastaus". Silloin kursori hyppi sinne tänne. Minulla on ilmeisesti kännykässäni joku asetus vialla.

Kiitos sinulle sivusta.

T. Jemina

kkylakos
17.12.09, 12:10
Hei,

kuten edellisessä viestissäni totesin, minä olen käyttänyt forumia tyytyväisenä jo pari vuotta kännykällä. Mutta nyt selain hyppäsikin versioon, jossa ei ollut ollenkaan "Uudet viestit" linkkiä. Normaalin version klikkaaminen ei tehnyt mitään muutosta. Eli minkälaisen kirjanmerkin määrittelen kännykkään, jos haluan lukea sillä ihan samaa näkymää kuin tietsikallakin? En halua päivän viestejä vaan uudet viestit.

admin
17.12.09, 12:56
Hei,

kuten edellisessä viestissäni totesin, minä olen käyttänyt forumia tyytyväisenä jo pari vuotta kännykällä. Mutta nyt selain hyppäsikin versioon, jossa ei ollut ollenkaan "Uudet viestit" linkkiä. Normaalin version klikkaaminen ei tehnyt mitään muutosta. Eli minkälaisen kirjanmerkin määrittelen kännykkään, jos haluan lukea sillä ihan samaa näkymää kuin tietsikallakin? En halua päivän viestejä vaan uudet viestit.

Tässä tuli sellainen viesti mitä pelkäsinkin tulevan - edellisissä viesteissäni tässä ketjussa. Eli se että pakotin "skin" #3 kännyköille asettaa niitä huonoon asemaan jotka kännyköillä haluavat käyttää #1, eli normaali "skiniä".

Kaksi mahdollisuutta

poistan sen #3 skinipakon kännyköille jolloin palataan aikaisempaan käytäntöön. Ne joilla on sellaisia kännyköitä joilla ei ole kunnollista selainta joutuvat käyttämään oletus -skiniä koska nämä selaimet nähtävästi eivät pystykään aktivoimaan skini#3
jätetään skini#3 voimaan kännyköille lisättynä uudet viestit linkkilläMielelläni kaikki "pakkotoimia" pitäisi välttää, eli jättää valinnan loppukäyttäjälle - mutta se ettei monet selaimet kännyköissä toimi aiheuttaa pientä murhetta. Eli mietintämyssy päälle taas...

Väliaikaisratkaisuna laitoin mukaan molemmat "uudet viestit" -linkit skini#3:een

Hasse

Juha
17.12.09, 13:02
Admin,

Olisiko tässä ns. pollin paikka?

Eli katsottaisiin, kyseltäisiin hieman, kuinka moni forumin käyttäjä ylipäätänsä surffaa sivullemme mobiilisti.


Juha

admin
17.12.09, 13:16
Admin,

Olisiko tässä ns. pollin paikka?

Eli katsottaisiin, kyseltäisiin hieman, kuinka moni forumin käyttäjä ylipäätänsä surffaa sivullemme mobiilisti.

Juha

Ehkäpä - mutta olkoon miten monta tahansa niin ainakin löytyy sekä sellaisia joille vakionäkymä, vakioskini on se parempi ja toisille nähtävästi se on jonkinlainen haitta. Eli parasta olisi että käyttäjä voisi valita - ja olisi täysi vapaus joko käyttää vakioskiniä tai ei - samoin kun käyttää skini#3 tai ei.

Teen sellaisen kokeen että pyydetään että ne jotka haluavat käyttää yksinkertaisempaa mobiiliskiniä (skini#3) avaavat foorumin seuraavasta linkistä - ehkä saadaan ne oikkuilevat selaimet hyväksymään linkin mikäli se on sisällytetty ns. redirect -linkkiin.

http://suku.genealogia.fi/index_mobi.htmlPoistan samalla sen pakotus -jutun eli hetken päästä skini#3 ei pakoteta kännyköille enää.

Hasse

Jemina
17.12.09, 13:32
Hei Hasse

Kokeilin antamaasi ylläolevaa osoitetta. Nyt minulta hävisi sinun edellinen sivusi jossa on vihreä pohja, miten saan sen takaisin. Eikö molempia vaihtoehtoja voi tallentaa kirjainmerkkeihin.

terv. Jemina

admin
17.12.09, 13:42
Hei Hasse

Kokeilin antamaasi ylläolevaa osoitetta. Nyt minulta hävisi sinun edellinen sivusi jossa on vihreä pohja, miten saan sen takaisin. Eikö molempia vaihtoehtoja voi tallentaa kirjainmerkkeihin.

terv. Jemina

Jos kokeilit

http://suku.genealogia.fi/index_mobi.html

osoitetta ja se lataa "sinisen sivun" niin puhelimesi selain on, pahaa pelkään, se kompastuskivi. "Vihreä sivu" avautuu sen linkin takaa mikäli selain toimii. Kuten testeissä tässä välissä huomattiin niin "vihreä sivu" latautuu mukavasti sinunkin kännykkääsi mikäli pakotan sen latautumaan kännyköille palvelimelta käsin. Harmillisesti silloin myös kaikilta muilta kännykänkäyttäjiltä poistuu mahdollisuus valita se vakio "sininen sivu".

Meillä on siis yksi linkki olemassa "vihreälle sivulle" - eli linkki tässä viestissä.

Hasse

Jemina
17.12.09, 14:30
Hei Hasse

Minulla tosiaan näkyy tällä hetkellä sininen versio samasta kirjainmerkistä kuin vihreä versio oli aikaisemmin. Osaisitko sinä neuvoa, mitä asetuksia tarkastaisin kännykästäni, että selain toimisi oikein ja vihreä versio näkyisi uudestaan. Minulla on uusi puhelin Nokia N86 tämän vuoden mallia.

admin
17.12.09, 15:16
Hei Hasse

Minulla tosiaan näkyy tällä hetkellä sininen versio samasta kirjainmerkistä kuin vihreä versio oli aikaisemmin. Osaisitko sinä neuvoa, mitä asetuksia tarkastaisin kännykästäni, että selain toimisi oikein ja vihreä versio näkyisi uudestaan. Minulla on uusi puhelin Nokia N86 tämän vuoden mallia.

Mikäli luit edellistä viestiäni niin kehotin käyttämään/kokeilemaan puhelimessa linkkiä:

http://suku.genealogia.fi/index_mobi.html

terv.
Hasse

Jemina
17.12.09, 15:30
Hei Hasse

Nettiosoite ei toimi. Näyttöön tulee Not Found.

Terv. Jemina

admin
17.12.09, 15:38
Hei Hasse

Nettiosoite ei toimi. Näyttöön tulee Not Found.

Terv. Jemina

Nähtävästi kirjoitit sen osoitteen ja jäit pois sen alleviivausmerkin index ja mobin välillä

http://suku.genealogia.fi/index_mobi.html

Jemina
17.12.09, 15:59
Lainaan kirjoittamaani viestiä jonka kirjoitin kun sain saman nettiosoitteesi "Kokeilin antamaasi ylläolevaa osoitetta. Nyt minulta hävisi sinun edellinen sivusi jossa on vihreä pohja" Tosiaan viimeisestä osoitteesta, jota nyt kokeilin tuli esille samanlainen sininen sivu kuin Suku Forumin nettisivu. Sen aukaiseminen vie huomattavasti enemmän dataa kuin vihreä sivu, josta itse pidin ja jota en saa enää kännykkääni.

Jemina
17.12.09, 16:30
Hei Juha

Kumpi versio sinulla näkyy kännykässäsi nyt, Hassen tekemä versio

http://suku.genealogia.fi/attachment.php?attachmentid=1113&d=1260802737

vai Suku Forumin nykyinen sininen nettisivu. Jos sinulla näkyy Hassen tekemä versio, voisitko antaa joitain neuvoja, kun olet puhelinalalla, mitä asetuksia tarkastaisin puhelimestani, kun minulla ei näy enää Hassen versio.

Juha
17.12.09, 18:01
Luepa nuo Hassen viestit uudelleen.

Minulla näkyy tuo mobiiliversio ja niin pitääkin.

Ei siinä kännykässä varmaan mitään tarvitse muuttaa, naputtelet vain tuon osoitteen http://suku.genealogia.fi/index_mobi.html ja tallennat sen sitten kirjainmerkkeihisi.

Sivulla on sitten vapaus valita päivän viestit tai uudet viestit. En tosin itse näe syytä miksi nuo päivän viestit pitäisi nähdä, minua kiinnostavat aina kaikki edellisen käyntikertani jälkeen tulleet sanomat - mutta se nyt ei kuulu tähän keskusteluun.

Juha

Jemina
17.12.09, 20:38
En saanut Hassen tekemää versiota esille vaan osoitteesta aukesi Suku Forumin virallinen sivu, joka on minulle liian raskas käyttää. Rivit ovat liian leveät. Taidan tyytyä Googlen versioon, joka on ollut minulla kännykän kirjainmerkeissä puolitoista vuotta. Tässä versio

http://wap.google.com/gwt/n?eosr=on&q=Sukuforum&hl=fi&ei=_rOBSvC2J6SSmwOe9NAV&source=m&sa=X&oi=blended&ct=res&cd=1&rd=1&u=http%3A%2F%2Fsuku.genealogia.fi%2F

Juha
17.12.09, 20:52
Olethan nyt varma, että tuossa osoitteessa sinulla on tuo alaviiva kohdassa index_mobi??

Nimittäin tuossa N86 -mallissa tuo linkki toimii


Juha

Jemina
17.12.09, 21:24
Ei toimi antamasi osoite, jota käytän ilman lainausmerkkejä. Se antaa minulle sinisen Suku Forumin virallisen sivun. Voisitteko antaa minulle jonkin muun mobiiliosoitteen, niin kokeilen sitä. Tässä on mobiiliosoite, jota olen kokeillut monta kertaa, mutta se ei anna Hassen tekemää vihreää versiota

"http://suku.genealogia.fi/index_mobi.html"

Jemina
18.12.09, 00:34
Kysyn, eikö kännykkään voi olla kahta Suku Forumin osoitetta Juhan antama

http://suku.genealogia.fi

ja Hassen vihreä sivu, joka toimi aluksi minulla erittäin hyvin, kunnes poistettiin

http://suku.genealogia.fi/index.php?styleid=3

admin
18.12.09, 01:01
Kysyn, eikö kännykkään voi olla kahta Suku Forumin osoitetta Juhan antama

http://suku.genealogia.fi

ja Hassen vihreä sivu, joka toimi aluksi minulla erittäin hyvin, kunnes poistettiin

http://suku.genealogia.fi/index.php?styleid=3

Molemmat ovat olemassa ja käytössä koko ajan.

Kirjaudu sisään ja laita rasti ruutuun "Muista minut" ja avaa sen jälkeen haluamasi sivu.

Seppo Niinioja
18.12.09, 08:34
Minun Nokia N95 -puhelimeni tekee juuri noin eli unohtaa tuosta linkistäsi pois tuon lopun ?styleid=3 ja kuva "leviää" edes takas sivulle-ylös-alas scrollattavaksi.

Sen sijaan Nokia E90 (kommunikaattori) ei unohda ?styleid=3 ja näyttö on aivan erinomaisen käyttökelpoinen.

Makelle uutena moderaattorina ajan hermolla pysyminen matkan päältä varmasti onkin tarpeen. Onnea vaan! Ei tuo silti vielä mitään. Aamutelevisio kertoi juuri, että iPhonella voi tehdä umpilisäkkeen tulehdusdiagnoosin 90 prosentin varmuudella, ymmärtääkseni niin että potilas itse puljaa jotenkin vehkeen kanssa (ottaako iPhone esim. röntgenkuvan, en ehtinyt kuulla :D:) ja lähettää tiedot lääkärille tai sairaalaan.

Minun seitsemän vuotta vanha kännykkäni Nokia 3210 tmv. tekee sitä, mitä olen operaattorilta tilannut: Välittää puheluja ja tekstiviestejä erinomaisen hyvin. Eikä maksa paljon. On siinä jokin multimediaviestitoiminto ja kenties muutakin, joita en tarvitse. Kun ei ole uudempaa kännykkää, ei tarvitse tutkia tätä yli 60 viestin ketjuakaan Forumin viestien vastaanottoon virittelyä silmällä pitäen.

Jossakin sanottiin, että sukututkimus on niin aikaa vievää puuhaa, että useimmat vasta eläkevuosinaan voivat antautua täysin mitoin sen harjoittamiseen. Koetan pitää varani, etten nytkään ihan täysin mitoin retkahda. Ei tämä ole niin tärkeää ja suurin osa on jo selvää. Sen verran kiirettä minullakin noin 25 vuotta piti, että täytyi lykätä tähän harrastukseen palaamista, kunnes pääsin eläkkeelle. Ennen tuota varsinaista työuraa yksityisellä ehdin kyllä valtiolla (niin sanoakseni oman toimen ohessa, hah) viitisen vuotta perustutkimusta tehdä.

Seppo Niinioja

kkylakos
18.12.09, 09:07
Kun ei ole uudempaa kännykkää, ei tarvitse tutkia tätä yli 60 viestin ketjuakaan Forumin viestien vastaanottoon virittelyä silmällä pitäen.

Jossakin sanottiin, että sukututkimus on niin aikaa vievää puuhaa, että useimmat vasta eläkevuosinaan voivat antautua täysin mitoin sen harjoittamiseen.

Ensin tuntui internetin käyttö kännykällä turhalta (tuntuihan koko internet kauan ylimääräiseltä eikä elämän oleelliselta osalta), mutta toisinaan on ihan kivaa tappaa aikaa bussissa tai odotushuoneessa lukemalla Forumin posteja tai s-posteja. Ja itse asiassa koska se on ainoa internet-yhteyteni kotoa ja meillä lehdenjakajat ovat liikenteessä vasta kun olen lähtenyt töihin, uusi tapani on aamiaisella lukea Google Readerin blogivirtaa. Ei hirveän mukavaa, mutta kaikkeen tottuu.

Jemina
18.12.09, 10:19
Hei Hasse

Nyt toimii jälleen kännykässäni sinun laatima vihreä versio, kun laitoin netissä rastin ruutuun "Muista minut" kirjautumisen yhteydessä.Tämä osoite on puhelimessani

http://suku.genealogia.fi/index.php?styleid=3

Jemina
18.12.09, 12:25
Hei Hasse

Kirjoittelen vielä. Onko siitä mitään haittaa, jos olen kännykästäni koko ajan kirjautuneena sisään. Tarkoitan lähinnä sitä, että kun menen laatimallesi vihreälle sivulle en kirjaudu joka kerta sisään vaan jätän sivun avoimeksi ja tulen pois sieltä ilman ulos kirjautumista. Olen siellä siis koko ajan kirjautuneena. Se on niin helppo tapa.

admin
18.12.09, 17:01
Hei Hasse

Kirjoittelen vielä. Onko siitä mitään haittaa, jos olen kännykästäni koko ajan kirjautuneena sisään. Tarkoitan lähinnä sitä, että kun menen laatimallesi vihreälle sivulle en kirjaudu joka kerta sisään vaan jätän sivun avoimeksi ja tulen pois sieltä ilman ulos kirjautumista. Olen siellä siis koko ajan kirjautuneena. Se on niin helppo tapa.

Ei varmaan mitään haittaa.

H

Jemina
19.12.09, 11:52
Hei Hasse

Poistitko yhteyden tekemästäsi vihreästä Suku Forumin sivusta, kun se ei toimi minulla tänään. Olen tallentanut sinun laatimasi sivun kirjainmerkkeihin ja se toimi eilen hyvin. En usko, että puhelimessani on jokin vika, kun se on uusi ja yhteys laatimaasi sivuun toimii ajoittain hyvin.

Jemina
20.12.09, 07:59
Annan vielä, jos joku saattaisi tarvita, Googlen ohjeet mobiililaitteille, jotka löytyvät tältä sivulta

http://www.google.com/mobile/

Haku-kohdasta löytyy ohje, että laittaa kännykkään Web-osoitteeksi google.fi. Google-haussa on kohta Asetukset, jota klikkaa ja sieltä "Muotoile verkkosivut matkapuhelimelle" rasti päällä kohtaan.
Kun tallentaa Googlesivun kirjanmerkkeihin ja kirjoittaa hakuun joko Suku Forum tai SukuHakuri niin löytyy sieltä aikaisempi antamani Googleversio niistä. Niitä ei tarvitse tallentaa sähköpostiin, kuten Make ehdotti.

Jemina
23.12.09, 19:43
Toivottelen Hyvää ja Rauhallista Joulua kaikille näihin viesteihin vastanneille ja kiitos teille vastauksista. Olisin kyllä halunnut Hassen tekemän vihreän sivun käyttööni mutta hyvä näinkin.

Terv. Jemina

admin
25.12.09, 17:18
Toivottelen Hyvää ja Rauhallista Joulua kaikille näihin viesteihin vastanneille ja kiitos teille vastauksista. Olisin kyllä halunnut Hassen tekemän vihreän sivun käyttööni mutta hyvä näinkin.

Terv. Jemina
Mikään ei ole muuttunut. Oletko tarkistanut että olet kirjautuneena?

God Jul/Hyvää Joulua!

Hasse

Jemina
25.12.09, 18:02
Hei Hasse

Kysyn kertauksen vuoksi, mikä on web-osoite, jota käytän, jotta pääsisin sinun laatimallesi vihreälle sivulle ja missä kirjaudun sisään, netissä vai sinisellä Suku Forumin sivulla, joka jämähtää paikoilleen minulla eikä kulje mihinkään kännykässäni enkä pysty sen tähden sieltä kirjautumaan.

Terv. Jemina

admin
25.12.09, 19:56
Hei Hasse

Kysyn kertauksen vuoksi, mikä on web-osoite, jota käytän, jotta pääsisin sinun laatimallesi vihreälle sivulle ja missä kirjaudun sisään, netissä vai sinisellä Suku Forumin sivulla, joka jämähtää paikoilleen minulla eikä kulje mihinkään kännykässäni enkä pysty sen tähden sieltä kirjautumaan.

Terv. Jemina

Tee samalla tavalla kuin viimeksi - vrt. oma viestisi:

...Nyt toimii jälleen kännykässäni sinun laatima vihreä versio, kun laitoin netissä rastin ruutuun "Muista minut" kirjautumisen yhteydessä.Tämä osoite on puhelimessani

http://suku.genealogia.fi/index.php?styleid=3

Tarkista samalla ettei puhelimesi selain aina poista evästeitä joka sammutuskerran jälkeen.

Hasse

Jemina
25.12.09, 22:33
Kirjoitit näin viestissäsi,

Jos kokeilit

http://suku.genealogia.fi/index_mobi.html

osoitetta ja se lataa "sinisen sivun" niin puhelimesi selain on, pahaa pelkään, se kompastuskivi. "Vihreä sivu" avautuu sen linkin takaa mikäli selain toimii. Kuten testeissä tässä välissä huomattiin niin "vihreä sivu" latautuu mukavasti sinunkin kännykkääsi mikäli pakotan sen latautumaan kännyköille palvelimelta käsin. Harmillisesti silloin myös kaikilta muilta kännykänkäyttäjiltä poistuu mahdollisuus valita se vakio "sininen sivu".

Ei toimi antamasi web-osoite http://suku.genealogia.fi/index.php?styleid=3 enää kännykässäni. Sain sellaisen käsityksen, että olet poistanut yhteyden palvelimesta käsin. Saan vain sinisen sivun esille, en enää vihreätä, vaikka kirjauduin sisään ja laitoin rastin kohtaan "Muista minut"

Terv. Jemina