PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Möhlintää


Heljä Habermann
29.11.09, 23:17
Olen vasta-aloittelija sukututkimuksessa. Olen intoa täynnä ja teen virheitä. Olen aivan ottettu, kun saan apua täältä forumilta, ja tässä yhteydessä haluan myös kaikkia avunantajia kiittää!
Mutta olen viime aikoina huomannut myös sen, että jos teen jonkin tunnetun sukututkijan tietoiseksi hänen omista virheistään, hän ei reagoi. Tarkoitan tällä sitä, että hän ei korjaa nettiin laittamiaan vääriä tietoja.
Itse en (aloittelijana) häpeä tunnustaa tai korjata virheitäni; onko systeemi erilainen, kun ollaan "tunnettuja"?

Anitta I-E
29.11.09, 23:26
Olen huomannut saman asian. Muutamalle sukututkijalle olen ilmoittanut virheellisestä tiedosta, mutta korjausta ei ole ainakaan nettisivuille tullut. Ei myöskään palautetta minullepäin. Jotkut ihanat ihmiset taas ovat kovastikin pitäneet yhteyttä ja olleet kiinnostuneet tiedoistani ja siitä olenkin ollut aivan täpinöissäni.
Luulen, että osittain syynä virheiden korjaamatta jättämiseen on se, että sukututkijan pitää itse tarkistaa saadut tiedot ja se taas voi vaatia paljonkin aikaa. Itse en ainakaan heti osannut ilmoittaa tarpeeksi selvästi lähdetietoja eikä ilman niitä sukututkija voi korjata omia tiedostojaan.

M.Sjostrom
30.11.09, 00:26
oikea sukututkija kylläkin on sellainen, joka ennen kaikkea haluaa esittämiensä sukutaulujen vastaavan historiallista todellisuutta,
eikä sisältävän virheitä eikä vääriä uskomuksia.
Siten, todellinen sukututkija kyllä korjaa esillä pitämänsä sukutaulut, ja useasti on henkilönäkin kiinnostunut keskustelemaan korjauksen esittäjän kanssa, mm löytääkseen niitä 'kultajyväsiä' esim lähteinä, arvioina, jne.