PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Nastola, Henrik Stolt


summer
21.11.09, 15:22
Etsin tietoja seuraavasta henkilöstä. Onko jollain täällä tietoa?

Henrik Stolt syntynyt 1786. Vaimo Helena/Lena Ericsdotter syntynyt 1789. Heidät on vihitty 9.6.1813. Ja vihkitiedoissa Hiskissa Henrikin kohdalla Koiskala gård ja Helenan kohdalla Koiskala Hakola.

Löydän heidät vielä tästä alla olevasta sivusta Hytylästä 1813. Mutta mistä he ovat sinne tulleet? Minulle ei osu silmään Henrik tuolta Koiskala gård ennen vuotta 1813. Tuossa alla olevassa rippikirjassa ei lue mistä he olisivat tulleet Hytylään.

http://www.digiarkisto.org/sshy/kirjat/Kirkonkirjat/nastola/rippikirja_1811-1817_tk1029/115.htm

Yritän selvitella Henrikin vanhempia, syntymäaikaa ja paikkaa. Hiskistä en tietoja löydä.

Sariainen
22.11.09, 14:00
Etsin tietoja seuraavasta henkilöstä. Onko jollain täällä tietoa?

Henrik Stolt syntynyt 1786. Vaimo Helena/Lena Ericsdotter syntynyt 1789. Heidät on vihitty 9.6.1813. Ja vihkitiedoissa Hiskissa Henrikin kohdalla Koiskala gård ja Helenan kohdalla Koiskala Hakola.

Löydän heidät vielä tästä alla olevasta sivusta Hytylästä 1813. Mutta mistä he ovat sinne tulleet? Minulle ei osu silmään Henrik tuolta Koiskala gård ennen vuotta 1813. Tuossa alla olevassa rippikirjassa ei lue mistä he olisivat tulleet Hytylään.

http://www.digiarkisto.org/sshy/kirjat/Kirkonkirjat/nastola/rippikirja_1811-1817_tk1029/115.htm

Yritän selvitella Henrikin vanhempia, syntymäaikaa ja paikkaa. Hiskistä en tietoja löydä.

Kävitkö sen kyseisen rippikirjan läpi sivu sivulta ??? :confused:
Jos et niin kannattaisi käydä. He voivat olla toisella sivulla, koska mieheni mainitaan olevan mielestäni Suutari. Suutarit siirtyivat aina kylästä toiseen. Stolt-sukua löytyy myös minulta Orimattilasta, mutta vasta 1800-luvulta. Tulee niin liki kuin isoisoäitini serkuksiin muistaakseni. Toisessa sukukijassani löytyy heistä tietoa.
Aina kannattaa myös katsoa rajapitäjät. Muuttoliike kulki edes takaisin pitäjien välillä.
Suoraa vastausta minulla ei nyt ole.
Terv. SARIAINEN :rolleyes:

summer
22.11.09, 15:57
Tuo oli hyvä vinkki, että suutarit siirtyivät kylästä toiseen. En ole sitä tiennyt. Olen kyllä selaillut noita rippikirjoja sivu sivultakin, mutta ei ole osunut silmään. Täytyy vaan jatkaa selaamista.

Minulla 1800-l puolelta löytyisi sellaisia kuin Tekla Aurora Stolt s10.3.1860 Orimattila. Hänen vanhemmat Erik Herman Stolt ja Anna Kristiina Karlsdotter. Kuulostaako tutulta?

Sariainen
23.11.09, 14:58
Tuo oli hyvä vinkki, että suutarit siirtyivät kylästä toiseen. En ole sitä tiennyt. Olen kyllä selaillut noita rippikirjoja sivu sivultakin, mutta ei ole osunut silmään. Täytyy vaan jatkaa selaamista.

Minulla 1800-l puolelta löytyisi sellaisia kuin Tekla Aurora Stolt s10.3.1860 Orimattila. Hänen vanhemmat Erik Herman Stolt ja Anna Kristiina Karlsdotter. Kuulostaako tutulta?

Oletko löytänyt jostain maininnan, että tuo Erik olisi isä ????
Orimattilan kastekirjojen mukaan Tekla Aurora syntyi oäkta eli aviottomana lapsena. Äiti oli kyllä tuo mainitsemasi Anna Stina Karlsdr. He asuivat tuolloin Tönnössä. :D:
Nimen saattoi saada käyttöön vaikka kyseessä olisi ollut äidin toinen puoliso. Olivatko Erik ja Anna jossain vaiheessa samoilla seudulla, talossa kylässä ?? Kannattaa varmistaa. Joskus voi löytyä tarkentavia todisteita.
Tuo Tekla ei osunut minulle. Minulla on Wilhelmiina os. Siljander s.1847, joka avioitui Villehad Stolt s.1842 kanssa. Heillä oli 6 lasta. :)

Lisäksi näkyi olevan muutama Stolt niminen 1700-luvulla mm. Henrik Stolt s.noin 1780-1785 ?? koska vaimo Caisa oli s.noin 1784, mutta nämä viime mainitut ovat pohjanmaan suunnalta.

Terv. SARIAINEN :rolleyes:

summer
23.11.09, 17:41
Aivan oikein, täytyy vielä selvitellä tuota. Huomasin nyt itsellänikin tiedon, että jossain esiintyy aviolapsena, mutta todellisuudessa on au-lapsi.