PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : David Mattsson s.1816 Lavia???


Hilkka Granroth
20.11.09, 08:53
Etsin Taavetti Matinpojan vanhempia. Hämeenkyrön rippikirjan mukaan hän on syntynyt 20.3.1816 Lavialla ja muuttanut perheineen 1845-46 Hämeenkyröön Vesajärven Haapaniemeen.
Lavia kuului Taavetin syntyessä Mouhijärveen. Kirjattiinko tuolloin lavialaisetkin Mouhijärven kirkonkirjoihin vai missä heidän tietonsa ovat?? Mistään seutukunnan syntyneistä en ole löytänyt ko. päivänä syntynyttä Taavettia.

ihmettelee Hilkka :confused:

kkylakos
20.11.09, 14:58
Tuntematta aluetta varsinaisesti niin eiköhän pitäisi olla. Lukiko rippikirjassa varmasti Lavia eikä Luvia?

Kataja
20.11.09, 19:45
Lavian tuon ajan kirkolliset tiedot taitavat olla Suodenniemen kirjoissa, minulla ei ole niitä nyt, joten en voi tarkistaa. Ainakin tuon ajan Suodenniemen hiski antaa Lavian tietoja.
Digi.narcin henkikirjoissa on myös Laviaa. Vaikka Lavia juuri tuolta ajalta hakemiston mukaan näyttää puuttuvan, se löytyy kumminkin Mouhijärven henkikirjoista.
Paikalliset sanovat Laviassa!
Marjatta

Pirjo L
21.11.09, 11:08
Vuoden 1816 Lavian tiedot löytyvät Suodenniemestä, vuodesta 1827 alkaen omina tietoina. Minulla on Lavian ja Suodenniemen rippikirjat. Tuonna vuonna syntynyttä David Mattsonia en löytänyt muutakuin Hessolta ja hänkin kuolee parin kuukauden ikäisenä. Voitko antaa puolison nimeä jos vihkiajan perusteella löytäisin heidät rippikirjoista tai onko sinulla mahdollisesti Hämeenkyrön muuttaneiden luettelosta saatavissa jotain lisätietoa, mistä he Laviasta olisivat tulleet.

terveisin Pirjo

Hilkka Granroth
21.11.09, 15:11
Löysin Lavian hiskistä seuraavat tiedot Taavettiin liittyen: vihittiin 17.8.1845 Lavia Pappila, vaimo Kaisa Maria Matintytär (s.25.3.1822 Hämeenkyrö). Kaisa sai Lavialla lapsen Juho Vihtorin 23.7.1844 Markkulassa. Äidin nimi oli hiskissä Maja Cath. Matts.,mutta selvästikin sama henkilö. He löytyvät Hämeenkyröstä rippikirjasta 1844-50 vaimon kotikylästä Vesajärveltä Haapaniemestä. Davidilla rippimerkintä vuodelta 1846. Tulleet Lavialta. 1847 syntyy lapsi Matti Haapaniemessä. (Minulla on Hämeenkyrön mikrokortit lainassa.) Rippikirjan syntymäpaikka voi olla väärinkin; olen huomannut, että josku rippikirjaan syntymäpaikaksi merkitään se paikka, mistä henkilö muuttaa, vaikka hän olisikin syntynyt muualla,
Kiitos paljon tiedoista ja vaivannäöstä!

Taavetti-terveisin Hilkka