PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Kakko, Matilda Hermannintytär (1884) Uudeltakirkolta


Timo S Laakso
11.09.07, 19:21
Arvoisa Listan väki
Olen tullut tietämään tänään, että Venäjällä asuu Olga Vladimirovna Kimmel, joka etsii Suomen sukulaisiaan: Hänen mummonsa oli Uudellakirkolla 1884 syntynyt Matilda Hermannintytär Kakko. Veljiä ja siskoja Hiskin mukaan: Kristian, Jonas, Karolina, Maria, Yllö, Samuli ja Josep. Olgan kirjeen mukaan joku sukulainen on muuttanut Amerikkaankin. Venäjällä asuu Matildan jälkeläisiä nimillä Kimmel, Sokol, Nikolejev ja Kuznetsov. Heihin saa yhteyden kauttani: timo.laakso(at)welho.com
Timo Laakso

Sirpa Tikander
17.07.08, 21:37
Hei huomasin tämän vasta nyt. Minun isäni äiti on Kakko tyttönimeltään ja on Uudeltakirkolta.
Olen saanut tietooni Suku foorumin kautta hänen isänsä ja äitinsä mutta taaksepäin en tiedä muuta hänestä ja kiinostaa tietenkin. Mutta hän taitaa olla eri Kakkoja kuin Matilda.

Isäni äiti Helena Matint. Kakko s. 24.8.1896 Uusikirkko. Vanhemmat isä Matti Kristianinp. Kakko, s. 1843 Uusikirkko ja äiti Eeva Paavont. Hietanen, s. 1854 Uusikirkko, vihityt 26.12.1878.

Helena Kakko vihittiin Väinö Tikanderin kanssa 17.4.1921 Uudellakirkolla
Heillä syntyi pojat Viljo, Reino Ja Oiva joka on isäni.

Tervaisin: Sirpa Tikander

Tapani Kovalaine
17.07.08, 21:48
Karjala-tietokantahaku löytää Kristian Kakon, joka on Matti Kakon isä ja löytää paljon muutakin. Siis nyt kokeilemaan KaTiHa!

Kikka
17.07.08, 23:34
Kiitoksia vinkistä! En ollut edes kuullut koskaan Karjala-tietokantahausta. Nyt minulle aukeni uudet ulottuvuudet taas. Kakko-sukua tutkin itsekin ja pääasiassa Kivennavalla ovat sukulaiseni asuneet. Muutamia poikkeuksiakin löytyy. Saa ottaa yhteyttä, sillä minulta puuttuu vielä useita sukulaisia listoiltani. :)

Sirpa Tikander
18.07.08, 12:02
Kiitos uusista tiedoista. Mutta en kylläkään osaa sitä käyttää, en saanut mitään tuloksia kun kokeilin :( se vaatii parempia tietoja ja niitähän minulta puuttuu. ÄÄÄÄ en osaa.

En ole tehnyt sukuselvitystä kun ei ole aikaa, en osaa näitä juttuja.

Tapani Kovalaine
18.07.08, 12:46
Hei Sirpa!
Et saata arvatakaan, miten kipeästi KATIHAn käyttöliittymän kehittäjät kaipaavatkaan sinulta ja muilta enskertalaisilta kommentteja ja tietoa siitä kohdasta, jossa homma ei suostu toimimaan! KATIHA on tuote, jonka tarkoituksena on palvella eikä olla itsetarkoitus tai monumentti.
Nyt vaan rohkeasti kirjuuttele, mikä on se kohta, jota et osaa. Me muut vasta-alkajat kyllä neuvomme...
Terveisin Tapani (=kolmasti käynyt Katihassa ja se toimi!)

KirLai
22.07.08, 08:11
Hei!
Esivanhempasi ovat siis Kanneljärven Hämeenkylästä. Kanneljärvi erosi 20-luvulla Uudestakirkosta. (Totta yhdyssana taipuu, oikeastaan pitäisi sanoa Uuveestkirkoost, jos on Uudeltakirkolta, mutta Uuvestkirkost, jos on kantjärvisii.)
Mene sivulle www.kanneljarvi.fi (http://www.kanneljarvi.fi). Niiltä sivuilta löydät myös linkin Kanneljärven Harjun kylässä syntyneen Hilda Kakon tyttärien ylläpitämille nettisivuille. Kanneljärveltä on julkaistu kaksi pitäjäkirjaa. Niissä Kakot esiintyvät moneen otteeseen.
Lähes kaikki Kanneljärvellä ennen vuotta 1939 syntyneet ovat tiedossa pitäjän sukututkijoilla.
Heistä kunnostautunein on Paavo Määttänen paavo.maattanen*dnainternet.net.

Itse tutkin Kanneljärven Harjun kylää ja Reimanin sukua.

Terveisin
Kirsi Laine

Liisa54
24.10.10, 12:14
Hei
Oletko löytänyt paljon näitä Reimaneja?
Minä tunnen heistä yhden Ulla Reimanin.

t. Liisa Virtanen, Nokia

KirLai
24.10.10, 12:25
Kiitos viestistäsi!
Juu, tunnen Ullan.:) Terveisiä, jos satut näkemään.
On Reimanneja kertynyt tietooni muutamia satoja viimeisten 300 vuoden ajalta. Viimeisin, jonka enoni löysi, on Villem Reiman, tunnettu virolainen ajattelija, joka vaikutti noin 100 vuotta sitten. Tosin suoraa sukuyhteyttä ei ole vielä todistettu.

Terveisin
Kirsi

timo.kakko
20.10.15, 21:18
Onko tästä kelleen mitään apua?

http://www.myheritage.fi/site-293197371/kakko


https://drive.google.com/a/kakko.net/file/d/0Bx5Lax6nAwmuem1mTXh3SGNDbU0/view?usp=sharing

KirLai
25.10.15, 19:23
Hei!
Sain Paavo Määttäseltä lisätietoa sukupuuhusi.
Meidän yhteinen piste on Valpuri Juhanan tytär Määttäsen s. 26.12.1777 isoisä Heikki Matinpoika Pohjalainen s. 1727, joka otti sukunimekseen vaimonsa nimen Määttänen. Valpurin serkku Eeva on sukumme esiäitejä, samoin hänen veljensä pojantytär Anna Määttänen.
En osannut kopioida listaa. Vastaus meni jumiin, kun liitin taulukon siihen.
Tässä on sekaisin nimiä ja syntymäaikoja. Esim. Eerikin vanhemmat ovat Olli Kakko ja Valpuri Joronen.
lähetä minulle meili osoitteella kirsi.laine*pp2.inet.fi. Lähetän sinulle Paavon lähettämän listan.

t:Kirsi

Olli Kakko