PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Anders Jöransson sahanseppä Nurmijärvi


esko vuorinen
15.10.09, 20:39
Anders Jöransson s 1731-32(rk mukaan) Nurmijärven Adlerhofin sahan seppä,Vihitty 2.10.1754 Suomiehen torpan tyttären Maria Johansdotteri s 19.5.1729 kanssa . vanhempia Andersille olen etsinyt jo vuosia., tuloksettaTietääkö kukaan. On ollut todenäköisesti seppänä tai sepän opissa muualla ,esim muilla lärialueiden sahoilla,voi olla sepän poika jne?Olen tutkinut Helsingin pitäjän sahat tuloksetta.Kummeista ei apua.perunkirjoja ei ole. Kiitän

marjatellervo
15.10.09, 23:05
Nurmijärven perheluettelon mukaan Anders Jöransson oli tullut Nurmijärvelle vuonna 1753 Helsingin pitäjästä.

http://www.sukuhistoria.fi/sshy/sivut/jasenille/paikat.php?bid=8428&pnum=12

Marja R

esko vuorinen
17.10.09, 20:24
Kiitos. vinkistä tein uuden kierroksen ja kävin läpi Helsingin pitäjän rippikirjatAnders löytyi Helsingin pitäjän Tolkinkylän sahalta.niinkuin olin aiemmin olettanut mutta ei ollut aiemmin pistänyt silmään .Kävin läpi kaikki Pitäjän ensimmäisen rippikirjan sivut ja viisi Anderssia löytyi pitäjästä. ilman syntymäaikoja ja vanhempia.Anders on tullut sahalle jostain koska oli merkitty sivun keskelle jälkeenpäin. Pitäjän historia ja kotiseutujulkaisu t käyty läpi Ketään isä Jöraniksi sopivaa ei löutynyt . Pitäjässä oli tuolloin kolme sepää,mutta ei sopivia. Muuttokirjoja ja perunkirjoja ei löytynyt ja kummeista ei ole apua.Tämmöistä tämä välillä on.Kiitos Esko Vantaalta