PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : meno sukuhistoria.fi sivuille (jäsensivut)


Ulla Juva
29.09.09, 17:41
Heippa!
Onko muut törmänneet vastaavaan ilmoitukseen? Onko tämä ongelma vain minun koneella? Olen yrittänyt mennä jäsensivuille. Tämä tulee esille, pyrin jäsensivuille mitä kautta tahansa.


"Tämä sivusto on: Epäilyttävä
Tätä sivustoa käyttäessä kannattaa olla varovainen
F-Secure on löytänyt todisteita haitallisesta sisällöstä tältä sivustolta. Tätä sivustoa käytettäessä on oltava erityisen varovainen.

Menetkö kaikesta huolimatta sivuille?"

Juha
29.09.09, 17:57
Tuo näyttäisi olevan F-Securen uusimman version joku "bugi".

Eli kyllä sivuille uskaltaa mennä.

Asiasta on muuten maininta www.sukuhistoria.fi -sivuston pääsivulla

Juha

Ulla Juva
29.09.09, 18:09
Hei!
Niinpä näkyy olevan ilmoitus ihan etusivulla. Minä vaan mennä kohkasin suoraan ilman sen kummempia tutkailuja mitä sivuilla on. Laitoin samantien myös F-Securelle ilmoituksen heidän omalla yhteydenotto lomakkeellaan.

Olen vain ylen kyllästynyt putsaamaan koneita viruksista. Olen mieluimmin liian varovainen virusten suhteen, ettei tarvitsisi aloittaa viruspuhdistuksia koneella.

Jari T.M.
29.09.09, 18:12
Hei.

Uskon (ja tiedän) sivuston olevan turvallinen. Käytin f-securea muinoin. Kyllästyin ohjelman raskaaseen toimintaan ja epämääräisyyksiin. Jos netin ja koneen käyttö olisi sitä, mitä se oli f-securen aikana, niin en tarvitsisi enää kumpaakaan.
Varmaankin ohjelman tekijältä tulee joskus jotain mainintaa yhteensopivuuksista, tms..

Et ehkä ole ainoa, jota ohjelma kiusaa.
Tämä on tietenkin hankala juttu, kun tietää sivuston olevan turvallinen, mutta tietoturva on toista mieltä.
Käytän sivustoa, enkä usko mihinkään tietoturvariskiin. (Paitsi Windows kokonaisuutena)
Periaatteessa kuitenkin netin käyttöönhän liittyy aina riskejä. Virustehtailijat ovat aina hitusen edellä "kehityksessä". Perässä tulevat sitten tietoturvaohjelmat. Eihän virusohjelmaa ym. voi tehdä, jos ei ole tiedossa virustyyppiä...
Nyt käytössäni Mozilla Firefox, Spybot ja Avast. Eikä ole ollut huolia.
Turvallista surffailua.

T; Jari

Ulla Juva
29.09.09, 18:32
Nämä internetin ns. turvaohjelmat ovat välillä rasittavia. Aikoinani tilasin useamman vuoden lisenssin koneeseen nimenomaan F-Securelta. Päivitti itsensä tähän uusimpaan versioon muutama päivä sitten. Tämä uusi ei enää hidasta konetta niin hirveästi kuin aiemmat versiot, mutta nyt tuntuu löytyvän jatkuvasti jokin hankaluus milloin miltäkin sivustolta.

Muissa koneissa pyörii virus ym. turvana sellainen Comoro -ilmainen ja tosi monipuolin (virus- palomuuri- ja urkintaohjelma). Siitä on maksullinen versiokin, mutta en ole katsonut tarvitsevani kaikkia niitä ominaisuuksia. Toimii oikein hyvin. Aluksi se vain kyselee turhan paljon kaikenlaista, mutta se on oppivainen.

Tuttuja ovat myös Avast ja Spybot. Firefox on minun selaimeni. Muitakin selaimia ja ohjelmia olen kokeillut.

Jos ei tarvitsisi samoja ohjelmia kuin eräällä työpaikalla, koneeni olisi joko linux- tai mac-kone.

Timo W
29.09.09, 19:00
Comodo Internet Security. Tarkoitit ehkä tuota ohjelmaa?

http://www.filehippo.com/download_comodo/

Erkki Järvinen
29.09.09, 19:29
Finnet Tietoturvapalvelu, F-Secure ohjelmat siinä ovat ja hyvin ovat toimineet ei mitään ongelmia.
ei mitään huomautuksia SSHY:n sivuillakaan.

Juha
29.09.09, 19:32
Koska aihe kiinnostaa, siirsin sen relevantimpaan alaforumiin.


Suomen Sukututkimusseura
Juha Vuorela
Suku Forumin moderaattori

Ulla Juva
30.09.09, 12:03
Tarkoitin tuota ohjelmaa mistä Timo mainitsi.
Tietoturva on aika olennainen osa nykypäivänä tietokoneita käyttettäessä. Suurin osa haitosta tulee netin kautta, vähemmän levykkeiden kautta.

Kyllä jo 1990 -luvulla näillä tietoturva-asioilla oli merkitystä. Muistan koulussa silloin saarnatun, että levykkeet (korput) voivat olla vaarallisia eli sisältää viruksia ja ne piti tarkistaa jollakin virustentorjuntaohjelmalla.

Sami Lehtonen
30.09.09, 20:37
Sain tänään vastauksena F-securelta seuraavaa:
Kokeilin vielä itsekin kirjautua tuonne sivustolle, ja näyttäisi, että kaikki osiot olisivat aivan turvalliseksi analysoituja. Saattaisi olla, että sivusto on analysoitu uudelleen, ja tiedot on muutettu

Kaikki pitäisi siis olla hyvin. Paitsi että on aika hämmästyttävää, että sivu, johon ei ole tehty merkittäviä muutoksia sitten tammikuun, voidaan analysoida melko lyhyen ajan sisällä kahteen kertaan täysin erilaisin tuloksin. Puolisentoista kuukautta sitten poistin "päivitetty" -päiväyksen tuolta sivulta, joka ei toiminut oikein. Sitä ei F-securen analysaattorit ole voineet tulkita, koska ulospäin palvelimelta lähtee siinä kohtaa on vain tekstiä. Joillakin selaimilla sivu oli tosin jumiutunut tuohon.

Jos jollakulla nyt vielä tuo varoitusteksti tulee, niin kannattaa ainakin ensin tarkistaa, että F-secure on päivitetty. Jos ongelma senkin jälkeen ilmenee, niin ei muuta kuin yhteyttä F-securen tukipyyntölomakkeella,

Juha
30.09.09, 20:45
Oman päivätyöni kautta voinen kertoa F-Secure 2010 -versiosta sellaisen detaljin, että ongelmatilanteissa kannattaa napsauttaa "Deep Guard" -kohdasta täppä pois. Kyseinen toiminto on aiheuttanut mm. selaimen jumiutumista.


Juha

paula2
21.10.09, 12:58
Deep deep .... Mistä asetuksista tuon Deebin Guard löytää.Selain jumittuu et hermot menee.

Paula:mad:

Juha
21.10.09, 13:04
F-Securen pääsivulta - pääset sille vaikka hiiren oikeanpuoleisella näppäimellä F-Securen kuvakkeen päältä tuosta näytön oikeasta alalaidasta kellonajan vieressä olevasta palkista

Juha

kurppa
28.10.09, 01:26
No mitenkään kotimaista tuotetta moittimatta, itsekin olen F-securessa törmännyt ongelmiin.
Comodo virusohjelma nyt käytössä ja toimii, valitettavasti vain paremmin ainakin omalla koneellani kuin tämä F-s.