PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Hautakannan päivityksiä


rkschroder
20.09.09, 21:42
Vaikka varmasti useinkin tuntuu siltä ettei hautarintamalta mitään tapahdu on kuitenkin jotain kesän ja syksyn aikana saatu aikaiseksi.
Alhaalla lista kannassa tapauhtuneista muutoksista.

Kantaan lisättyjä hautausmaita:
Raisio 4 kpl (kokeilu!)
Lappajärvi 466
Hankon sankarihaudat 74
Teisko, Ylöjärvi 3314
Länsi-Teisko, Ylöjärvi 566
Viljakkala, Ylöjärvi 2674
Honkanummi, Helsinki 5370
Hietäniemi, Helsinki 24514
Loviisan vanha hautausmaa 2764
Nurmijärvi 382
Paijala, Tuusula 253
Helsingin pitäjan hautausmaa, Vantaa 257
Laittasaaren hautausmaa 32
Munkkiniemi sankarihaudat 35
Inkoon sankarihaudat 84
Siuntion sankarihaudat 86

Lisäksi on tehty lisäyksiä näihin:
Maalahden hautausmaa
Maalahden Marian hautausmaa
Ylöjärven hautausmaa

Seuraavaksi minulla on työlistalla mm.
Naantali ja Ranua

Till de svenskspråkiga måste jag ännu beklaga att sökning mot gravdatabasen tillsvidare endast kan göras på finska. Jag vet att det här vållar en del, mycket befogad, irritation, men håll er till tåls ännu en tid.

terveisin / med hälsning
Rainer Schröder
Turku / Åbo

Giösling
21.09.09, 13:04
Mihin hautakantatiedostoon tässä viitataan, Suomen Sukututkimusseuranko?

Saisimmeko nettilinkin?

Itsäni kiinnostaa mm. Loviisan vanha hautausmaa, jonne on haudatu joitakin Giösling-sukulaisia.

Kävin jopa paikan päällä toissa kesänä. En löytänyt kiveä, vaikkakin
Johan Brandt oli saanut siitä näköhavainnon. Pieni kivi, jossain muurin
lähellä..

rkschroder
21.09.09, 13:12
Nimenomaan SSS:n hautakivikantaan.
Tiedät varmasti miten sinne mennään mutta tässä kuitenkin linkki;
http://haudat.genealogia.fi/php/indexs.php

Voin muuten sanoa että Johan Brandtin hauta ei löydy Loviisan hautojen joukosta. En tiedä miksi.
Rainer

Giösling
21.09.09, 13:22
Kiitos, löysinkin jo.

Ihmettelen, ettei punagraniittinen kivi osunut silmiini, vaikkakin on juuri
kiviaidan katveessa, kuten Johan neuvoi. Oli kiire, kuten aina, en malttanut
katsastaa kunnolla...

Brandt-sukua on haudattu Myrskylään. Ystävämme Johan Brandt (till Grevnäs) voi tietääkseni hyvin ja on ollut aktiivinen mm. Gudzeus-ketjussa tällä forumilla.

Giösling
21.09.09, 13:40
Tarkoittamani hauta Loviisassa löytyy hakusanalla: "Gössling".

JHissa
21.09.09, 17:24
Nimenomaan SSS:n hautakivikantaan.
Tiedät varmasti miten sinne mennään mutta tässä kuitenkin linkki;
http://haudat.genealogia.fi/php/indexs.php

Voin muuten sanoa että Johan Brandtin hauta ei löydy Loviisan hautojen joukosta. En tiedä miksi.
Rainer
http://haudat.genealogia.fi/php/indexs.php
ei näytä toimivan edelleenkään ulkomaiden osalta. Muutenkin vanha haku oli selkeämpi. Esim. Yhdysvaltojen hautojen haku toimii vanhan sivun kautta
http://www.genealogia.fi/haudat/index4s.htm
ja Kanadan
http://www.genealogia.fi/haudat/index2s.htm

Giösling
22.09.09, 09:44
Ihmettelen missä viipyy Tuiju Olsion kuvaama Kuninkaankylän vanhan hautausmaan kuvakanta? Kuvaus tapahtui jo vuosia sitten.

Tuiju kuvasi samalla matkalla myös Ahvenkosken.

rkschroder
22.09.09, 11:01
Minulle asti EI ole missään vaiheessa toimitettu Kungsböle saatikka Abborfors.
Jos on lähetetty SSS:lle niin se on jäännyt jonnekin.
Toinen vastaavanlainen tapaus on Alahärmä, jonka kuvat ja taulukot olisi lähetty seuralle, aikoja sitten. Nyt niitä ei löydy mistään.
Myös kaksi CD:tä Nurmijärven hautatietoja, numerot 8 ja 9, ei ole koskaan toimitettu minulle. Niiden perään osasin kysyä kuin perille tuli 10. Nämä 8 ja 9 ovat edelleen jossain Seuran tiloissa. Minä en niitä enää tarviste koska kuvaaja lähetti uudet levyt minulle suoraan kotiin.
Olen aina ollut ja olen edelleen sitä mieltä että Metherin kuoleman jälkeen hävisi hautatietoja ja tod.näk. myös muita tietoja.

Giösling
22.09.09, 11:31
On todella harmillista, jos suurella vaivalla kuvattu aineisto on hävinnyt.

Muistaakseni Tuiju tuli Saksasta tuolloin lomamatkalle ja teki polkupyöräretken mm. Ahvenkoskelle ja Kuninkaankylään kameroineen.

Sain häneltä silloin kuva-aineistoa ja sitä taltioitiin mm. Sukututkijoitten
(yahoo-lista) sivuille, jos en nyt väärin muista, vuosia kun täytyy olla
välissä useita.

Kirkkaana sen sijaan on mielessäni hänen mainintansa kuvien tulosta esille
myös SSS:n hautakivitiedostossa lähitulevaisuudessa...

Oletko linjoilla Tuiju, voitko vahvistaa?

Giösling
22.09.09, 12:26
Uusi hautakkivitietokannan nimihaku on hieno ja hyödyllinen palvelu.

Se herätti heti seuraavan kysymyksen:

Hietanimen vanhalla hautausmaalla on kauniilla uurnalla varustettu Barck-sukuhauta.

Siihen ensimmäisenä haudattu Karl Johan Barck näyttäisi epäselvän kuvan
mukaan olleen syntynyt vuonna 1814, mahdollisesti 7.4.

Ketkä olivat hänen vanhempansa?

Tuiju Olsio
27.09.09, 22:36
Ihmettelen missä viipyy Tuiju Olsion kuvaama Kuninkaankylän vanhan hautausmaan kuvakanta? Kuvaus tapahtui jo vuosia sitten.

Tuiju kuvasi samalla matkalla myös Ahvenkosken.
Onkohan tässä väärinkäsitys? :confused: Olen kyllä kuvannut Ruotsinpyhtään Kuninkaankylän vanhan hautausmaan hautakiviä, samoin Ahvenkosken. Mutta näitä kuvia en ole koskaan lähettänyt SSS:lle julkaistaviksi. Syy on yksinkertaisesti se, että minulla ei ollut aikaa tehdä kuviin indeksiä. Indeksin teko ei käy kädenkäänteessä, vaan vie todella paljon aikaa, kun kyseessä on satoja kuvia. Nyt on elämäntilanteeni vähän muuttunut tuolloisesta ja voisin harkita ehkä homman aloittamista. Yhteensä minulla on hautakiviä kuvattuna eri puolilta Suomea noin 12.000, Ruotsista noin 100 ja Norjasta n. 300. Mutta kun on monenlaista projektia menossa, jotka kaikki aikaa vieviä :(

Giösling
28.09.09, 08:24
Hienoa, että kuvat ovat tallessa!

Kun keskustelimme useita vuosia sitten asiasta, minulle jäi se mielikuva, että kuvauksen tarkoituksena oli siirtää aineisto SSS:n olemassaolevaan tietokantaan.

Pahoittelen väärinkäsitystä.

Tuiju Olsio
28.09.09, 11:25
Hienoa, että kuvat ovat tallessa!

Kun keskustelimme useita vuosia sitten asiasta, minulle jäi se mielikuva, että kuvauksen tarkoituksena oli siirtää aineisto SSS:n olemassaolevaan tietokantaan.

Pahoittelen väärinkäsitystä.Tarkoitus on ollut ja on toki edelleenkin. Se on vain kiinni ajasta, jota ei minulle vieläkään ole enempää annettu kuin 24 tuntia päivässä ;). Ja suunnitelmia sotki toki välillä valokuvien nettiin asettamisen kielto.

Giösling
28.09.09, 11:47
Olipa hyvä, että asia tuli esille ja syyt kuvien puuttumiseen selvisivät.

Tässä iässä ja ajassa helposti leimautuu "höperehtijäksi", "sotkiaksi" tai vaikkapa "sekoilijaksi" (confused person), muistinsa varassa puhuessaan.

Kaikkea hyvää & talkooapua kuvien parissa työskenteleville!

Make
28.09.09, 16:45
.... Se on vain kiinni ajasta, jota ei minulle vieläkään ole enempää annettu kuin 24 tuntia päivässä ;).

Saiskin päivään 24 tuntia ja yöhön se riittävä 8 tuntia :):) Anteeksi pieni heitto, en piikittele:rolleyes:

Minun oli tarkoitus kuvata tänä kesänä Laitilan vanha hautausmaa ja mahdollisesti Uudenkaupungin hautausmaa, mutta osin ajan puutteeseen ja osin pariin liikkumista rajoittaneeseen tapaturmaan kariutui se hanke - toistaiseksi.

blue-eyed
08.05.13, 19:34
Tulipa tällainen sivu http://www.tyrvanto.net/verkko/komppania/sankarihaudat.htm eteeni surffaillessa. Toivottavasti joku muukin löytää täältä tietoa tutkimukseensa kuin minä.