PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Häiriöitä 2004:n toiminnoissa


Tapio Leinonen
03.09.07, 10:47
Pyydän neuvoa. Sukuohjelmistoon tai tietokantaani on tullut häiriöitä. Kun yritän hakea jotakin henkilöä, tulee toisinaan häiriöilmoitus: "Määrittämätön virhe. Microsoft JET Database Engine Tietue on poistettu." Tai raporttia yrittäessä esim. tällainen: "IDispatch error #3105 Microsoft JET Database Engine Kirjanmerkki ei kelpaa." Tietokannan siirto varmuuskopiolta auttoi hetkeksi, mutta ei pysyvämmin. Mikä neuvoksi?

kaila
03.09.07, 11:48
Pyydän neuvoa. Sukuohjelmistoon tai tietokantaani on tullut häiriöitä. Kun yritän hakea jotakin henkilöä, tulee toisinaan häiriöilmoitus: "Määrittämätön virhe. Microsoft JET Database Engine Tietue on poistettu." Tai raporttia yrittäessä esim. tällainen: "IDispatch error #3105 Microsoft JET Database Engine Kirjanmerkki ei kelpaa." Tietokannan siirto varmuuskopiolta auttoi hetkeksi, mutta ei pysyvämmin. Mikä neuvoksi?

Tällaista ei ole esiintynyt aikaisemmin tai ainakaan en ole siitä kuullut. Tuollainen virheilmoitus viittaisi sellaiseen, että olet esim tekemässä muutoksia henkilöön (tai muuhun tietoon) jonka olet toisaalla ohjelmassa poistanut. Tätä ei pitäisi tapahtua mutta olet mahdollisesti käyttänyt ohjelmaa eri tavalla kun minä olen sitä testannut.

Tuo Kirjanmerkki-viesti tarkoittaa taas jotain muuta. Ei ihan heti tule mieleen mistä on kysymys. Mikäli voit lähettää minulle tietokannan jossa näitä esiintyy ja kertoa mahd. tarkasti miten virhe aikaansaadaan niin tutkin asiaa.

Voi olla, että mdac-ohjelmiston päivittäminen auttaisi. Uusin mdac-ohjelmisto löytyy microsoftin sivuilta. Tuntuu vaihtuvan osoitteet sielläkin mutta ainakin tällä hetkellä löyty uusin versio kohdasta http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=78cac895-efc2-4f8e-a9e0-3a1afbd5922e&displaylang=en

t Kaarle kaila

Tapio Leinonen
03.09.07, 16:35
Mdac-ohjelmiston päivittäminen tuntui auttavan. Suuri kiitos!