PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Kaupilla från Hämmenlinna


anannkai
01.08.09, 23:01
Hej

Behöver hjälp med att hitta mina rötter i Finland.
Min farmor är född 15 JUL 1923 inom Hämenlinna, Finland. Hennes namn är Tyyne Avilla Kauppila.
Enligt uppgift hette hennes far Vihtori Kauppila och ska komma från en bondesläkt i Finland. Han ska ha två bröder (Sulo och Arvo). Han bör vara född i början av 1900-talet eller slutet av 1890-talet.
Hennes mor hette som ogift Lydia Kylmänen och ska vara född i Hämenlinna. Dog i Lahti i slutet på 70-talet början av 80-talet.

Då varken min farmor eller min far har ytterligare uppgifter så försöker jag att via er hitta en tråd att börja nysta upp min släkt som kommer från Finland.

Tusen tack på förhand

Anna

OLE
15.08.09, 20:50
Hakusanalla Kauppila, Kaupilla ei tuota tuloksia löytyy yli 60 henkilä Kanta-Hämeen alueelta... :) Eli nimi on melko yleinen ja varmaan on eri sukujakin olemassa. Jos joku on tutkinut tarkemmin niin....

anannkai
15.08.09, 22:02
Tack. Har dessutom fått veta att min farmor inte var född i Hämenlinna utan i Hollola församling:oo:. Har mailat församlingen och hoppas på att få lite mer kött på benen. Utgår från min far denna gång som jag sett födelseattesten på. /Anna