PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Matti Juh.p Matala


railih
31.07.09, 05:32
Onko kukaan tutkinut Matalan sukua ja sieltä Valajan torppaa Simon jokikylässä?
Matti Juh.p. Matala synt.19/12 1849 ja vaimo Liisa Antintytär Ylikärppä synt.5/9 1857.
Minua askarruttaa kirkonkirjassa Kaarlo Aleksanterin kohtalo, kun siinä on merkitty Matias August synt. 02011899 ja Kaarlo 05011899 jonka nimi on yliviivattu.
Miksiköhän näin? Olisiko Kaarlo menehtynyt, kun ei ole mitään viitettä seuraavaan kirjaan.
Kiitän ja kumarran jos saisin joltakin selvyyttä asiaan.

tellervoranta
03.08.09, 18:10
Kun olen tutkinut Simossa samoihin aikoihin asunutta sukulaistani, olen yrittänyt ratkoa tämän Kaarlo Aleksanterin kohtaloa. Ensinnäkin ihmetyttää tuo, että veljekset olisivat syntyneet 3. päivän välein. Matias August löytyy kastettuna hyvin myöhään, mutta Kaarloa en löydä kastetuista, lastenkirjasta enkä kuolleena. Mietityttää nuo Kaarlon merkinnät vuodelta 1995 ja 1996 ? Kuka osaisi tulkita allaolevan. Valitettavasti se on vain SSHY:n jäsenille nähtävissä.

http://www.sukuhistoria.fi/sshy/sivut/jasenille/paikat.php?bid=1776&pnum=49

Toivotan onnea etsintään.

Seppo Niinioja
03.08.09, 18:34
Kun olen tutkinut Simossa samoihin aikoihin asunutta sukulaistani, olen yrittänyt ratkoa tämän Kaarlo Aleksanterin kohtaloa. Ensinnäkin ihmetyttää tuo, että veljekset olisivat syntyneet 3. päivän välein. Matias August löytyy kastettuna hyvin myöhään, mutta Kaarloa en löydä kastetuista, lastenkirjasta enkä kuolleena. Mietityttää nuo Kaarlon merkinnät vuodelta 1995 ja 1996 ? Kuka osaisi tulkita allaolevan. Valitettavasti se on vain SSHY:n jäsenille nähtävissä.

http://www.sukuhistoria.fi/sshy/sivut/jasenille/paikat.php?bid=1776&pnum=49

Toivotan onnea etsintään.

Onko täällä vielä joku, joka ei ole SSHY:n jäsen :eek::confused::confused: . Sieltä saa tuoreempaa tietoa kuin ei jäsenille tarjottava, niin kuin noista vuosiluvuista näkyy:)

Seppo N.

railih
04.08.09, 10:37
Kiitos mielenkiinnostasi! Täytyy alkaa kyselemään joskos minua vanhemmat muistaisivat tarinoita heistä. On se aika mysteeriö, olisivatkohan kaksoset ??? miksi nuo merkinnät eivät oikein aukea minulle.
Tutkitaan jos jotain löytyis. Tiedän elossa olevan henkilön kyselen sieltä.