PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Dunder, Flyktman, Rolig ym. Korpilahdelta maailmalle


Sivander
25.07.09, 18:03
Hei

Olen selvittänyt alla olevan Aabraham Matiaksenpoika Dunderin vaiheita. Hän on kotoisin Vetelistä josta muutti Keski-Suomeen Korpilahdelle 1800-luvun alkupuolella. Hänen lapsistaan Kalle Aabrahaminpoika Sivanderin kaikki jälkeläiset tähän päivään saakka on selvitettynä ja heidän kohdaltaan on julkaistu pieni sukukirja Suomessa esiintyvistä Sivander –nimeä käyttävistä henkilöistä. Samassa yhteydessä on tutkittuna Aabrahamin esivanhemmat.

Nyt minun on tarkoitus laajentaa tämän perhekunnan tutkimusta koskemaan kaikki Aabrahamin jälkeläiset. Hankaluutta tuottaa se, että lähes kaikkien muiden lasten jälkeläiset hajoavat ympäri suomea 1900-luvun vaihteessa niin, että jouduttaisiin pitkään virkatodistusten kierrokseen eri seurakunnissa ennen kuin heidän vaiheensa olisivat selvillä. Vuosisadan vaihteeseen saakka kaikkien tiedot siis ovat valmiina.

Olisiko kenenkään omissa tutkimuksissa näiden henkilöiden tietoja mukana siten, että päästään selvittämään heidän nykyään elossa olevia jälkeläisiään? Laitan tarkemmat tiedot näistä henkilöistä kotisivulleni nähtäväksi, josta ne halutessaan voi käydä tarkistamassa.


Henkilöiden tiedot löytyvät osoitteesta www.sivander.net/tiedot (http://www.sivander.net/tiedot)

tv Pekka Sivander

Taulu 1
I Aabraham Matiaksenpoika Dunder, s. 16.12.1808 Veteli, k. 7.12.1850 Korpilahti, Rutalahti Simolan talo.
Puoliso: 20.3.1834 Korpilahti, Leustu Hedvig Mikaelintytär Rolig, s. 1.1.1812 Korpilahti, Leustu, k. 27.5.1871 Korpilahti, Nisula Rantalan talo.
Lapset:
Matti Aabrahaminpoika, s. 23.11.1834 Korpilahti, Leustu, k. 17.1.1835 Korpilahti, Leustu.
Maria Aabrahamintytär, s. 21.2.1836 Korpilahti, Leustu, k. 18.6.1836 Korpilahti, Leustu.
Kalle Aabrahaminpoika Sivander, s. 2.8.1838 Korpilahti, Leustu, Mäkelä, k. 12.3.1908 Korpilahti, Purnun torppa
Eva Stiina Aabrahamintytär Rolig, s. 7.8.1841 Korpilahti, Nisula, k. 20.11.1884 Korpilahti
Henriika Aabrahamintytär Rolig, s. 22.7.1844 Nisula, Holm
Joonas Aabrahaminpoika, s. 23.3.1848 Jyväskylän msrk, Heiskan talo, k. 2.4.1848 Jyväskylän msrk.
Wilhelmina Aabrhamintytär, s. 21.6.1849 Korpilahti, Nisula, k. 30.4.1876 Korpilahti Haikkala

Riitta Nieminen
28.07.09, 18:23
Hei,

Wilhelmina Aabrahamintytär löytyi Haikkalan perusteella. Haikkala on talo Rutalahden kylässä. Mieheni isoäidin veli oli tuolloin isäntänä. Wilhelminan historia alkaa purkautua taaksepäin RK 1875-1880: http://www.sukuhistoria.fi/sshy/kirjat/Kirkonkirjat/korpilahti/rippikirja_1875-1880_mko29-44/220.htm

Terveisin Riitta

Sivander
31.07.09, 21:12
Kiitos Riitalle vastauksesta.

Nämä kaikki henkilöt olen selvittänyt nimenomaan taaksepäin. Nyt olisi tarkoitus päästä heidän kanssaan 1900-luvulta tänne nykyaikaan päin.
Tosin Wilhelmiinan lopulliset vaiheet on minulla nyt selvillä kun pääsin käymään Karstulassa, jonne hänen poikansa (Matti Forss) muutti. Hän meni siellä naimisiin ja saivat ainoastaan yhden tyttären, joka kuoli heti syntymän jälkeen, eikä muita perillisiä enää tullut.

tv Pekka