PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Nybörjare!


Lottiz
07.06.09, 23:03
Hej!
Jag är nybörjare här och skulle verkligen behöva lite råd/hjälp hur jag kan hitta släktingar på min mammas sida.Har inte mycket men det som finns är detta.

Min mormor hette Aili maria född Lahti gift persson föddes i Helsingfors.Hon gick i skolan i Åbo 1930 osäkert på årtalet och kom till Sverige 1948.Min mormor jobbade på Arabia har inget direkt årtal.

Mormors mormor hette:
Alina Albertina Lahti föddes 16/4-1886 dog 1/11- 1962.

Mormors far hette:
Alexander Johan Lahti Föddes 20/10 1884 - dog 25/5 1934

Som sagt inte mycket att gå på för mormor berätta inte så mycket för min mamma.

Hoppas någon kan hjälpa mig.
Lottiz!

K-Erik
09.06.09, 12:13
Hejsan!
Jag har en familj Lahti i min sonsons anor men årtalen och platserna passar inte in. Från mödrasidan har din mormors mor nog något annat tillnamn före giftermålet, skulle vara lättare att söka om du vet vad hon hette. Lahti är ett mycket vanligt namn i Finland.
Karl-Erik Liljeström

Lottiz
11.06.09, 13:02
Hejsan!
Jag har en familj Lahti i min sonsons anor men årtalen och platserna passar inte in. Från mödrasidan har din mormors mor nog något annat tillnamn före giftermålet, skulle vara lättare att söka om du vet vad hon hette. Lahti är ett mycket vanligt namn i Finland.
Karl-Erik Liljeström

Hej!
Det jag nu fått reda på är att det möjligen kan vara så att mormors mor hette Ida jackobson innan hon gifte sig och fick Lahti.Men vet ej riktigt om Jackobson är rättstavat.