PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Rantsilan Häkkilä/Hakkila


Juhani Kerkkonen
30.05.09, 16:09
Yhdysvaltalainen (kotipaikka: Washington State) sukututkija, jonka kanssa olen ollut sähköpostiyhteydessä jonkin aikaa, etsii Rantsilan (ruots. Frantsila, entinen kunta Oulun läänissä, vuoden 2009 alusta Siikalatvan kunnan taajama) Häkkilä/Hakkila-nimisiä henkilöitä. Hän oli saanut LDS:ltä filmin, josta puuttuivat (syntyneistä) vuodet 1866-1869 ja erityisesti hän olisi ollut kiinnostunut vuodesta 1868.

Tutkiiko joku forumin jäsenistä em. sukua tai onko jollakulla tiedossa henkilö, jonka tiedetään tutkivan Rantsilan Häkkilöitä?

HisKi:stä tai SSHY:n tietokannoista en löytänyt merkintöjä Rantsilan (Frantsila) Häkkilä/Hakkila-nimisistä.

P.S. Em. yhdysvaltalainen tutkija on tutkinut mm. Kälviän ja Ullavan sukujuuriaan (Jääskä, Korpi, Videnoja, Kangas, Vähälä, ...) lapsenlapsiaan varten. Edellämainituista osan olen voinut hänelle toimittaa mm. Uuno Huhtalan mainion "Juuret Kälviällä 1688-1809"-teoksen pohjalta.

TimoT
06.06.09, 15:00
Tarkoitatkohan Kerälän (aikaisemmin Sipolan) kylällä olevaa Keränen eli Häkkilä tilaa? Koko kylän väkeä näytetään siellä kutsuttavan Keräsiksi vielä 1800-luvun loppupuolelle asti, vaikka taloja on jo useampia ja niillä omat nimensä. Eli historiakirjoissa Häkkilän asukkaita todennäköisesti sanotaan Keräsiksi. Digitaaliarkiston henkikirjoista löydät tämänkin tilan asukkaita. Sukuhistoriallisen yhdistyksen sivuilta tämä tila löytyy esim. tuolta: http://www.sukuhistoria.fi/sshy/kirjat/Kirkonkirjat/rantsila/rippikirja_1794-1801_ik43/10.htm

Juhani Kerkkonen
06.06.09, 16:44
Tarkoitatkohan Kerälän (aikaisemmin Sipolan) kylällä olevaa Keränen eli Häkkilä tilaa?

Paljon kiitoksia tiedosta (ja linkistä)! Tuota tietoa minulla ei aikaisemmin ollutkaan em. nimiyhteydestä. HisKistäkin löysin nyt Rantsilan kohdalta muutaman kymmenen Keränen-nimistä (Sipolan kylä), vaikka HisKin Rantsila-tiedot kattavatkin toistaiseksi vain vuodet 1722-1772. Joka tapauksessa tärkeä yhteys, jota minun kannattaa tutkia tarkemmin.

Juhani Kerkkonen
07.06.09, 07:14
Saamani sähköpostiviesti ratkaisikin jo täysin esittämäni kysymyksen, joten tähän viestiketjuun ei kannata enää vastata.

Paljon kiitoksia osallistujille hyödyllisistä tiedoista! :rolleyes: