PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Syntymäpaikka hukassa


HilkkaSinikka
20.05.09, 09:22
Hei!

Onko kukaan tutkinut Joffsin sukua? Etsin Anders Johanson Joffs (Jofs, Jåfs) s. 23.4.1856 syntymäpaikkaa. Anders Joffs on vihitty 26.11.1886 Loviisassa Maria Lovisa Eriksdotterin s. 19.2.1862 kanssa. Saamassani virkatodistuksessa on "födelseort?" Ajattelin, että paikka voisi olla Vaasa - Mustasaari? Nyt vain on niin, että näillä paikkakunnilla en löydä kirkonkirjoja (digiarkisto). Voisiko joku valistaa minua, mihin alueeseen kyseiset paikkakunnat kuuluvat?

HilkkaSinikka

kkylakos
20.05.09, 10:59
Hiskin kastetuissa Joffs/Jåffs on sukunimenä Mustasaaressa (1816) ja Sulvassa (1859), talonnimenä Lapinjärvellä, Nauvossa ja Snappertunassa. Eli aika laaja alue haravoitavaksi.

Oletettavasti sait virkatodistuksen seurakunnasta? Ja he ovat oletettavasti selanneet rippikirjat, joissa ei siis ole ollut syntymäseurakuntaa merkittynä. Tiedätkö missä Anders asui ennen avioliittoaan? Perusrippikirjatutkimuksella pitäisi päästä taaksepäin askel askelelta. Tarvittavat lähteet ovat käytettävissä ainakin Kansallisarkistossa, en tiedä on sinulle kätevämpää paikkaa.

Matti Lund
20.05.09, 11:17
Hiskin kastetuissa Joffs/Jåffs on sukunimenä Mustasaaressa (1816) ja Sulvassa (1859), talonnimenä Lapinjärvellä, Nauvossa ja Snappertunassa. Eli aika laaja alue haravoitavaksi.

Oletettavasti sait virkatodistuksen seurakunnasta? Ja he ovat oletettavasti selanneet rippikirjat, joissa ei siis ole ollut syntymäseurakuntaa merkittynä. Tiedätkö missä Anders asui ennen avioliittoaan? Perusrippikirjatutkimuksella pitäisi päästä taaksepäin askel askelelta. Tarvittavat lähteet ovat käytettävissä ainakin Kansallisarkistossa, en tiedä on sinulle kätevämpää paikkaa.


Pitää paikkansa ja lisäksi Vöyri, jossa aikavälillä 1840-50 nämä vihityt Johan Jåfsit:

Kuul. Vihitty Kylä Talo Mies Vaimo Kylä Talo

1843 19.5.1843 Rekipeldo Drg. Johan Jacobsson Jåfs Bdd:r Greta Henriksdr Kullas Rekipeldo
1845 7.2.1845 Rekipeldo Bd.s. Johan Mårtensson Jåfs Trp.d:r Beata Johan Eriksdr Holm Rökio
1846 4.10.1846 Tuckur Johan Simonsson Jåfs Dagsv.d:r Anna Sofia Gustafsdr Asplund Kimo Br.
8.6.1847 1847 Kimo Bd.s. Johan Johansson Jakobs Bdd:r Anna Jakobsdr Jopers Kimo
1847 6.7.1847 Bertby Bofaste B:den Johan Abramsson Jåfs Bdd:r Greta Pehrsdr Månsus Kofjoki

Varmaankin sama mokoma Mustasaaren puolella, eli löytyy eri pitäjistä vähintään tusina Johan Jåfseja joista valita.

Jos ehdokkaasi osuu Mustasaarelle, saattaa minulla löytyä jotain 1700 -luvun puolelta ja sen Jåfsin rippikirjan 1860- ja 1870 -luvuilta voin samalla tarkistaa, sillä olen menossa kaivamaan Mustasaaren kirjoista tietoa lähipäivinä.

terv Matti Lund

Matti Lund
20.05.09, 11:40
Pitää paikkansa ja lisäksi Vöyri, jossa aikavälillä 1840-50 nämä vihityt Johan Jåfsit:

Kuul. Vihitty Kylä Talo Mies Vaimo Kylä Talo

1843 19.5.1843 Rekipeldo Drg. Johan Jacobsson Jåfs Bdd:r Greta Henriksdr Kullas Rekipeldo
1845 7.2.1845 Rekipeldo Bd.s. Johan Mårtensson Jåfs Trp.d:r Beata Johan Eriksdr Holm Rökio
1846 4.10.1846 Tuckur Johan Simonsson Jåfs Dagsv.d:r Anna Sofia Gustafsdr Asplund Kimo Br.
8.6.1847 1847 Kimo Bd.s. Johan Johansson Jakobs Bdd:r Anna Jakobsdr Jopers Kimo
1847 6.7.1847 Bertby Bofaste B:den Johan Abramsson Jåfs Bdd:r Greta Pehrsdr Månsus Kofjoki

Varmaankin sama mokoma Mustasaaren puolella, eli löytyy eri pitäjistä vähintään tusina Johan Jåfseja joista valita.

Jos ehdokkaasi osuu Mustasaarelle, saattaa minulla löytyä jotain 1700 -luvun puolelta ja sen Jåfsin rippikirjan 1860- ja 1870 -luvuilta voin samalla tarkistaa, sillä olen menossa kaivamaan Mustasaaren kirjoista tietoa lähipäivinä.

terv Matti Lund

Ja näistä

Voi sulkea tämän parin pois:

1845 7.2.1845 Rekipeldo Bd.s. Johan Mårtensson Jåfs Trp.d:r Beata Johan Eriksdr Holm Rökio

Sillä poikansa Anders eli

Född 6.1.1855 Död 24.6.1919

Vöyrissä.

terv Matti Lund

HilkkaSinikka
20.05.09, 11:46
Hiskin kastetuissa Joffs/Jåffs on sukunimenä Mustasaaressa (1816) ja Sulvassa (1859), talonnimenä Lapinjärvellä, Nauvossa ja Snappertunassa. Eli aika laaja alue haravoitavaksi.

Oletettavasti sait virkatodistuksen seurakunnasta? Ja he ovat oletettavasti selanneet rippikirjat, joissa ei siis ole ollut syntymäseurakuntaa merkittynä. Tiedätkö missä Anders asui ennen avioliittoaan? Perusrippikirjatutkimuksella pitäisi päästä taaksepäin askel askelelta. Tarvittavat lähteet ovat käytettävissä ainakin Kansallisarkistossa, en tiedä on sinulle kätevämpää paikkaa.

Hei!
Kiitos vastauksesta! Virkatodistus srk:sta. Kaikki nuo mainitsemasi paikat olen käynyt läpi ja Hiskin kokonaan. Minulla ei ole muuta tietoa Anders Joffsista ennen avioliittoaan.
Terveisin Hilkka

HilkkaSinikka
20.05.09, 12:00
Pitää paikkansa ja lisäksi Vöyri, jossa aikavälillä 1840-50 nämä vihityt Johan Jåfsit:

Kuul. Vihitty Kylä Talo Mies Vaimo Kylä Talo

1843 19.5.1843 Rekipeldo Drg. Johan Jacobsson Jåfs Bdd:r Greta Henriksdr Kullas Rekipeldo
1845 7.2.1845 Rekipeldo Bd.s. Johan Mårtensson Jåfs Trp.d:r Beata Johan Eriksdr Holm Rökio
1846 4.10.1846 Tuckur Johan Simonsson Jåfs Dagsv.d:r Anna Sofia Gustafsdr Asplund Kimo Br.
8.6.1847 1847 Kimo Bd.s. Johan Johansson Jakobs Bdd:r Anna Jakobsdr Jopers Kimo
1847 6.7.1847 Bertby Bofaste B:den Johan Abramsson Jåfs Bdd:r Greta Pehrsdr Månsus Kofjoki

Varmaankin sama mokoma Mustasaaren puolella, eli löytyy eri pitäjistä vähintään tusina Johan Jåfseja joista valita.

Jos ehdokkaasi osuu Mustasaarelle, saattaa minulla löytyä jotain 1700 -luvun puolelta ja sen Jåfsin rippikirjan 1860- ja 1870 -luvuilta voin samalla tarkistaa, sillä olen menossa kaivamaan Mustasaaren kirjoista tietoa lähipäivinä.

terv Matti Lund

Hei!
Kiitos Matti! Toivottavasti pääsen 1700-luvulle asti tässä asiassa. Anders Johanson Joffsin ja vaimonsa kuolinpäivääkään ei oltu vrk-todistukseen laitettu. (Eikä kuolinpaikkaa). Elämäni kallein virkatodistus ja vajavaisin tiedoin täytetty!
Terveisin Hilkka Sinikka

Matti Lund
20.05.09, 12:07
Hei!
Kiitos Matti! Toivottavasti pääsen 1700-luvulle asti tässä asiassa. Anders Johanson Joffsin ja vaimonsa kuolinpäivääkään ei oltu vrk-todistukseen laitettu. (Eikä kuolinpaikkaa). Elämäni kallein virkatodistus ja vajavaisin tiedoin täytetty!
Terveisin Hilkka Sinikka

Hyvä, että ehdit kalliin virkatodistuksen tähän paikkaan, sillä huomasithan, että sukututkimukseen tarkoitetulle virkatodistukselle on tullut kymmenkunnan euron hinnankorotus.

Eli entistä kalliinpaa ...

Ehkä korotukselle olivat perusteensa, mutta yleensä ottaen harrastustamme yritetään kampittaa viikattein ja taklata sangen kohotetuin mailoin, ja viime aikoina kovalla vimmalla.

terv Matti Lund

HilkkaSinikka
20.05.09, 12:17
Hei!

Vrk todistus maksoi 109,25 €, eli 21,25 €/t. Sähköpostissani olin luetellut ihmisten nimet, jota asiani koski, joten olisi luullut, että kun on kirjat edessä, olisi kyseisten tietojen keräily ollut kuin tanssia vain. Mutta elämä on kallista......

Täytyy seuraavan kerran miettiä mitä todella tarvitsee!

Hyvää kesän jatkoa!

HilkkaSinikka

kkylakos
20.05.09, 14:51
Hei!
Kiitos vastauksesta! Virkatodistus srk:sta. Kaikki nuo mainitsemasi paikat olen käynyt läpi ja Hiskin kokonaan. Minulla ei ole muuta tietoa Anders Joffsista ennen avioliittoaan.
Terveisin Hilkka

Omassa Hiski-haussani oli tupla-f ja niin jäi puutteelliseksi. Itse lähtisin kyllä tekemään tutkimusta tuoreesta ajasta taaksepäin - mutta Helsingissä asuvana on helpompaa. Eli poimisin Andersin asuinpaikan vihkikirjauksesta ja etenisin siitä rippikirjoihin. Vaikka sopiva syntymäaika ja nimi -yhdistelmä jostain löytyisi, täytyisi väliin jäävät rippikirjat kuitenkin tutkia.

HilkkaSinikka
22.05.09, 22:10
Omassa Hiski-haussani oli tupla-f ja niin jäi puutteelliseksi. Itse lähtisin kyllä tekemään tutkimusta tuoreesta ajasta taaksepäin - mutta Helsingissä asuvana on helpompaa. Eli poimisin Andersin asuinpaikan vihkikirjauksesta ja etenisin siitä rippikirjoihin. Vaikka sopiva syntymäaika ja nimi -yhdistelmä jostain löytyisi, täytyisi väliin jäävät rippikirjat kuitenkin tutkia.

Hei!
Olen lähtenyt ajassa taaksepäin eli anopistani - Anders Joffs ....
Selailin vielä Hiskiä ja törmäsin pariskuntaan, jotka ovat merkitty vihityksi kahdessa paikassa Isokyrössä ja
Ylistaro - vihityt

Miehen sukunimi: JOFS => Jofs
Kuul. Vihitty Kylä Talo Mies Vaimo Kylä Talo
http://hiski.genealogia.fi/historia/sl.gif (http://hiski.genealogia.fi/hiski/1pz03d?fi+0647+vihityt+2145) 14.9.1845 Lahti Kirppu Dr: Joh: Joh:s. Jofs Tp.dr P. Anna Mich:dr Forss å Undam by Und:hn (Tj.å)
alkup - VV: \KLysn vig 22/8 alkup - VIHKOMM:

Että tällaista!