PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Japhet Mikonpoika Kaitala s.1750 Lammi Pakkasela


skoykka
15.05.09, 09:26
Löytyisikö Jahvetille taustoja?
Vanhemmat vihitty:
26.12.1746 Packasela b.s. Michel Jacobss. Gertrud Hend.dr. Sangola :rolleyes:

Sanna B.
20.05.09, 11:19
Eipä tämä paljoa ole mutta täältä Mikko ja Kerttu löytyvät Mikon vanhempien luota: http://83.150.87.40/sshy/kirjat/Kirkonkirjat/lammi/rippikirja_1746-1752_tk162/23.htm
Siirtyvät kirkonkylälle: http://83.150.87.40/sshy/kirjat/Kirkonkirjat/lammi/rippikirja_1755-1761_tk162/176.htm

Mikko mainitaan tuossa aiemmassa rk:ssa pojaksi, joten hänen isänsä olisi Jaakko Jaakonpoika, joka kuolee Hiskin mukaan 14.1.1764 64-vuotiaana ja äiti Maria Laurintytär, s.1702 k.1.5.1789 (kaiketi tyttären luona jos oikein luin http://83.150.87.40/sshy/kirjat/Kirkonkirjat/lammi/rippikirja_1785-1790_tk163/123.htm)

t. Sanna

skoykka
20.05.09, 14:56
Kiitos Sanna! Oletko itse samaa sukua vai muutenko vain niin avulias?
Jahvetti on minulle äiäiäi, jos laskin oikein.:D:

Sanna B.
20.05.09, 15:36
Ihan vain muuten vain avulias :D:
Minulla on kyllä lammilaisia esivanhempia, mutta nämä eivät olleet ainakaan vielä tulleet vastaan. En tunne Lammia vielä kovinkaan hyvin, mutta harjoitus tekee hyvää.
Yritän vain pitää mottona että kun itse autan jos voin ja osaan, niin kyllä minuakin autetaan ;) (ja on autettukin).

Aurinkoisia terveisiä Tampereelta,
Sanna

skoykka
20.05.09, 16:57
Sinulla näkyy olevan juuria Hollolassa ja Hämeenkoskella niinkuin minullakin. Voihan jotain yhteistä vielä löytyä.
Jahvetin tytär Leena Kaisa meni miniäksi Hollolan Kastarin Mattilaan ja siltä suunnalta löytyy muutakin sukua.;)

Sanna B.
20.05.09, 17:38
Läheltä liippasi, minulla on nimittäin esipolvia Kastarin Erakkalassa...

Hollolassa: Kastari Erakkala, Köyhälä, Maattola, Ala-Kurhila, sekä sepät Juho Kaitlin ja Erkki Lampen
Kärkölässä: Suur-Sattiala Teppola, Uusikylä Mikkola
Orimattilassa: Kaitala Heikkilä, Keituri Seppälä (tod.näk.)
Lammilla: Tommala Hannula sekä torpat Kostilan Karhula ja sepän torppa Porkkalassa
Hämeenkoskea en ole vielä katsellut (mutta filmit ja kortit kaukolainatilauksessa, lopultakin), mutta äidinäitini ja hänen äitinsä ja äidinäitinsä ovat syntyneet siellä, kenties vielä muitakin:-)

t. Sanna

PS: tuo alue on minulle vielä aika vierasta, olen tähän mennessä katsellut pääasiassa Längelmäkeä, Kuhmoisia ja Jämsää

skoykka
20.05.09, 21:57
Hämeenkoskella sellaisia nimiä kuin Nikkilä, Pitkälä, Jaakkola,Tarkila.
Pietari Urbanuksenpoika s.1711 muutti Koskelta Kärkölän Lappilaan ja Aatami Erkinpoika s.1808 Hollolan Tennilään jne.

JaskaH
23.07.14, 14:18
Hei!
On jo pitkään pitänyt kirjoittaa tähän ketjuun mutta vasta nyt olen saanut aikaiseksi rekisteröitymisen.
Tässä mainittu Jaakko Jaakonpoika ( eli Japhettti Mikonpoika Kirri Kaitalan pappa) on Erkki Jaakonpojan veli, joka luultavimmin on esi-isäni 9. (?) polvessa.
Erick Jacobsson. Isäntä, Vanha isäntä. Kuolleiden ja haudattujen luettelo väittää kuolleen 74 vuotiaana (1698-1772 =74) mutta rippikirjassa synt.vuosi on useampaan kertaan 1687siis ilmeisimmin kuollut 85 vuotiaana. Syntynyt 1687 Lammi, Packasalo, Ratula. Kuollut 21.12.1772 Lammi, Packasalo, Erola. Puoliso Maria. Syntynyt 1702 Lammi?.
Onkohan kukaan tutkinut enempää näiden Jaakonpoikien (Jaakko) isän juuria ? Suku ilmeisimmin Pakkaselassa ja Rippolassa pitkään ennen ja ilmeisesti myös jälkeen jos yhtään olen jäljillä.
JaskaH

skoykka
16.09.14, 09:50
Tervetuloa sukuun! Kaikki tiedot ja sukulaiset otetaan ilolla vastaan. FB:ssa meillä on useitakin sukuryhmiä, joissa voi kysellä ja keskustella ja jakaa vanhoja kuviakin. :D:

kati tuloisela
18.12.14, 21:36
Hämeenkoskella sellaisia nimiä kuin Nikkilä, Pitkälä, Jaakkola,Tarkila.
Jaakkolan kantatilan isäntäketju 1637 lähtien aina sen viimeiseen nimenkantajaisäntänä toimineeseen Toivo Jaakkolaan s.1895 (rinnakkaistilan Mäki-Pappilan omistaja vsta 1916) on suora esipolviketjuni; Toivo oli anoppini isä.
Kaunkorven Tarkkila puolestaan tulee esivanhemmiksi sekä Toivon, että vaimonsa kautta, sillä Anna Lisa Severintr Tarkkilan poika Henric Mikonpoika Ruoppila eli Gropila meni vävyisännäksi Etolan Mäki-Pappilaan 1844. Toivo Jaakkola ja sisarensa omistivat yhdessä orpouduttuaan, noin parikymppisinä, vanhempiensa kotitalot eli Mäki-Pappilan (sukutila vlta 1621) ja Jaakkolan. Toivo isännöi ja viljeli lyhyesti nimissään Jaakkolaa, mutta jätti sen tilan Sylvia-sisarelleen (jonka jälkeläisten omistama tila edelleen on) ja ryhtyi itse naapurin Mäki-Pappilan isännäksi. Tosin jos tänä päivänä kyselee Koskella että missä on Jaakkolan tila Etolassa, saa herkästi virheellisen vastauksen että Mäki-Pappilassa, kuinkas muuten... siellä Jaakkola on edelleen omistajien sukunimi. Itse Jaakkolan kantatilan kaikki rakennukset on hävitetty todella kauan sitten, uusi tilakeskus rakennettu kolmen kilometrin päähän ja tila tunnetaan omistajiensa mukaan nykyisin Korvenojana.
Otappa yhteyttä, meillä taitaa tosissaan olla jotain yhteistä! ;)