PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Suoniemen Yli-Mikkola


Raija K
13.05.09, 22:18
Mikkolan talon isäntä Mårten Mattsson s. n. 1620 Suoniemellä oli aviossa Magdalenan (s. n. 1620) kanssa. Olisiko kenelläkään tietoja enemmän Magdalenasta?
Heillä oli tiettävästi ainakin yksi poika Matts s. n. 1640, joka kuuluu esipolviini. Onko kukaan muu tutkinut tarkemmin kyseistä Mikkolan sukua?

Maisa M
15.05.09, 11:42
Mikkolan talon isäntä Mårten Mattsson s. n. 1620 Suoniemellä oli aviossa Magdalenan (s. n. 1620) kanssa. Olisiko kenelläkään tietoja enemmän Magdalenasta?
Heillä oli tiettävästi ainakin yksi poika Matts s. n. 1640, joka kuuluu esipolviini. Onko kukaan muu tutkinut tarkemmin kyseistä Mikkolan sukua?
:rolleyes:

Hei!
Minulla on myös esi-isänä tuo Matts Mikkola ja niin myös Mårten Mattsson, jotka olen saanut Lasse Iso-Iivarin talonhaltijaluettelosta. Siellä Mårtenin vaimo on Magdalena, mutta SAY:ssa on Malin ja hän tulee Mikkolaan v. 1646. Mistä tuli? Vihkitietoa ei ole tai en ole löytänyt. Mårten on isäntä 1651-58, minkä jälkeen lukkari, Mårten Klockare lukee SAY:ssa, huomasin juuri äsken.

terv. Maisa Martin, etäsukulainen

Maisa M
16.05.09, 17:16
:rolleyes:

Hei!
Minulla on myös esi-isänä tuo Matts Mikkola ja niin myös Mårten Mattsson, jotka olen saanut Lasse Iso-Iivarin talonhaltijaluettelosta. Siellä Mårtenin vaimo on Magdalena, mutta SAY:ssa on Malin ja hän tulee Mikkolaan v. 1646. Mistä tuli? Vihkitietoa ei ole tai en ole löytänyt. Mårten on isäntä 1651-58, minkä jälkeen lukkari, Mårten Klockare lukee SAY:ssa, huomasin juuri äsken.

terv. Maisa Martin, etäsukulainen

Hei!

Kysyn lisäksi, oletko saanut selväksi Brita Olufsdr:n, joka oli Matts Mattsson Mikkolan vaimo, vanhemmat?

Terv. Maisa

Raija K
16.05.09, 18:26
Kiitos mielenkiinnostasi! Mikkolan suvun tutkimukseni ovat vielä hyvin puutteelliset, koska tutkimuskohteeni on ollut toisaalla. Nyt olen ajatellut tutustua tarkemmin tämän ketjun esipolviini. Vastaan sinulle tarkemmin yksityisesti.

phannin
20.05.09, 23:35
Hei!
SAY:ssa mainitaan Mikkolassa vuonna 1703 Mats Matssonin sisko Malin. Onkohan kenelläkään mitään tarkempaa tietoa hänestä? Hän on nimittäin ehdolla siltavouti Johan Johanson Packalenin puolisoksi.

t. Pasi Hänninen