PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Säkkijärven Junnolat


taehar
20.04.09, 21:15
Hei!

Viime kesästä lähtien olen tehnyt mielenkiintoisen matkan isänpuoleisen sukuni vaiheisiin Säkkijärvellä. Kirkonkirjojen aukkojen vuoksi laitan viestin tännekin, jos joku sattuisi tietämään isänäitini vanhempien kuolinaikoja:

Israel Matinpoika Junnola s. 17.7.1859 Säkkijärvi kirkonkylä ja
vaimonsa Karolina Henrikintytär Lindberg s. 23.6.1867 Virolahti Alaurpala.

He ovat perimätiedon mukaan kuolleet vuoden 1910 tienoilla/jälkeen, mutta tarkka aika puuttuu.

Samoin heidän poikansa Matti Israelinpoika Junnolan s. 13.9.1892 Säkkijärvi kirkonkylä tiedot ovat vajaat. Viimeisin tieto on konfirmaatio 1909.

Timo Harju

M J Kokko
06.02.10, 14:56
Hei Timo

Katsoin KATIHA:sta ja sieltä löytyi, että Israel Matinpoika Junnola s.7.7.1859 (myös esiintyy s.17.7.1859) on kuollut 24.3.1916 Säkkijärvi kirkonkylä. Hänen puolisonsa Karolina Henrikintytär Lindberg s.23.6.1869 on kuollut vain hieman aikaisemmin eli 13.2.1916 Säkkijärvi kirkonkylä. Heidät on vihitty 28.9.1890.

Heillä on lapset:
- Matti s.13.9.1892 Säkkijärvi
- Mari s.10.12.1902 Säkkijärvi kk.

Martti Kokko

taehar
06.02.10, 16:58
Hei Martti!

Kiitos vastauksestasi! Olen löytänyt Katihasta etsimäni tiedot isänäidinisästäni ja hänen perheestään tietokantapäivityksen jälkeen.

Timo Harju

Matti Kytö
18.02.10, 15:22
Terve Timo !

Koska suvussasi näyttää olevan Lendbergejä, niin mikäli Sinulla on tietoa, olisin kiinnostunut toisesta Karolinasta s. 08.08.1854 Alaurpalassa ??
Lieneeköhän Johanintytär? Paikallinen virastomme ei saa tarkkaa varmuutta. Hän oli naimisissa iso-isoisäni Taneli Simonpoika Kydön kanssa ja kuoli 03.08.1936 Virolahden Pyöräkoskella. Sukututkimukseni pitkälti ontuu juuri tästä haarasta.

Terveisin Matti Kytö, Virojoki

taehar
18.02.10, 15:31
Terve!

Karolina Lindbergin (s.8.8.1854) isä oli Johan Lindberg (s.1814 k.3.11.1883 Virolahti Alaurpala) ja äiti Sara Henrika Gustafintytär (s.1815). Heillä oli yhteensä 6 lasta tutkimusteni mukaan.

Karolinalla ja Tanelilla oli ainakin kaksi tytärtä. Jos Sinulla on lisävalaistusta asiaan, kuulisin mielelläni.

Terveisin,
Timo Harju

annahelena
19.02.10, 10:09
tiedän yhden mari junnolan, joka oli kauhavan kirkkoherranpappilassa kotiapulaisena ja siirtyi Anna-Kaarina s. Vähäpassin Louvon ja Jarmon mukana
edelleen loppuelämäkseen. Anna-Kaarina on ollut kansanedustaja.:)

taehar
19.02.10, 10:42
Hei! Mainitsemasi Mari Junnola oli isotätini - Israel ja Karoliina Junnolan tytär.

annahelena
19.02.10, 10:49
Muistan Marin hyvin. Hän kulki pientä juoksua halki pappilan huoneiden. Oli perheelle hyvin rakas. Sisareni Seija oli töissä khranvirastossa koko elämänsä. Hänellä on valtavan paljon muistoja Marista.

Eero V. käytti hänestä lempinimeä Meeri.;)

Mervikki
25.02.10, 17:27
Hei!
Ovatko Säkkijärven Junnolat eri sukua kuin Tervajoen / Vahvialan Junnolat, jotka ovat isoäitini sukua?
t. Mervikki

taehar
26.02.10, 08:36
En osaa sanoa tuohon vielä. Ainakaan ihan läheistä sukua eivät ole. Mutta se saattaa selvitä kun tutkimuksia jatketaan :)

Timo

Mervikki
26.02.10, 16:02
Tervajoen kansakoulu oli tiettävästi ensimmäisiä kanskouluja, ja sen opettajana toimi viime vuosisadan alussa August Junnola, joka ilmeisesti oli etäistä sukua isoäidilleni Anna Junnolalle.
t. Mervikki

M J Kokko
18.03.10, 07:39
Tässä kuva Tervajoen kansakoulusta ehkä vuodelta 1925. En muista opettajattaren nimeä - täytyy kaivaa kuva jostakin esille uudelleen. Kuvan takana oli opettaja nimi kirjoitettuna ylös.

T. Martti

Mervikki
19.03.10, 22:08
Kiitokset viestistä ja kuvasta! Naisopettaja on tuntematon minulle. Edelleen olen kiinnostunut Tervajoen Junnoloista, jos tietoa sattuu löytymään.

M-L Junnola
27.03.10, 10:02
Hei!
Ovatko Säkkijärven Junnolat eri sukua kuin Tervajoen / Vahvialan Junnolat, jotka ovat isoäitini sukua?
t. Mervikki

Ainakin osa Tervajoen Junnolaista on sukua keskenään. Olen Maria Antintytär Junnola - Kuntun pojantytär. Hänen serkunsa oli talopoika Antti Junnola joka oli naimisissa Anna Kuntun kanssa

Mervikki
27.03.10, 22:25
Hei!
Isoäitini vanhemmat olivat Johan (Antinpka) Junnola ja Maria Kupsu. Isoäitini Anna on syntynyt 1896 Tervajoella. Muistan kuulleeni joskus, että samaa sukua oli myös Säkkijärvellä.

M-L Junnola
28.03.10, 13:03
Hei!
Isoäitini vanhemmat olivat Johan (Antinpka) Junnola ja Maria Kupsu. Isoäitini Anna on syntynyt 1896 Tervajoella. Muistan kuulleeni joskus, että samaa sukua oli myös Säkkijärvellä.

Minun sukutietoni ovat hyvin vajavaiset Tervajen suvun osalta. Sen kuitenkin tiedän, että Antti Junnola oli myös Antinpoika. Tietääkseni hänellä olisi ollut 3 lasta joista yksikään ei elänyt aikuiseksi? isäni ja hänen äitinsä ovat asuneet isän kouluajan Tervajoella, juuri Antin talossa. Isäni on käynyt Tervajoella kansakoulunsa vuosina 21-25. Minua koskevat sukupolvet löytyvät Säkkijärven puolelta.

M-L Junnola
29.03.10, 09:18
Minun sukutietoni ovat hyvin vajavaiset Tervajen suvun osalta. Sen kuitenkin tiedän, että Antti Junnola oli myös Antinpoika. Tietääkseni hänellä olisi ollut 3 lasta joista yksikään ei elänyt aikuiseksi? isäni ja hänen äitinsä ovat asuneet isän kouluajan Tervajoella, juuri Antin talossa. Isäni on käynyt Tervajoella kansakoulunsa vuosina 21-25. Minua koskevat sukupolvet löytyvät Säkkijärven puolelta.

olen tässä hieman tutkinut: Juhana Antinpoika joka on naimisissa Maria Kupsun kanssa on Antti Antinpoika Junnolan veli, joka on taas naimisissa Anna Kuntun kanssa. löytyy katiha - tietostoista

kariniemela
21.08.10, 13:46
Karoliina Lindbergin syntymäajaksi on hautakivessä merkitty 4.8.1854. Asia on kyllä sikäli epäselvä, että syntymämerkinnässä syntymäpäiväksi on merkitty 8 ja kastepäiväksi 4. Kun kummassakaan ei ole kuukautta, voidaan toki epäillä, että pappi on vahingossa merkinnyt numerot väärinpäin.

Terv Kari