PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Säkkijärvi, Nurmela


liisa.ahonen
19.04.09, 16:05
Törmäsin tutkimuksissani Aleksanteri Matinpoika Nurmelaan, joka muutti Säkkijärveltä Amerikkaan, Wyomingiin ja kuoli siellä 1923. Aleksanterista näyttää löytyvänkin tietoa, mutta minun pääasiallinen tutkimuskohteeni on hänen ensimmäinen vaimonsa, jonka kanssa hänet vihittiin v. 1899. He saivat myös 2 poikaa, vuosina 1899 ja 1901. Tietääkö joku, mitä Annastiina Nurmelalle, o.s. Hurtta tapahtui 1900-luvun alussa, kuoli ilmeisesti? KATIHA:ssa ei tunnu olevan enempää 1900-luvun alun tapahtumia näiden henkilöiden kohdalla, eikä minusta vaikuta siltä että Annastiina poikineen olisi lähtenyt Amerikkaan mukaan.

Annastiina oli syntynyt 28.10.1872 Virolahdella.

Mahdollisista vastauksista kiittäen

Terhi L.
19.04.09, 16:32
Hei!

Aleksanteri Nurmela oli pappani äidin serkku, joten tapaus kiinnostaa minuakin. Olisin kiinnostunut tiedoistasi koskien Aleksanteria? Annastiinan tapaus on itsellänikin hieman auki, mutta taidanpa painua kaivelemaan tiedostojani heti paikalla!;)

Terveisin,
Terhi

Terhi L.
19.04.09, 16:46
Pojista ensimmäinen on kuollut 1900 Säkkijärvellä ja toinen vuonna 1992. Voinemme 1900-luvun tietojen osalta siirtyä yksityispuolella viestittelemään.

Terveisin,
Terhi

Ilona Kaski
20.04.09, 08:50
Hei Terhi ja Liisa,

Pitäisittekö minutkin luupissa! Minulla on sukututkimus tällä hetkellä tauolla, mutta kun Aleksanteri Nurmela on isomummini veli ja olen itsekin tuota Annastiinan häviämistä kuvasta joskus ihmetellyt (Aleksanterilla siis uusi vaimo Amerikassa), niin kovasti kiinnostaa jos jotain uutta aiheesta löytyy...

liisa.ahonen
20.04.09, 09:09
Ei ole vielä selvinnyt. En ole vielä päässyt katselemaan rippikirjoja, mutta ilmeisesti te jo olette niitä katsoneet. Juuri tämän saman asian takia viestinkin laitoin listalle. Huomasin että Sofia muutti Amerikkaan eri aikaan, mutta he kai ovat avioituneet jo täällä? Se kai kertoo Annastiinan kuolleen ja yritän jäljittää kuolinpäivää. Annastiina on isoisäni äidin pikkuserkku, joten vähän kaukainen sukulainen tietysti, mutta kun rupesi kiinnostamaan....

Terhi L.
20.04.09, 15:05
Hei Ilona,
Kiva, että olet kehissä!
Selvitetään tämä mysteeri porukalla, eikös juu;))

Terhi

liisa.ahonen
17.07.09, 16:53
Hei!

Kävin tänään Mikkelissä tutkimassa ja katsoin samalla tätäkin asiaa. Osittain se selvisi, mutta Annastiinan kuolinpäivää minulla ei vieläkään ole. Vuonna 1944 hän on kuitenkin vielä ehtoollisella käynyt, vieläpä 3 kertaa! Ikävä juttu sinänsä, mutta tämä ei tainnut olla ainutkertainen siihen aikaan.

Täytyy joskus selvittää kirkkoherranviraston kautta kuolinpäivä. Kiitos Terhille ja Ilonalle avusta!