PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Häiriöilmoituksia kotisivusta


Seppo Niinioja
19.04.09, 06:34
Huomenta!

Ajattelin olla aloitteellinen tässä asiassa, vaikka se politiikassa onkin arveluttava asia. Eli häiriöilmoitukset voisivat olla samassa ketjussa, jotta tietotekniikkajaoston vapaaehtoisraatajat ne helpommin huomaisivat.

Tässä uusin havaintoni:
Olisi tarvetta käyttää Merimieshakua. Eilisten seikkailujen jälkeen menin sinne äsken ymmärtääkseni oikeaa reittiä Apuneuvoja > Luetteloita ja hakemistoja > Muut luettelot ja hakemistot > Ammattienharjoittajia >
Merimieshuoneiden matrikkeleita ja muita merimiesluetteloita (http://www.genealogia.fi/linktoold/hakem/merimiehet/indexs.htm).
jolloin olin samalla sivulla kuin ennenkin:
http://www.genealogia.fi/linktoold/hakem/merimiehet/index1s.htm

Merimieshaku antaa kuitenkin tällaisen epäuskottavan häiriöilmoituksen:

The page cannot be displayed

There are too many people accessing the Web site at this time.Please try the following:

Click the Refresh (http://javascript<b></b>:location.reload()) button, or try again later.
Open the web.genealogia.fi (http://web.genealogia.fi/) home page, and then look for links to the information you want.HTTP 403.9 - Access Forbidden: Too many users are connected
Internet Information Services

Technical Information (for support personnel)

Background:
This error can occur if the Web server is busy and cannot process your request due to heavy traffic.
More information:
Microsoft Support (http://www.microsoft.com/ContentRedirect.asp?prd=iis&sbp=&pver=5.0&pid=&ID=403.9&cat=web&os=&over=&hrd=&Opt1=&Opt2=&Opt3=)Ei ymmärrä.

Seppo Niinioja

tellervoranta
19.04.09, 09:29
....jospa nukkuisit yön yli :D:. Eihän noilla muutamilla blogilaisella ollut kuin nimi. Ja kukaan ei ole niin viisas kuin tietotekniikkainsinööri, paitsi historioitsija ja antropologi ja biologi ja lääkäri, matikistista puhumattakaan.:D:

TerhiA
19.04.09, 09:32
Jahas. Minä sain samanlaisen ilmoituksen juuri äsken, kun yritin päästä nimenmuutossivulle.

Juha
19.04.09, 10:00
Tutkitaan tutkitaan! Korjataan, ehjätään!

Suomen Sukututkimusseura
Juha Vuorela

Matti Lund
19.04.09, 10:08
..... Eihän noilla muutamilla blogilaisella ollut kuin nimi. ..:D:

Hei,

Blogien käyttöönotossa on jokin palvelun käyttöoikeusongelma, jonka takia sivuston liittymää ei pääse normaalisti käyttämään ja josta en ole ottanut tarkempaa selkoa. - Liittynee käyttäjähallintaan tai jonkin rajoituksen muuttamisen hankaluuteen? Tällä hetkellä sivustoa pääsee päivittämään joidenkin käyttäjien puolesta ainoastaan yksi operaattori "stand alone", josta johtuen ainakin allekirjoittaneelle on jäänyt toistaiseksi pelkkä nimi.

Kun palvelun käyttö joskus saadaan normaalisti toimimaan, saattaa sinne tulla tekstiä vaikka maanvaivaksi asti, joten siltä osin ei kannata huolestua.


terv Matti Lund

Seppo Niinioja
19.04.09, 10:22
....jospa nukkuisit yön yli :D:. Eihän noilla muutamilla blogilaisella ollut kuin nimi. Ja kukaan ei ole niin viisas kuin tietotekniikkainsinööri, paitsi historioitsija ja antropologi ja biologi ja lääkäri, matikistista puhumattakaan.:D:

Nyt en ymmärrä sitäkään kuin viimeksi. Oletkohan noussut väärällä jalalla ylös:confused:. Ja blogien ongelmista en puhunut. Onhan minulla siellä henkilötiedotkin. Ei minulla ole mitään hinkua sinne ylenmäärin kirjoittaa, vaikka se jonkinlainen kunniatehtävä onkin.

Merimieshausta tuli sama ilmoitus taas äsken. Merimieshaku on toiminut mainiosti ennen Joomlaa ja olisi poikkeuksellisen mielenkiintoinen tapaus tarkistettavana: Suomesta New Yorkiin muuttanut nainen, jolle on samana päivänä vihittynä tarjolla kaksi saman nimistä, mutta eri aikaan ja eri paikoissa Suomessa syntynyttä todellista henkilöä, joista ainakin toinen oli merimies. Amerikassa suvulla on toisen tiedot ja Helsingin keskusrekisterissä toisen. Helsingin pääkirjassa on myös morsiamesta merkintä "Vihitty New Yorkissa merimies N.N:n kanssa silloin ja silloin", mitkä tiedot ovat syntymäaikaa ja -paikkaa lukuunottamatta samat molemmilla puolen Atlanttia.

Tunnen kaiketi melkein kaikki tietotekniikkajaoston jäsenet luonnossakin, vaikka nykyistä kokoonpanoa en kotisivulta tähän hätään löytänyt (ehkä se on Sukutiedossa). Ei ole pelkoa siitä, etteivätkö he olisi riittävän "viisaita" (paitti eihän mikään ole niin viisas kuin majava), siksi koetan tätäkin asiaa viestittää. Juha jo ehätti räplätessäni vastaamaan. Kun useimmat kai ovat vielä työelämässä, ei aikaa tietysti ole rajattomasti vapaaehtoistoimintaan käytettävissä. Tiukkaa tahtoo tehdä meikäläiselläkin, vaikka olen eläkkeellä, kun on vielä muutakin askaretta.

Mikään ei ole niin tärkeätä kuin puutarhanhoito (eikä sekään ole kovin tärkeätä, veljeni jostakin lukeman täydennyksen mukaan).

Seppo N.

kkylakos
19.04.09, 11:46
Taitaa tämä ketju http://suku.genealogia.fi/showthread.php?t=6714 kuulua samaan virhesarjaan kuin muut täällä mainitut.

Erkki Järvinen
19.04.09, 14:54
Nyt en ymmärrä sitäkään kuin viimeksi. Oletkohan noussut väärällä jalalla ylös:confused:. Ja blogien ongelmista en puhunut. Onhan minulla siellä henkilötiedotkin. Ei minulla ole mitään hinkua sinne ylenmäärin kirjoittaa, vaikka se jonkinlainen kunniatehtävä onkin.
Seppo N.

Älä välitä Seppo, minun täytyy tunnustaa aivan kohteliaasti etten ole ajoittain ymmärtänyt minäkään Tellervon kommentteja ts. ajatuksen kulkua mutta se nyt ei liene ole mitenkään tärkeätä eikä tämä minun kommenttini ole mikään moite - todistaa vain sen, miten vaikeata on kirjoitetun tekstin oikein ymmärtäminen.

Terhi L.
19.04.09, 15:48
Kiitos Kaisa! Juurikin sama ongelma siirtokarjalaisten puolella...kiirusta on ja ruuhkaa;))

Terhi

JaskaS
19.04.09, 16:19
Taitaapi noissa häiriintyneissä sivuissa olla yhteisenä piirteenä se että oikea kehys (frame) osoittaa palvelimelle http://web.genealogia.fi/ - siellä lienee jotain häikkää.

:) Jaska

tellervoranta
19.04.09, 17:47
Minä en mahdollisesti äsken käynyt "häiriöityneillä" sivuilla, koska sain kaiken sen tiedon, minkä tarvitsin.
Sepolle lähetin vitsin :D:.
Ajattelin laittaa Avattareeni sääreni, jos voisi kuvasta tutkailla kumpi on se väärä jalka, millä olen noussut ylös.
Mutta jos olenkin ollut koko ajan sängyssä, niin antaa olla.
Kyllä kaikki hyvin menee ja aina vain paremmin, jos ajattelee myönteisesti.:)

Make
19.04.09, 18:11
Mikään ei ole niin tärkeätä kuin puutarhanhoito (eikä sekään ole kovin tärkeätä, veljeni jostakin lukeman täydennyksen mukaan).

Seppo N.

Kun taas varmaan Ilkka Kanervan mukaan se on tärkeintä kaikista.

Käsitykseni, joka tosin voi olla vajaavainen, ketjun alussa kuvattuja ilmoituksia tulee ajoittain sellaisilla sivuille, jonne hakurobotit pyrkivään massahyökkäyksellä. Yleensä korjaantuu ilman toimia.

P. T. Kuusiluoma
20.04.09, 10:44
Seuralla on yksi vanha windows-palvelin, jonka aineistoa ei ole vielä siirretty linux-palvelimelle. Se kaatuu silloin tällöin. Pystyynnosto kuuluu palvelinhotellin tehtäviin, mutta sekään ei tee sitä viikonloppuna.

Seuran internet-sivustolle on tulossa blogiohjelma, jota odotellessamme blogit lähetetään toiminnanjohtajalle sivustolla julkaisemista varten.

Internetin häiriöilmoitusten oikea osoite ei ole Suku Forumin Parannusehdotuksia-foorumi, vaan sivuston ongelmista vastaava henkilö. Häneen saa yhteyden etusivun vasemman reunan linkistä Yhteystietoja, josta löytyy yhteydenottolomakkeita erilaisia tarpeita varten.

Risto Toivonen
28.07.10, 03:58
Lähetin häiriöilmoituksen 'suomalaisista nimenmuutoksista' ja 'siirtokarjalaisten tie osoitehakemistosta' ohjeistettuun paikkaan, mutta ei taida kukaan sitä lukea, joten yritän tätä kautta.

Kyseiset sivut eivät taida olla yhteydessä muuhun maailmaan tällä hetkellä.

Juha
01.08.10, 21:45
Huomasin tämän viestisi vasta tänään Risto ja jep, näin on - ilmeisesti yksi palvelistamme on alhaalla.

Toimiston väki palaa huomenissa lomalta ja asia varmaan korjantuu tuota pikaa



Suomen Sukututkimusseura
Juha Vuorela