PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Veteläisistä


Wiljami
17.04.09, 13:37
Jos joku tutkii jotain sukuhaaraa Kuusamon Veteläisistä, tiedoksi, jotta heistä löytyy kaksi kirjajulkaisua, joista saattaa olla apua. Voit kysellä niistä foorumin palstoilla tai suoraan kauttani. Terveisin Mauno Nygård Oulu.

Irkku
01.05.09, 09:39
Jos joku tutkii jotain sukuhaaraa Kuusamon Veteläisistä, tiedoksi, jotta heistä löytyy kaksi kirjajulkaisua, joista saattaa olla apua. Voit kysellä niistä foorumin palstoilla tai suoraan kauttani. Terveisin Mauno Nygård Oulu.

Minun tutkimaani sukuun tulee sellainen Veteläinen kuin Juho Matinpoika Veteläinen, s. 24.12.1759 Kuusamo,k.26.6.1817 Pudasjärvellä. Hänen vaimonsa äiti on sitä sukua, jonka sukuhaaraa tutkin

Irkku

Wiljami
01.05.09, 12:53
Näkyy löytyvän tuosta Kanasen Jorman toimittamasta kirjasta, mutta Johannes -nimellä. Perustiedot vaikuttais löytyvän, kun on "Pulkkasen haaraan" kuuluva; myös taaksepäin. Tarvisitko sellaisia? Selailen kirjan tekstiosaa vielä myöhemmin. Josko sieltä myös löytyis jotain mielenkiintoista.
Eli palataan lähipäivinä asiaan. Nyt kutsuu pihatyöt...sanoo vaimoni.

Tv. Mane

Irkku
02.05.09, 07:17
Minä käytän kaikista Johaneista ja Johanneksista Juho nimeä. Tämä mies on kirkonkirjoissa sekä Johan että Johannes nimellä.

Minua kiinnostaa eniten, mitä Juhon elämästä kirjoitetaan. Hän asui perheineen 1800-luvun alussa Vasaraperän Hirsivaarassa, käsittääkseni tilalla, joka myöhemmissä tiedoissa oli numerolla Vasaraperä 26..
Oliko hän tämän tilan perustaja ja milloin?

Jälkipolvet tietysti kiinnostavat siinä mielessä, että voisi vertailla. Ne lienee kuitenkin paras lähettää yksityispostina.

Juhon esipolvista tiedän vanhemmat ja ne tässä tutkimuksessa riittävät.

eijakontio
05.05.09, 19:55
Hei,
minulta löytyy Helena Veteläinen, s. 29.4.1811 Kuusamo Pousu. Isä Sigfrid s.30.12.1773. Helenan sisaruksista ja hänestä itsestäänkin + jälkipolvista olisi kiinnostavaa saada tietoa.