PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Iitti - Valkeala/ Anna Johansdr. & Sylvester Eliasson


Tiina Lietzén
01.04.09, 10:50
Hei

Hiskissä on Iitin vihityissä 1.1.1834 bd. s. Sylvester Eliasson Valkealasta & bd. dr. Anna Johansdr. Keltistä. Tuo Sylvester lienee esi-isäni, s. 18.11.1812 Valkeala Kouvola Tyrilä. Mutta mistä löytäisin lisätietoja Annasta? Sylvesterin ja Annan lapsia löytyy Valkealan Hiskistä v. 1834 alkaen, mutta yhdessäkään ei mainita äidin ikää tai syntymävuotta.

Olen yrittänyt nyt kahlata Hiskin ja SSHY:n avulla läpi Iitin rippikirjoja ym. Olen aikaisemmin merkannut kysymysmerkillä Annan vanhemmiksi Ulrika Pehrdr:n ja Johan Mattsonin ilmeisesti sillä perusteella, että heille syntyi Anna-niminen tytär v. 1812 Keltissä (Hiskistä). En kuitenkaan löydä tuota porukkaa SSHY:n rippikirjoista. Yhden v. 1812 Anna Johansdr:n löysin, mutta hän oli naimisissa jonkun Erikin kanssa (valitettavasti en laittanut RK:n sivun osoitetta muistiin).

Oliko Anna siis syntynyt Keltissä, jossa hän vaikutti naimisiinmennessään? Ja ketkä olivat hänen vanhempansa?

Tiina

Tiina Lietzén
01.04.09, 12:02
Löysin tällaisen:http://www.sukuhistoria.fi/sshy/sivut/HisKi-digiarkisto.php?bid=6088&pnum=60

Mitäköhän lukee tuossa Anna Sophia Johansdr:n nimen edessä? Entä mitä tuossa sarakkeessa, jossa ekalla rivillä lukee Wärd? Jotain tapahtui vuonna 1834. Hiskin mukaan Sylvester Eliasson ja Anna Johansdr. vihittiin 1.1.1834. Voisiko tuo viitata siihen, vaikka päivämäärä näyttää kyllä ristiriitaiselta? :rolleyes:

Tiina

Tiina Lietzén
01.04.09, 12:19
No juu, unohtakaa tuo edellinen. Nyt taisi löytyä oikea Anna eli täältä http://www.sukuhistoria.fi/sshy/sivut/HisKi-digiarkisto.php?bid=6088&pnum=66. Tiedoissa näyttäisi lukevan "gift till Walkeala".

Tiina

jorma oksanen
02.04.09, 20:58
Hei Tiina
Yhteistä meille on myös esivanhempia Iitissä Lietzenien lisäksi.
Kuis on edistynyt?
Kyseleepi Jorma

Tiina Lietzén
02.04.09, 21:25
Hei Jorma

Kerropa lisää yhteisistä Iitin esivanhemmista. :D: Omat tutkimukseni Iitin suunnalla ovat alkutekijöissään, vasta nuo ekat nimet koossa. Lietzénejä en ole myöskään ehtinyt tutkia lisää, mitä nyt olen tarkastanut sukututkimusohjelmaani syöttämiäni tietoja vähitellen.

Tiina

jorma oksanen
02.04.09, 22:14
Isak Johansson Hongain ja vaimonsa Anna Helena Mickelsdotter tytär Maja Lisa meni naimisiin Petter Niklas Dufvan kanssa Sysmästä. Petter Niklas on isoisoisäni.

En myöskään ole Lietzen haaraan löytänyt lisävalaistusta. Mutta tuon Petter Niklaksen esivanhempia löytyi.
Eli Taubea todennäköisesti olen 18 sukupolvea ja pariin kertaan eli isän ja äidin kautta.