PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Säämingin tuntijoita?


JaMaHa
31.03.09, 14:37
Hei!

Eräs sukuhaarani joutui lähtemään evakkomatkalle Antreasta ja he päätyivät Sääminkiin, joka on aivan vieras paikkakunta minulle. Sen verran tiedän, että Sääminki jaettiin 1973 Savonlinnan (sai pääosan) ja Punkaharjun kesken.

Kysymys kuuluukin, että tietääkö kukaan säilyikö Säämingin kylät samannimisinä jaosta huolimatta? Entä mistä kohtaa vanhaa Sääminkiä raja Savonlinnan ja Punkaharjun välillä kulkee?

Löytämäni suku asettui lopulta asumaan Säämingissä Haapalahti nimiseen kylään ja siitä kylästä olen kiinnostunut. Onko vielä olemassa ja missä?

Terv. Jaana

K-Erik
31.03.09, 16:16
Haapalahden kylä on edelleen olemassa Säämingissä, katso Hiskin tiedot siitä. Tietoja ei siltä alueelta löydy omissa tiedostoissani.
K-Erik

Kirsti Ervola
31.03.09, 16:33
Haapalahti on Savonlinnassa, reilu 5 km keskustasta pohjoiseen, Haapaveden rannalla. Sääminkihän lakkasi olemasta v. 1973.

Matti Seppänen
31.03.09, 21:37
Hei,minun suvustani on varsin monet asuneet Hapalahdessa. Kuulisin mielelläni keitä henkilöitä sinun suvustasi on asunut siellä. Osoite: matias.seppanen*mail.suomi.net
Terv. M. Seppänen

JaMaHa
01.04.09, 21:30
Kiitokset vastauksista.

Terv. Jaana