PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Mondolin-suku


Päivihannele
31.03.09, 08:29
Ihan aloittelijana kysyn ensiksi; onko kukaan tutkinut Mondolin-sukua ja sen mahdollisia haarakkeita?
Itse olen tutkinut jonkin verran, mutta se onkin aiheuttanut lisää kysymyksiä :confused::confused:..
Minulla on seuraavanlaista tietoa ihan alkujuurista, jos ne alkujuuria onkaan;
eli Lappeen pitäjän Kaivannon seudun Mustolan kylässä asui 1741 syntynyt leski Anna Simontytär Mondo. Hänellä oli poika, Esaias Juhonpoika Mondo,s. 1773.
Onko kellään tietoa omassa suvussaan tällaisesta? onko Anna Mondon miehellä ollut mahdollisesti sisaruksia?
Kysyn tätä, koska 1982 pidetyssä, ainoassa Mondolin-sukukokouksessa oli tieto, ettei nykyään ole ainuttakaan Mondolin nimistä henkilöä, koska aikanaan "suomennettiin" tätä nimeä.
Kuitenkin ihan vaan googlaamalla löytyy tänä päivänä useita ko. nimisiä henkilöitä.

ristojohannes
31.03.09, 09:37
Turun seudulla on paljon Mondolineja.Eivät ole välttämättä Sinun Mondolinejasi.
Tiedostossani on Ruskon Hujalan Iso-Hujalan torpassa 08.01.1878 syntynyt Juho Anselmi Mondolin.

Päivihannele
31.03.09, 09:57
Hei ja kiitos vastauksestasi. Voipi tosiaan olla niinkuin sanoit.
Asiaa ihmettelen siksi, että olen saanut käsityksen, että ko. nimi on ollut aikanaan suljettu nimi :confused:.
Sukuselvityksissä, joita minulla on (perimätietoa, ilmeisesti jonkin verran tutkittuakin) on mainittu ns. kantaisäksi Juho Mondolin joka meni naimisiin Loviisa Maliinin kanssa. Vaimon ja 2 lapsen kuoltua, hän meni aikanaan uudelleen naimisiin Antti Järvenkylän tyttären, Liisan kanssa: heille syntyi 8 lasta.
Turun suunnalta taitaa olla Sigrid Mondolin; onko hänen vanhemmistaan, sisaruksistaan tai jälkeläisistään mitään tietoa?
Onko Juho Aleksanterin vanhemmista, sisaruksista tarkempaa tietoa?