PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Tammelan Nopolan suku


Raija K
26.03.09, 23:53
Netistä löytyy parikin sukututkimusta, joissa esiintyy Tammelan Nopolan suvun jäseniä. Onkohan kukaan tutkinut laajemmin kyseistä sukua?? Kuinkahan monta meitä sukuun kuuluvia mahtaneekaan tutkia kyseistä sukua :rolleyes:

Timo Verho
27.03.09, 08:08
Tammelan Teuron Tuomola eli Nopola esiintyy myös minun esivanhemmissani. Olen tehnyt Tammelan ja Forssan taloista samanlaiset perhetaulut kuin esim. Loimaan talonpoikaissuvut-kirjassani esiintyvät. Anna mielelläni tietoni muillekin. Perhetaulut ovat kuitenkin vain käsinkirjoitetut huonolla käsialallani, puhtaaksikirjoitusta en ole ajatellut tehdä. Lasse Iso-Iivarilla on ollut selvitykseni käytettävissään, kun hän on tehnyt isäntäluettelonsa.

Voisitko ystävällisesti ilmoittaa mistä löytäisin netistä ne viittaamasi sukuselvitykset. Aina on hyvä verrata tietoja.

Timo Verho

Raija K
27.03.09, 11:57
Nopolan sukua olen löytänyt netistä seuraavilta sivuilta:
www.vlk.fi/hkunta/karisalm/lakkonen.htm#Taulu 1
ja
http://koti.welho.com/mjuhala/Hilja_Tervasmaki-01.htm#Table1
Viime syksynä ilmestyneessä sukukirjassa "Tammelan Buchteja 400 vuotta"
Nopolan suvun esipolveani liittyy myös Ryhdän sukuun.

Olen tutustunut L Iso-Iivarin Tammelan talonhaltijaluetteloihin, ovatko
omat tietosi mahdollisesti niitä laajemmat?

Terveisin Raija Kunnas

automatti
27.03.09, 17:49
Hei
Minulla löytyy jonkin verran tietoja (ja luuloja) Teuron Nopolan suvustakin kun olen Tammelaa yrittänyt saada johonkin järjestykseen

Jonkinlainen yhteys vaimon sukuunkin on kuten tuosta welhon taulusta näkyy

Voin kyllä omia tietojani jakaa muillekin. Mistäkö olisi hyvä alouittaa

Automatti

automatti
28.03.09, 17:58
Nopolasta alaspäin löytyy muutamia sukupolvia, joiden oikeellisuudesta en mene takuuseen

maijok
28.03.09, 19:29
Minä myös olen Tammela Teuro Nopola-jälkeläinen,
yksi sukuketju löytyy, jos joku tahtoo.:)

Janatuinen
22.10.10, 06:30
Näyttäisi tuo Nopola minunkin selvityksessäni olevan mukana, valitettavasti eivät tunnu nuo linkit enää toimivan.

Jaana

automatti
22.10.10, 15:13
Hei

Tuo minun linkkini ei tällä hetkellä toimi, koska otin kotisivuni pois verkosta päivitystä yms. varten enkä kuitenkaan ole ehtinyt uusia laatimaan

Minulla on tuota Tammelaa kerättynä suhteellisen laajasti tosin vain Hiskin ja rippikirjojen kautta varmennettuna. Joten suoriin kysymyksiin saattaa löytyä vastauksia.

automatti

Paavo Päätalo
15.01.11, 19:53
Tervehdys
Tammelan Nopola suku ei auennut (linkki).
Kysynkin siis.
Onko tietoa seuraavasta henkilöstä:

Emma M Nopola s. 15.8.1876
Muuttanut Amerikkaan 1894
Luultavasti Ruotsin tai Norjan kautta.
Mistä hän oli kotoisin, missä syntynyt, kastettu jne?

Terveisin

Paavo Päätalo