PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Kustaava Antintytär/Vesilahti


Heikki Koskela
07.03.09, 10:37
Eräs tuttavani kysyy minulta Kustaava (Gustava) Antintyttärestä esipolvia. Kustaava on syntynyt 22.2.1808 Vesilahdella. Hiski ei näytä antavan vihjettäkään alueen kastetuista. Naapuriseurakunnista ei löydy Kustaava-nimistä kastettua tuohon aikaan.

Onko kukaan tutkiut Vesilahden sukuja? Oma sukuni ei liity Vesilahteen, joten tietoja ei ole minullakaan varastossa. Välitän vain tiedon hänelle.

manda
07.03.09, 21:25
Olen joskus puuhastellut Vesilahden rippikirjojen parissa ja muistan ne puutteellisiksi. HisKin mukaan v.1755-1808 syntyneitä mikrof.rullista pitäisi ainakin jonkinverran löytyä.Itse kuljin rippikirjoja "askel askeleelta" ja Vesilahden historiastakin löysin apua.

terv. Manda

Heikki Koskela
08.03.09, 09:43
Olen joskus puuhastellut Vesilahden rippikirjojen parissa ja muistan ne puutteellisiksi. HisKin mukaan v.1755-1808 syntyneitä mikrof.rullista pitäisi ainakin jonkinverran löytyä.Itse kuljin rippikirjoja "askel askeleelta" ja Vesilahden historiastakin löysin apua.

terv. Manda


Kiitos Manda vihjeestä. Kävin kyllä läpi Vesilahden historiankirjat mutta en saanut niistä apua. Sitten löysin oman seurakunnan (Alajärven) muuttaneista tiedon, että Kustaava oli muuttanut vihittynä Ähtäristä Alajärvelle yksi lapsi mukanaan.

Hänen vanhempansa ovat edelleen hakusassa.