PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Ruotsalaiset 1600-1700-luvulla


Heidi Tolvanen
14.02.09, 20:27
Löytyykö tietäjää?

Sörman
24.02.09, 13:24
Hei Heidi,

Kun tietäjiä ei näy löytyvän, ellei sitten joku ole lähettänyt yksityistä viestiä, sopinee vähätietoisenkin vastata. Kysymyksesi on monitulkintainen. Tarkoitatko ihmisiä joilla on sukunimenä Ruotsalainen vai Ruotsin valtakunnan (ruotsinkielisiä?) asukkaita?

Terv. JormaV.

kkylakos
24.02.09, 13:44
Samaa jäin minäkin miettimään, mutta en muistanut kysyä. Oli kyse kummasta tahansa niin (tarkempi) maantieteellinen rajaus olisi hyödyllinen.

Heidi Tolvanen
24.02.09, 17:37
Kiitos vinkistä! Tarkoitin Ruotsalaisen sukua, asuivat Iisalmessa Tölvänniemellä. Samaiseen sukuun kuuluu saarnamies Paavo Ruotsalainen ja näköjään myös presidentti Tarja Halonenkin.

Ossian
24.02.09, 19:25
Kiitos vinkistä! Tarkoitin Ruotsalaisen sukua, asuivat Iisalmessa Tölvänniemellä. Samaiseen sukuun kuuluu saarnamies Paavo Ruotsalainen ja näköjään myös presidentti Tarja Halonenkin.

Hei,
Laitoin tuonne kauan sitten kopioimani/rakentelemani esityksen Paavo Ruotsalaisen sukujuurista

http://www.mesterton.net/paavoruotsalainen.htm

Ossian Mesterton

Heidi Tolvanen
24.02.09, 20:48
No juuri tämä teksti on ollut mulla innostuksen lähteenä Ruotsalaisia tutkiessa. Iisalmen rippikirjassa 1732 Tölvänniemeen on kirjattu Anders ja Påhl perheineen. Mahtavatko olla veljeksiä?

Ossian
24.02.09, 21:25
No juuri tämä teksti on ollut mulla innostuksen lähteenä Ruotsalaisia tutkiessa. Iisalmen rippikirjassa 1732 Tölvänniemeen on kirjattu Anders ja Påhl perheineen. Mahtavatko olla veljeksiä?

Hei,

En ole itse tutkinut koska Ruotsalaiset eivät ole minulle tietääkseni mitään sukua, vaikka äitini puolelta iisalamelainen olenkin.
Tilasin aikoinaan tuon lehden kopion, jonka skannasin, joitakin Paavo Ruotsalaisen äidinpuoleisia juuria lisäilin
ja laitoin tekeleeni Sukututkijat-listan ja Savolaisetsuvut-listan arkistoon.

Ossian Mesterton