PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Salmilaisia sukuja


Leo
13.08.07, 22:21
Olen muutaman vuoden aikana tehnyt yli sadasta salmilaisesta suvusta sukukaavion. Ne löytyvät osoitteesta www.kolumbus.fi/leo.mirala (http://www.kolumbus.fi/leo.mirala)

Olen kehittänyt oman, havainnollisen esittämistekniikan. Siinä muutaman sadan henkilön suku sopii muutamalle A4:lle, sukututkimusohjelmien taulut vaativat kymmeniä sivuja vieläpä epähavainnollisesti esitettynä, valtavasti toistoa. Onko muilla kokemuksia vastaavista esittämistavoista?

Leo
17.10.07, 20:29
Salmilaisten sukukaavioita nähtävillä ja saatavissa lauantaina
20.10.07 sukututkimuspäivillä Karjala-talon alakerrassa Helsingissä.
Olen varannut sieltä esittelypöydän Ortodoksisukujen tutkimusseuran vierestä.
Vien sinne kannettavan tietokoneen ja tulostimen.
Jos kävijöissä on salmilaisten jälkeläisiä, voin heille tulostaa heti sukukaavion. Onhan minulla 160 sukukaaviota tehtynä.
Ehkä saan "tilauksia" uusien kaavioiden tekemistä varten, ja ehkä uusia tietoja, kenties valokuvia Salmista.

Ajattelin panna seinälle malliksi Röppäsen sukukaavion, se on hyvin edustava, vaakuna ja kaikki. Sukuviiri tietysti pöydällä! Olenhan sukuheimon kunniajäsen. Salmin viiri on myös esillä.

Tervetuloa salmilaiset ja heidän jälkeläisensä!