Magda
08.02.09, 19:28
Hej.
Jag har i min ägo gamla fotografier. Är det någon som känner till dessa personer förmedlar jag gärna fotografierna vidare.
De flesta är av släkten Lerche:
- William Bainen: på fotografiets baksida står skrivet: Mary Lerches fosterfar född Maynard.(taget i St.Petersburg)
-Doctor Nicolai Corpus med fru: på fotots baksida är skrivet: Doktor Nicolai Corpus kusin till ingeniör Herman Lerche.( taget i St.Petersburg)
- Elisabeth Corpus född Lerche: på baksidan skrivet Elisabeth Corpus född Lerche. Syster till senator Frdrik Lerche.
-Leopold & Adele Lerche: tillhör Herman Lerche ( Fotot taget av Daniel Nyblin, Helsingfors)
_ F. Lerche (taget av Daniel Nyblin i Helsingfors, 1890?)
- Fotografi av Wilhelm Lerche (taget i Moskva)
- Charles Maynard, Herman Lerches morfar: Flyttade till Ryssland 1827
- Freddy Lerche,
- Robert Lerche
- Carl Fredrik Lerche
- Charley Lerche
- Leopold Lerche, maj 1897
- Willy Lerche
- Herman Lerche (1916)
Dessutom fotografier av dessa personer:
Hilma Lindgren (Skilnadens Atelier, Helsingfors)
Lempi Hovilainen ( Atelier Standards, Helsingfors)
Elsa Kirkkoveräjä (Atelier Wahlström, Helsingfors
Lauri Salmi (Atelier City? Helsingfors)
Oskari Pulkkinen, 1927 (Keski-Savon Valokuvaamo, Mikkeli)
Tyra Kerman
och ett fotografi av 2 pojkar och 1 flicka ( W. Clasen, S:t Petersburg) på fotots baksida står skrivet Streinke, S:t Petersburg.
Med hälsningar
Pia Nurmi
Jag har i min ägo gamla fotografier. Är det någon som känner till dessa personer förmedlar jag gärna fotografierna vidare.
De flesta är av släkten Lerche:
- William Bainen: på fotografiets baksida står skrivet: Mary Lerches fosterfar född Maynard.(taget i St.Petersburg)
-Doctor Nicolai Corpus med fru: på fotots baksida är skrivet: Doktor Nicolai Corpus kusin till ingeniör Herman Lerche.( taget i St.Petersburg)
- Elisabeth Corpus född Lerche: på baksidan skrivet Elisabeth Corpus född Lerche. Syster till senator Frdrik Lerche.
-Leopold & Adele Lerche: tillhör Herman Lerche ( Fotot taget av Daniel Nyblin, Helsingfors)
_ F. Lerche (taget av Daniel Nyblin i Helsingfors, 1890?)
- Fotografi av Wilhelm Lerche (taget i Moskva)
- Charles Maynard, Herman Lerches morfar: Flyttade till Ryssland 1827
- Freddy Lerche,
- Robert Lerche
- Carl Fredrik Lerche
- Charley Lerche
- Leopold Lerche, maj 1897
- Willy Lerche
- Herman Lerche (1916)
Dessutom fotografier av dessa personer:
Hilma Lindgren (Skilnadens Atelier, Helsingfors)
Lempi Hovilainen ( Atelier Standards, Helsingfors)
Elsa Kirkkoveräjä (Atelier Wahlström, Helsingfors
Lauri Salmi (Atelier City? Helsingfors)
Oskari Pulkkinen, 1927 (Keski-Savon Valokuvaamo, Mikkeli)
Tyra Kerman
och ett fotografi av 2 pojkar och 1 flicka ( W. Clasen, S:t Petersburg) på fotots baksida står skrivet Streinke, S:t Petersburg.
Med hälsningar
Pia Nurmi