PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Gamla fotografier


Magda
08.02.09, 19:28
Hej.

Jag har i min ägo gamla fotografier. Är det någon som känner till dessa personer förmedlar jag gärna fotografierna vidare.

De flesta är av släkten Lerche:

- William Bainen: på fotografiets baksida står skrivet: Mary Lerches fosterfar född Maynard.(taget i St.Petersburg)

-Doctor Nicolai Corpus med fru: på fotots baksida är skrivet: Doktor Nicolai Corpus kusin till ingeniör Herman Lerche.( taget i St.Petersburg)

- Elisabeth Corpus född Lerche: på baksidan skrivet Elisabeth Corpus född Lerche. Syster till senator Frdrik Lerche.

-Leopold & Adele Lerche: tillhör Herman Lerche ( Fotot taget av Daniel Nyblin, Helsingfors)

_ F. Lerche (taget av Daniel Nyblin i Helsingfors, 1890?)

- Fotografi av Wilhelm Lerche (taget i Moskva)

- Charles Maynard, Herman Lerches morfar: Flyttade till Ryssland 1827
- Freddy Lerche,
- Robert Lerche
- Carl Fredrik Lerche
- Charley Lerche
- Leopold Lerche, maj 1897
- Willy Lerche
- Herman Lerche (1916)

Dessutom fotografier av dessa personer:

Hilma Lindgren (Skilnadens Atelier, Helsingfors)
Lempi Hovilainen ( Atelier Standards, Helsingfors)
Elsa Kirkkoveräjä (Atelier Wahlström, Helsingfors
Lauri Salmi (Atelier City? Helsingfors)
Oskari Pulkkinen, 1927 (Keski-Savon Valokuvaamo, Mikkeli)
Tyra Kerman

och ett fotografi av 2 pojkar och 1 flicka ( W. Clasen, S:t Petersburg) på fotots baksida står skrivet Streinke, S:t Petersburg.


Med hälsningar
Pia Nurmi

PanuH
17.04.15, 16:10
Hej Pia,
jag känner Adele Lerche (född Parviainen) och hennes man Leopold, en släkting av min hustru. Har du hennes foto fortfarande? (jag är bara mågra år sen!) terv/mvh PanuH

Magda
29.04.15, 13:15
Hej Panu

Tyvärr inte, dem skickade jag till Helsingfors. Minns inte vad personen heter, men han är släkt med Lerches.
med hälsningar
PiaNu.

PanuH
07.05.15, 08:00
Okay, tack för info i alla fall,
mvh Panu
:)