PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Mikko (Michel?) Erkinpoika Rasilain


Korvenrinne
25.01.09, 13:48
Löydetyt tiedot on seuraavat:
Syntynyt: 1818-09-19 Jukola, kastettu 1818-09-27 Jukola
Kuollut: 1886-01-08 Elinälä, kuolinsyy "Pöhö".

Hyvä näin - mutta hänen vanhemmista ja niin seuraen esivanhemmistakaan en oikeen/ollenkaan saa selvää - olen yrittänyt HisKi:n ja KaTiHa:n sivuja käyttää.
:confused:
Yksi ehdotus, jonka olen patronyymin kautta ainoastaan arvellut, olisi Erich Georgi Rasilainen ja Christina Staphansdotter Keloinen.

Olisiko jossain täällä foorumin jäseneillä tietoja jotka jotka todistavat näitä asioita , tai jos viassa olen - viittaisi parempaa tietä.

Tapani Kovalaine
25.01.09, 14:35
Koetappas löytää seuraavasta kuva-arvoituksesta Michel Rasilainen 1818...

http://www.digiarkisto.org/sshy/kirjat/Kirkonkirjat/uusikirkko_vl/rippikirja_1828-1838_uk775-776_l/125.htm

Korvenrinne
25.01.09, 15:59
;) Auttajan nimi vaikuttaa tutulta...
Suuret kiitokset...

Tämmöistä se aloittajan elämä sitten on, kuin ei tiedä mistä etsisi ja millä tavalla.

Arveilemalla näköisin - jos varovasti liikkuu - saattaa löyää oikeat pistotietkin,
ja kuin epävarma vaeltaja siellä pimeässä ja puolihukassa näkee vastaantulijan joka hyvinkin tietä osaa neuvoa,
niin elämä tuntuu heti helpommalle.

Vielä kerran;
Suuret Kiitokset

P.S. Jos minun Suomenkieli vaikuttaa vanhanaikaiselta tai jäykältä; olen asunut Ruotsissa kohta 49 vuotta - kieli jäykistyy vuosien kuluessa.

Tapani Kovalaine
25.01.09, 16:39
Kirjoittelit tuossa että nimi vaikuttaa tutulta...
Tulipa heti mieleeni suomen kielen oppituntia varten harjoitusesimerkki. Se on kylläkin poimittu teekkarien vappulehdestä, mutta sehän on vain hyväksi:

- Kylläpä vaikutat tutun näköiseltä, me ollaan varmaan tavattu jossain?

- Jaa, se on kyllä paljon mahdollista, olen ollut usein siellä. :):)