PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Tietojen tuonti toisesta sukukannasta


Semmi
19.01.09, 16:35
Tietojen tuonti toisesta sukukannasta ei enää onnistu. Toisesta kannasta onnistuu siirto valittuun näkymään. Yritettäessä tuoda tiedot uuteen sukukantaan kone menee jumiin ja tehtävien hallinnasta näkee ettei ohjelma vastaa. Sammutettaessa koko ohjelma ja uudelleen käynnistettäessä siirretyt henkilöt ovat mukana uudessa kannassa, mutta ilman mitään tietoja nimeä lukuunottamatta. Mainittakoon, että syntymä- ja kuolinajat näkyvät henkilöluettelossa, mutta ei enää avattaessa henkilön kortti. Luulin ensin koneen hajonneen, mutta uusi kone toimii aivan samoin. Aikaisemmin olen pystynyt siirtämään melko suuriakin sukuketjuja kannasta toiseen.

kaila
19.01.09, 21:30
Tietojen tuonti toisesta sukukannasta ei enää onnistu. Toisesta kannasta onnistuu siirto valittuun näkymään. Yritettäessä tuoda tiedot uuteen sukukantaan kone menee jumiin ja tehtävien hallinnasta näkee ettei ohjelma vastaa. Sammutettaessa koko ohjelma ja uudelleen käynnistettäessä siirretyt henkilöt ovat mukana uudessa kannassa, mutta ilman mitään tietoja nimeä lukuunottamatta. Mainittakoon, että syntymä- ja kuolinajat näkyvät henkilöluettelossa, mutta ei enää avattaessa henkilön kortti. Luulin ensin koneen hajonneen, mutta uusi kone toimii aivan samoin. Aikaisemmin olen pystynyt siirtämään melko suuriakin sukuketjuja kannasta toiseen.

hei. Kuulostaa siltä, että kannassasi on jokin vika. Tässä mitä voit yritää:

Työkalut - Tiivista tietokanta (se myös korjaa)
Muodosta Varmuuskopio - Tämän jälkeen lue se uuteen kantaan komennolla Tuo - XML varmuuskopio
Elleivät auta niin voit lähettää sen minulle samalla kertoen mikä toimenpide ei ole onnistunut niin selvitän asiaa ja yritän korjata jos on jokin vialla.terveisin
Kaarle Kaila

Semmi
20.01.09, 11:44
Lainaus:
Työkalut - Tiivista tietokanta (se myös korjaa)
Muodosta Varmuuskopio - Tämän jälkeen lue se uuteen kantaan komennolla Tuo - XML varmuuskopio
Elleivät auta niin voit lähettää sen minulle samalla kertoen mikä toimenpide ei ole onnistunut niin selvitän asiaa ja yritän korjata jos on jokin vialla.

Kummastakaan toimenpiteestä ei isoa apua. Tuonti aiheutti edelleen koneen jumiutumisen. Parannusta oli kuitenkin tapahtunut siten, että tuotavat henkilöt tietoineen näkyivät ohjelman uudelleen käynnistyksessä, lukuunottamatta niitä henkilöitä jotka olivat jo tuotavassa kannassa olemassa ja jotka ohjelma aivan oikein ilmoitti olevan jo tuotaessa. Tuotava kanta on paljon hitaampi kuin se mistä tuodaan.
Millä osoitteella saan tietokannan liitteenä Sinulle?