PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Sonnisia Lapinlahdelta.


mackan
03.01.09, 17:31
Heips. Aloitin juuri äitini äitin suvun tutkimisen. Oma äitini arveli että hänen äitinsä Eevi Pekkarisen os. Sonnisen vanhemmat olisivat nimeltään "Ville" ja Eeva Sonninen. Syntymäajat lienevät jossakin 1850-1900-lukujen välissä, sillä itse ää on syntynyt v. 1903. Itse olen yrittänyt etsiä jonkin verran Hiski:stä mutta sieltä en ole valaistusta asiaan saanut...Suvussa on ollut ainakin Junnu niminen "pappa", liekö siis oikealta nimeltään Johan...Muutapa tietoa minulla ei olekaan...Jos osaatte neuvoa linkkejä mistä löytyis tietoa niin olisin kiitollinen!

Julle
03.01.09, 18:30
< ...Muutapa tietoa minulla ei olekaan...Jos osaatte neuvoa linkkejä mistä löytyis tietoa niin olisin kiitollinen!>

Eikös se näin tuoreissa tapauksissa paras paikka ole se henkilöiden kuolinseurakunta, josta ne tiedot voi saada tai sitten ne kestää?

Kokeilehan

mackan
03.01.09, 20:20
Itse asiassa mulla onkin enemmän tietoa. Äitini äitin sisaruksista nimittäin. Heitä olivat Lauri Sonninen (vaimonsa Eeva, vai lienekö hänkin Eevi), Alli, Aino, Veikko, Vilho ja muistaakseni myös Hanna. Joitakin muitakin saattaa olla, mutta nimiä ei ole tiedossa. Luulen kuitenkin että he kaikki ovat syntyneet 1800-luvun ja 1900-luvun vaihteessa, joten ehkäpä paras paikka etsiä tietoja on kyseinen seurakunta.

Riitta Nieminen
04.01.09, 10:39
Hei,

Suomen sukututkimusseuran sivuilla on luettelo sukututkijoista paikkakunnan ja sukujen mukaan. Sieltä löytyy Lapinlahden Sonnisten tutkija, jonka tutkimus alkaa 1650-luvulta.

Terveisin Riitta Nieminen