PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Viesti häipyi kuin tuoksu Saharaan... (siirretty/admin)


Anja Simola
12.07.07, 23:31
Miten minä sen teen, on arvoitus! Kirjoitin taas pitkän viestin - jo toistamiseen - ja uteliaisuuttani menin 'esikatselemaan' sitä ja a vot!
Niin oli häipynyt kuin tuoksu Saharaan.
Ihmettelin vain ja se siitä ihmetyksestä.
Lopetan tältä vuodelta tämän typerehtimisen ja keskityn
lisenssin hankintaan!
Anja

Jouni Kaleva
13.07.07, 08:57
Miten minä sen teen, on arvoitus! Kirjoitin taas pitkän viestin - jo toistamiseen - ja uteliaisuuttani menin 'esikatselemaan' sitä ja a vot!
Niin oli häipynyt kuin tuoksu Saharaan.
Ihmettelin vain ja se siitä ihmetyksestä.
Lopetan tältä vuodelta tämän typerehtimisen ja keskityn
lisenssin hankintaan!
Anja
Anja

Älä lannistu! Tässä lienee kyse siitä, että pitkän kirjoittamisesi aikana ehtii automaattinen aikakatkaisu väliin ja kirjaa Sinut ulos Forumilta. Tämän voi välttää seuraavasti: kun kirjaudut sisään, käyttäjätunnuksesi vieressä on boxi "Muista minut". Kun ruksaat sen, homman pitäisi toimia.

admin
13.07.07, 09:41
Asia taitaa olla että jotkut selaimet eivät toimi kunnolla. Olen nähnyt saman tapahtuvan vastaavassa tilanteessa Internet Explorerin yhteydessä. Siitä syystä vaihdoin itse silloin Firefoxiin.
Tilanteesta yleensä pääsee palaamalla edelliselle sivulle "Back" -painikkeella jonka jälkeen voi jatkaa kirjoitusta tai lähettää viesti.

Seppo T.
12.10.07, 14:40
Hukkasin tuohon melkein tunnin! Miksi ........ssä ohjelman pitää tyrkätä minut ulos jos olen kerran itse kirjautunut sisään!!!!??? Loggaan kyllä itse itseni ulos kun homma on valmis.

Seppo Töllikkö

Erkki Järvinen
12.10.07, 15:14
Asia taitaa olla että jotkut selaimet eivät toimi kunnolla. Olen nähnyt saman tapahtuvan vastaavassa tilanteessa Internet Explorerin yhteydessä. Siitä syystä vaihdoin itse silloin Firefoxiin.
Tilanteesta yleensä pääsee palaamalla edelliselle sivulle "Back" -painikkeella jonka jälkeen voi jatkaa kirjoitusta tai lähettää viesti.

Jep.
ei ole ollut mitään ongelmia vaikka minulla onkin Internet Explorer.

admin
12.10.07, 16:25
Hukkasin tuohon melkein tunnin! Miksi ........ssä ohjelman pitää tyrkätä minut ulos jos olen kerran itse kirjautunut sisään!!!!??? Loggaan kyllä itse itseni ulos kun homma on valmis.

Seppo Töllikkö
Kun kirjaudut sisään - laita rasti ruutuun "Muista minut". Silloin selaimen ei pitäisi heittää ulos vaikka kirjoittaakin pitkään.

Hasse

Päivi V.
15.11.07, 00:14
Hei,

Sama ongelma kuin edellisillä. Ruutu näyttää, että olisin kirjautunut sisään, mutta kun painan viestin lähetys-näppäintä, pyydetäänkin kirjautumaan sisään ja (pitkä) viesti häviää taivaan tuuliin. Ja kun ei usko vähällä, toistaa saman monta kertaa.
Miksi ohjelma näyttäisi heittävän ulos juuri siinä vaiheessa? Ja miksi kuitenkin sivun alalaidassa näkyy oma käyttäjätunnus aktiivisena sisäänkirjautuneena käyttäjänä sillä hetkellä?

terv. Päivi V.

admin
15.11.07, 07:47
Hei

Uudelleenkäytän tässä vastaukseni toisesta viestiketjusta:
poista kaikki suku.genealogia.fi -evästeet selaimesta (ehkä selain on saanut evästeet sekaisin?)
tarkista että evästeet on sallittu palvelimesta suku.genealogia.fi
tarkista että sisäänkirjautuessa on rasti "Muista minut" -ruudussa!!!

Seppo T.
15.11.07, 09:51
Hei

tarkista että sisäänkirjautuessa on rasti "Muista minut" -ruudussa!!!


Tämä tuottaa sen pienen ongelman, että ainakin jaetulla koneella käyttäjän on kirjauduttava ulos laudalta, muuten jonkun myöhemmän käyttäjän on mahdollista saada kirjoitusoikeudet käymällä selainhistoriaa läpi...

Seppo Töllikkö

tkukkonen
15.11.07, 16:21
On harvemmin suureksi haitaksi, varsinkin jos vastaus kestää yli 5 min, kirjoittaa omat kommentit vaikkapa Muistiolla (eli Notebookilla Windowsissa) "off-line" ts. poissa linjalta. Kotikoneella ainakin tämä järjestyy, julkisessa paikassa ehkä vähän huonommin.

Jos/kun yhteyskatkos tulee, kirjoitukset löytyvät mainitusta editorista. Tekstit voi hakea kokonaisena tai pätkissä, miten tilanne milloinkin sattuu vaatimaan. Tämä saattaa olla hyvä varmuustoimi myös joissakin sähköpostisovelluksissa, jos käyttää etäpalvelinta (IMAP yhteyskäytännöllä), koska niissä(kin) käytetään yhteyden aikavalvontaa.