PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Esittäytyminen!


Kristiina
28.12.08, 11:42
Olen M.Idström ja olen juuri liittynyt keskustelijoihin. Sukututkimus kiinnostaa, mutta olen vielä aloittelija tässä touhussa.
Yritän kaivella isäni puoleista sukua joka on lähtöisin Vihdistä.
Isoisän isoisä, Erik Johan Idström, syntyi 2.5.1790 Vihdissä. Hän oli Lankilan Nygårdin torppari ja naimisissa Lohjalla v.1790 syntyneen Anna
Michelsdotterin kanssa.
Vähäisestä kokemuksesta huolimatta kiinnostusta löytyy ja jos jollain on tietoja suvustani tai muita neuvoja niin kaikki otetaan mieluusti vastaan.

T: Kristiina:)

marjatellervo
28.12.08, 16:33
Hiskin tietojen mukaan Erik Johan Idströmin vanhemmat olisivat Vihdin Vanjärven Järvenperän torpasta satulaseppä (sadelmakare) Matts Idström ja pellavankutojan tytär (lijnväfvaredotter) Anna Juhontytär Hasselman. Heidät vihittiin Vihdissä 17.10.1786.

Yhä edelleen Hiskin mukaan Matts olisi syntynyt Pusulassa 7.2.1753. Hänen vanhemapansa olisivat Pusulan Ikkalan sotilas Jakob Idström (kuollut 27.5.1799 76-vuotiaana) ja Beata Ollintytär. Heidät vihittiin Pusulassa 24.5.1747, sotilas Jakob Idström Ikkalasta ja Beata Ollintytär Karisjärveltä.

Vihdissä on kastettu 16.10.1763 kutoja Johan Hasselmanin ja Anna Maununtyttären tytär Anna. Johan ja Anna vihittiin Vihdissä 26.12.1759.

SSHY:n sivuilla on Vihdin, Lohjan ja Pusulan kirkonkirjoja. Siellä on myös Lohjan muuttaneita. Anna Mikontytär on mahdollisesti muuttanut 1820 Lohjalta Kosken Leskelästä Vihtiin.

Minun erään esiäitini sisarentytär Frederica Sophia Usenius vihittiin Pusulassa 22.1.1835 muurarinkisälli Johan Idströmin kanssa. He asuivat Helsingissä (Johanin kotipaikka oli jo naimisiin mennessä Helsinki). Epäilen vahvasti, että Johanilla ja sinun sukulaisillasi on jokin yhteys.

Kristiina
28.12.08, 21:50
Kiitos vastauksestasi marjatellervo, mutta tietojeni mukaan kyseessä ei ole sama Matths Idström. Minun satulaseppäni on syntynyt Vihdissä ja oli naimisissa Anna Johans dr. kanssa. Erikin lisäksi heillä oli kolme lasta ja muuta en Matthsista ja Annasta sitten tiedäkään.
Mitä tulee Johaniin niin ainoa mieleen tuleva olisi Johan Theodor Idström, mutta hänkin syntyi vasta v.1855 ja muutti Helsinkiin v. 1871.
Täytyy varmaan vierailla taas Hiskissä jos jotain uutta löytyisi.

marjatellervo
28.12.08, 23:57
Mikäli syntymäaika on oikea, Erik Johan Idström syntyi 2.5.1790 Vihdin Vanjärvellä sadelmakare Matts Idströmin ja Anna Johansdotter Hasselmanin lapsena Järvenperän sadelmakaren torpassa.

marjatellervo
29.12.08, 00:31
Vanjärvellä Matti Idströmin ja Anna Johansdotter Hasselmanin lapsia: Anna Stina s 9.11.1788 k 16.8.1790, Erik Johan 2.5.1790, Adolph 29.2.1792 ja Stina Lovisa 25.5.1705.

Kristiina
29.12.08, 09:24
Kiitos taas. Mulla on ilmeisesti ajatus loppunut sen Hasselman nimen kohdalla.
Mukava saada vähän uutta tietoa ja päästa vähän eteenpäin asioissa.

T. Kristiina