PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Moderaattoreille viestiketjujen pilkkomisista


ilkant
04.08.07, 01:11
Lueskelin Hiski-keskustelua tällä foorumilla. Viestin loppupäässä keskustelu rönsyili muihinkin aiheisiin.

Tällaisessa tilanteessa moderaattorit voivat napsia viestiketjusta aiheesta poikenneet juonteet omiksi viestiketjuikseen. Silloin alkuperäiseen ketjuun jää vain aiheenmukaista asiaa.

En ole asiantuntija vBulletin-ohjelmaan, mutta ainakin jossain ohjelmassa olen tällaisen ominaisuuden nähnyt.

Siinä Hiski-keskusteluryhmässä ei muita viestikejuja olekaan, pilkkominen lienee paikallaan.

Jouni Kaleva
04.08.07, 09:25
Lueskelin Hiski-keskustelua tällä foorumilla. Viestin loppupäässä keskustelu rönsyili muihinkin aiheisiin.

Tällaisessa tilanteessa moderaattorit voivat napsia viestiketjusta aiheesta poikenneet juonteet omiksi viestiketjuikseen. Silloin alkuperäiseen ketjuun jää vain aiheenmukaista asiaa.

En ole asiantuntija vBulletin-ohjelmaan, mutta ainakin jossain ohjelmassa olen tällaisen ominaisuuden nähnyt.

Siinä Hiski-keskusteluryhmässä ei muita viestikejuja olekaan, pilkkominen lienee paikallaan.
Ilpo

Periaatteessa olet aivan oikeassa. Moderaattoreilla on mahdollisuus, jopa velvollisuus (?) yrittää pitää viestiketjuja asiasisällön puolesta ehjinä. Käytännössä tämä vain voi olla hankalaa. Kun nyt katson Hiski-ketjua tällä ajatuksella, niin en osaa ratkaista, mistä kohti tuo tulisi katkaista ja siirtää uuden ketjun aluksi.

Toivottavinta olisi, että kirjoittaja itse aloittaisi uuden ketjun, kun huomaa, että oman uuden viestin ajatus on jo varsin kaukana alkuperäisestä asiasta.

ilkant
04.08.07, 22:54
Kun nyt katson Hiski-ketjua tällä ajatuksella, niin en osaa ratkaista, mistä kohti tuo tulisi katkaista ja siirtää uuden ketjun aluksi.

Aivan tosi.. pilkkominen vie keskustelusta, rönsyilevästäkin sellaisesta, jotain pois.

Tarkennetaan vielä pientä asiaa. Tuossa minä en tarkoittanut niinkään viestiketjun katkaisua vaan sivujuonteille menevien viestien poimimista seasta omiksi viestinketjuiksi. En tiedä, onko tämä mahdollista kaikilla foorumiohjelmilla.