PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Mauno Laurinpka (Vehkamäki) s.8.2.1748


pirkko hagman
03.12.08, 10:00
tuli PETÄJÄVEDELTÄ Alajärvelle ilman otsikon sukunimeä Vehkamäki, joka ilmestyi Maunolle vasta jälkeen vuoden 1797, jolloin hän perheineen asettui Vehkamäen torppaan.
Mauno avoitui Kaisa Matintr.n kanssa Alajärven Nelimarkalla, jossa lapsia syntyi aina vuoteen 1797 saakka.

MAUNON TAUSTAn suhteen olen edelleen hakusessa.
Kyselin asiaa listallamme, vanhoista posteistani päätellen, jo 2005 jolloin sukututkijaveli Paavo Niiles näyttää tukeneen hypoteesiani siitä, että Mauno olisi petäjävetisen Lauri Martinpka Marttisen, s.n. 1724 Petäjävesi, Heikkmarttinen ja Vappu Paavonttr:n vesa.
Olisiko uusissa sukututkijoissa/taitajissa/tietäjissä varmentajaa tai kumoajaa tähän asiaan?
Mauno Laurinpka Vehkamäki on tyttärenpoikani isän patrilineaarisella linjalla.
Tavoitteeni on pakkosyöttää joululahjaksi( muun tillbehörin rinnalle) kullekin lastenlapsellemme sopivana annoksena tulostuksia esipolvistaan!
kyselee Pirkko H:man

Heikki Koskela
03.12.08, 12:35
Tuttu on Mauno Laurinpoika Vehkamäki minulle. Minulla on sama ongelma ollut jo vuosia hänen kohdallaan. Ei ole ollut keinoja päästä varmuudella taakse päin eikä ole juuri nyt edes valistuneita arvauksia.

Jälkipolvia olisi jonkin verran koneellani, vaikka ei suoraan tulekaan minun esivanhempiini. On tullut muitten alajärveläisten sukujen tukimisen yhteydessä.

Paavo Niileksen oletus voi hyvinkin olla totta. En vain uskalla vielä koneelleni laittaa. Tämä esilletullut Vehkamäki on Alajärven Möksyssä. On toinenkin Vehkamäki, joka on kuitenkin eri taloa. Se sijaitsee nykyisen Kyyjärven puolella mutta ei ole Möksystä kaukana.

Minäkin syötän sukututkimuksiani yksin kappalein siten, että jonkun sukulaiseni täyttäessä tasavuosikymmeniä (50-90) vien syntmäpäivälahjaksi nipun papereita ja esitän onnitteluni syntmäpäviän johdosta. Poikkeuksetta se on positiivinen yllätys saajalleen.