PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Släkforskningsprogrammet "Min Släkt"


Ann
01.12.08, 20:28
Jag anser nog att det bästa programmet som finns på svenska är nog från sverige och heter "Min Släkt". Den fungerar fast det är massor med personer i den och uppgifter samt bilder.

Man kan ladda den gratis från www.dannbergsdata.se (http://www.dannbergsdata.se)
Om man vill ha en licensnyckel så kostar den 350 SEK (ca 34 Euro)
och licensnyckel + programmet på CD 400 SEK (ca 39 Euro)
+ bankkostnader

Den är inte heller dyr utan jag tycker att den är förmånlig.

Har förstått att man trodde att det inte gick att plocka in så mycket personer i detta program, men det har jag gjort. Jag är jätte nöjd. Har även givit den som julgåva till min väninna som även släktforskar.

Man kan göra utskrifter i world- programmet på danska, norska, svenska och engelska. Men tyvärr inte på finska.

Har även testat några andra svenska, engelska och finska program, de är nog ganska bra men denna är nog den bästa!

Har någon annan kollat detta program?

Mvh Ann Nyman

Henrik
02.12.08, 08:38
Jag har använt MinSläkt länge och varit nöjd med programmet.
Programmets användarsnitt är bra och den visuella sidan är lagom neutral. Det finns sådant som jag saknar och en del nya funktioner kunde göra programmet ännu bättre. Jag har som bäst ca 10.000 personer registrerade.
h. Henrik

Ann
02.12.08, 15:36
Den går att använda med att ha ca 150.000 personer och även större antal personer. Men då hamnar man gör det lite på annat vis.

Det beror på hur bra datorn man har när man använder av släktforskningsprogrammet "Min Släkt". Själv har jag en släktdatabas på 279.670 personer för tillfället, men det gör det att jag hamnar spara programmet som en gedcom- fil och sedan importerar den åter till en ny databas. Det är kanske lite besvärligt men det gör ingenting så länge som jag har möjligheten att använda programmet och dess innehåll!

Mvh Ann Nyman

Ann
11.06.09, 15:12
Släktforskningsprogrammet "Min Släkt" fungerar mycket bra tillsammans med Windows Vista!

Har över 297.000 för tillfället i släktforskningsdatabasen och det finns inga problem med programmet "Min Släkt".

Har faktiskt provat flera andra program, men det har alltid varit något som har saknas från dem.
De program som jag testat som jag har bl.a. Sukuohjelma 8, Family Tree, Holger, Min Släkt, Juuret 2,1, SukuJutut.

Mvh