PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Willman | 1800-luvun alun korpilahti


willman ismo
01.08.07, 16:43
isäni äiti ja hänen sisarensa sekä vanhempansa syntyneet korpilahdella.olen löytännyt varhaisimmat merkinnät "willman:sta" 1800-luvun alusta korpilahdelta.otto ja amanda willman oli isäni äidin selman (1891-1963)vanhemmat.otto oli syntynnyt 1834 korpilahti ja amanda 1856.mummoni selma willman:in sisaret:ida maria, lydia, wilhelmina, anna maria ja olga.otto willman "aluksi renkinä kuoppalassa ja lopuksi itsellisenä", kertoo korpilahden kirkonkirjat.terveisiä kaikille jotka ovat sukua korpilahdelta.itse en ole siellä ikinä käynnyt.mikäli joku tunnistaa "jotakin" viestistäni, olen tiedoista kiitollinen.terveisin ismo willman,lahti.

Sanneli
24.09.07, 20:48
Hei. Olet varmaankin katsellut SSHY:n Korpilahden syntyneet ym digiarkistossa olevat tiedot..
Oheen laitan katseltavaksesi yhden Hiski:n tiedon, jossa Otto lienee syntynyt ja joka mielestäni kannattaisi seurata. (Ellei ole Korilahden, niin voi olla tiedot Jämsän puolella.)
syntynyt
10.4.1834 14.4.1834 Aufvila Sne smed. Vilhelm Villman Sofia Fredman 31 Otto Vilhelm

Auttaisikohan?, terveisin Sanneli

laaksonen ismo
12.11.07, 11:36
Hei. Olet varmaankin katsellut SSHY:n Korpilahden syntyneet ym digiarkistossa olevat tiedot..
Oheen laitan katseltavaksesi yhden Hiski:n tiedon, jossa Otto lienee syntynyt ja joka mielestäni kannattaisi seurata. (Ellei ole Korilahden, niin voi olla tiedot Jämsän puolella.)
syntynyt
10.4.1834 14.4.1834 Aufvila Sne smed. Vilhelm Villman Sofia Fredman 31 Otto Vilhelm

Auttaisikohan?, terveisin Sannelikiitän infostanne.olen "paluumuuttaja" sukufoorumille tästä päivästä lähtien.

Maisa
12.11.07, 15:53
Hei
Minulla on yksi nainen nimeltään Willman tiedostossa, syntynyt 1920. Vihittynä Saarinen.

Juonas Willman syntynyt 1798 mainitaan mm. Suur-Jämsän historia III:ssa suutarina Muuratjärven Laukkalassa ja Saukkolan Tapanin talossa. Minun sukuni tulee juuri Tapanin talosta Muuratjärveltä ja myöhemmin tämä minun sukuhaara muuttui nimeksi Warsell.

Ville Willman syntynyt 1795 on seppänä Auvilan kylän Auvilan talossa (ed. teos s. 38).

Edelleen mainitaan suutari Aapo Willman s. 1795 Muuramen kylän Penttilässä.

Maisa

laaksonen ismo
12.11.07, 16:29
Hei
Minulla on yksi nainen nimeltään Willman tiedostossa, syntynyt 1920. Vihittynä Saarinen.

Juonas Willman syntynyt 1798 mainitaan mm. Suur-Jämsän historia III:ssa suutarina Muuratjärven Laukkalassa ja Saukkolan Tapanin talossa. Minun sukuni tulee juuri Tapanin talosta Muuratjärveltä ja myöhemmin tämä minun sukuhaara muuttui nimeksi Warsell.

Ville Willman syntynyt 1795 on seppänä Auvilan kylän Auvilan talossa (ed. teos s. 38).

Edelleen mainitaan suutari Aapo Willman s. 1795 Muuramen kylän Penttilässä.

Maisakiitän tästäkin infosta sydämmellisin terveisin.

laaksonen ismo
12.11.07, 18:17
isäni äiti ja hänen sisarensa sekä vanhempansa syntyneet korpilahdella.olen löytännyt varhaisimmat merkinnät "willman:sta" 1800-luvun alusta korpilahdelta.otto ja amanda willman oli isäni äidin selman (1891-1963)vanhemmat.otto oli syntynnyt 1834 korpilahti ja amanda 1856.mummoni selma willman:in sisaret:ida maria, lydia, wilhelmina, anna maria ja olga.otto willman "aluksi renkinä kuoppalassa ja lopuksi itsellisenä", kertoo korpilahden kirkonkirjat.terveisiä kaikille jotka ovat sukua korpilahdelta.itse en ole siellä ikinä käynnyt.mikäli joku tunnistaa "jotakin" viestistäni, olen tiedoista kiitollinen.terveisin ismo willman,lahti.minulla on kopiot näistä kaikista tässä mainitsemistani verisukulaisistani mm korpilahden ev.lut seurakunnalta.keiden kanssa naimisiin ja minne muuttaneet jne.ihan vain tiedoksi.

hessu 07
13.11.07, 08:40
minulla on kopiot näistä kaikista tässä mainitsemistani verisukulaisistani mm korpilahden ev.lut seurakunnalta.keiden kanssa naimisiin ja minne muuttaneet jne.ihan vain tiedoksi.

Moi!
Katsopa HISKI:stä. Keski-Suomessa Kivijärven, Saarijärven ja Viitasaaren seurakunnissa on useita Willman´eja.

Hessu 07

laaksonen ismo
13.11.07, 09:44
Moi!
Katsopa HISKI:stä. Keski-Suomessa Kivijärven, Saarijärven ja Viitasaaren seurakunnissa on useita Willman´eja.

Hessu 07kiitos viestistänne. olen löytännyt willmanneja/ villmanneja ympäri suomea.kymenlaaksosta pohjanmaalle ja lappiin. sukunimi myönnettiin mm ruotuväkilaitoksessa palvelleelle.eräät willmannit tiettävästi böömi-määristä keski-euroopasta aina 1300- luvulle löytyy faktista infoa.

laaksonen ismo
24.05.08, 16:20
isäni äiti ja hänen sisarensa sekä vanhempansa syntyneet korpilahdella.olen löytännyt varhaisimmat merkinnät "willman:sta" 1800-luvun alusta korpilahdelta.otto ja amanda willman oli isäni äidin selman (1891-1963)vanhemmat.otto oli syntynnyt 1834 korpilahti ja amanda 1856.mummoni selma willman:in sisaret:ida maria, lydia, wilhelmina, anna maria ja olga.otto willman "aluksi renkinä kuoppalassa ja lopuksi itsellisenä", kertoo korpilahden kirkonkirjat.terveisiä kaikille jotka ovat sukua korpilahdelta.itse en ole siellä ikinä käynnyt.mikäli joku tunnistaa "jotakin" viestistäni, olen tiedoista kiitollinen.terveisin ismo willman,lahti.
ohessa kuva isäni äidin äidistä.syntyi ja kuoli korpilahdella 1856-1932/amanda willman

laaksonen ismo
24.05.08, 16:22
ohessa kuva isäni äidin äidistä.syntyi ja kuoli korpilahdella 1856-1932/amanda willman
hänen tyttärensä,mummuni selma willman.syntyi 1891 korpilahti.kuoli 1963 lahti.

laaksonen ismo
25.05.08, 09:42
ohessa kuva isäni äidin äidistä.syntyi ja kuoli korpilahdella 1856-1932/amanda willman
kuvassa amanda willman

laaksonen ismo
25.05.08, 09:43
hänen tyttärensä,mummuni selma willman.syntyi 1891 korpilahti.kuoli 1963 lahti.kuvassa selma willman