PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Kiriautuminen SSS:n jäsensivuille


Villel
27.11.08, 17:45
En tiedä onko tämä oikea foorumi tälle ongelmalle, mutta kyse on siitä, etten tarkasta ohjeen noudattamisesta huolimatta ole onnistunut vieläkään kirjautumaan jäsensivuille. Voisiko ongelma johtua siitä, että jäsennumeroni on valmiiksi 5-numeroinen?
Ville Lehtinen, jäsen numero 10742

Juha
27.11.08, 20:04
Tiedossa oleva probleemi, jonka olen välittänyt asiasta vastaavalle taholle.

Toivottavasti ongelma poistuu pian!


Suomen Sukututkimusseura
Juha Vuorela
webmaster

Jarih
28.11.08, 13:22
Minulla on myös sama ongelma, olen kokeillut jo parin kuukauden ajan. Välillä on tuntunut jo siltä, että uusia jäseniä ei kaivata...:(

terv.
Jäsen nro 1xxxx

Päivi V
28.11.08, 20:13
Sama ongelma, jäsennumero on nelinumeroinen. Ei siis johdu siitä että olisi viisinumeroinen.
Päivi V

Dandelion
01.12.08, 23:01
No, minä olen marissut samaa moneen kertaan ja laittanut palautettakin sivustolle, mutta vastausta en ole saanut vielä tähän mennessä sähköpostiini. Vaan selvisihän se näinkin, että monilla on sama ongelma. Aika ontto olo kuitenkin tulee, kun ei viitsitä reagoida kyselyihin. Voisi laittaa vaikka kaikille yhteisesti tiedotteen, jos kiirettä pitää.

Juha
02.12.08, 07:38
Kuten jo aiemmin mainitsin, olen tiedottanut asiaa hoitavalle taholle ongelmasta. Valitettavasti en pysty asiaan itse vaikuttamaan.


Suomen Sukututkimusseura
Juha Vuorela
webmaster

Seppo Niinioja
02.12.08, 10:10
Onnistuin kirjautumaan jäsensivuille, kun homma vielä toimi. Kuten kotisivulla sanotaan, kovin paljon asiaa siellä ei vielä ole. Laitoin omin lupineni otsikot liitekuvaksi. Minulle uutta oli Seuran uusi johtosääntö, joka on hyväksytty 15.1.2008. Ehkä se on muuallakin julkaistu.

Ei voi muuta kuin ihmetellä niiden SSS:n ja SSHY:n työelämässä olevien jäsenten tarmoa ja viitseliäisyyttä, jotka uhraavat paljon vapaa-aikaansa tämän työn hyväksi. Tackar och bockar!

Koetan itsekin vastata Helenan haasteeseen (Tietokantojen päivitykset, 25.11.). Muutama tuuma HisKi-päivityksiä on lojunut jo luvattoman kauan hyllyssä.

Seppo Niinioja

Tuiju Olsio
13.12.08, 00:55
Voisiko joku neuvoa, miten kirjaudutaan SSS:n sivuille. Minut on taas sieltä poistettu, vaikka olen laittanut ruksin "remember me". Aikaisemmin ohje oli ensimmäisellä avautuvalla sivulla, vaan ei ole enää. Se salasanahan oli sukunimen kaksi ensimmäistä kirjainta ja viisinumeroinen jäsennumero. Oliko näin? Mitä tulee ensimmäiseen laatikkoon? Sukunimikö? Yritin etsiä tätä eri viestiketjuista, mutta en löytänyt, eikä kirjautuminen onnistu näillä eväillä.

Paljon kiitoksia.

Juha
13.12.08, 01:10
Lisää jäsennumeron eteen M-kirjain ja niin monta nollaa, että saat viisinumeroisen lukusarjan.
Salasana muodostetaan näin:
Lisää käyttäjätunnuksessa olevan lukusarjan (ilman M-kirjainta) eteen sukunimesi kaksi ensimmäistä kirjainta, joista ensimmäinen on iso ja toinen pieni kirjain.
Esimerkiksi Virtanen-nimisen henkilön, jonka jäsennumero on 1234,
käyttäjätunnus on M01234 ja
salasana Vi01234.




Tuo teksti löytyy myös www.genealogia.fi sivuston etusivulta - huomaathan, että se esittelyteksti jakaantuu nykyään kahdelle eri sivulle!




Suomen Sukututkimusseura
Juha Vuorela
webmaster

H.Arjava
13.12.08, 10:03
Voisiko saada myös jatko-ohjeen. Yritin jo pari viikkoa sitten ensimmäisen kerran, eikä onnistunut. Nyt yritin uudelleen, mutta sain vain kehotuksen aktivointiin. Mikä on ohje aktivoinnille?
Toinen ihme oli, että kun katsoin tietojani, väitettiin, että olisin ollut linjalla "kaksi tuntia sitten" - Enpä ollut, ei ollut konekaan auki, kun vielä luin aamulehteä.

H.Arjava

Tuiju Olsio
13.12.08, 12:38
Kiitos Juha. Nyt onnistui eli löytyi se toinenkin sivu. Nyt kävin myös muuttamassa tietojani, siellä kun oli vanha sähköpostiosoitteeni ja oletuskieli englanti, vaikka sitä en mielestäni koskaan ole valinnut. Valitsin siis suomi, mutta sivulle mennessä on kuitenkin tämänkin jälkeen kaikki ensin vain englanniksi. No sen kanssa osaan elää, vaikka haluaisin sen automaattisesti olevan suomenkielinen.

Markku T. Mäkinen
13.12.08, 14:41
Hei Tuiju,

Kieliongelma voi johtua selaimesi asetuksista. SSS:n sivut tarjotaan kolmella eri kielellä ja selain valitsee automaattisesti näistä yhden noudattaen selaimesi kieliasetuksia. Kannattaa ainakin tarkistaa, että asetuksissa on suomen kieli ensisijaisena.

Internet Explorerissä löydät asetukset menuvalinnoilla: Tools -> Internet Options -> Languages.

Vastaavasti Firefoxissa valintapolku on: Tools -> Options -> Content -> Languages / Choose

t.Markku

Make
13.12.08, 16:07
Lisää jäsennumeron eteen M-kirjain ja niin monta nollaa, että saat viisinumeroisen lukusarjan.
Salasana muodostetaan näin:
Lisää käyttäjätunnuksessa olevan lukusarjan (ilman M-kirjainta) eteen sukunimesi kaksi ensimmäistä kirjainta, joista ensimmäinen on iso ja toinen pieni kirjain.
Esimerkiksi Virtanen-nimisen henkilön, jonka jäsennumero on 1234,
käyttäjätunnus on M01234 ja
salasana Vi01234.




Tuo teksti löytyy myös www.genealogia.fi (http://www.genealogia.fi) sivuston etusivulta - huomaathan, että se esittelyteksti jakaantuu nykyään kahdelle eri sivulle!




Suomen Sukututkimusseura
Juha Vuorela
webmaster

En kyllä onnistu näilläkään ohjeilla. Väärä käyttäjätunnus tai salasana. Ja kirjaimellisesti menin noilla ohjeilla. Jäsennumerokin on jo valmiiksi 5-numeroinen ja sukunimeni tiedän....

EDIT: Nyt yritin pyytää salasanan tuolle käyttäjänimelle ja sain ilmoituksen, ettei käyttäjänimeä (Mxxxxx) ole!

Make
13.12.08, 16:22
En kyllä onnistu näilläkään ohjeilla. Väärä käyttäjätunnus tai salasana. Ja kirjaimellisesti menin noilla ohjeilla. Jäsennumerokin on jo valmiiksi 5-numeroinen ja sukunimeni tiedän....

EDIT: Nyt yritin pyytää salasanan tuolle käyttäjänimelle ja sain ilmoituksen, ettei käyttäjänimeä (Mxxxxx) ole!

EDIT2: Nyt yritin pyydystää käyttäjänimeni, mutta järjestelmä ei tunnistanut sähköpostiosoitettanikaan (kokelin varmuuden vuoksi kaikki kolme käytössä olevaa, vaikka tulleista sähköposteista kyllä näen mikä on järjestlmään annettu).

Tuiju Olsio
13.12.08, 17:26
Hei Tuiju,

Kieliongelma voi johtua selaimesi asetuksista. SSS:n sivut tarjotaan kolmella eri kielellä ja selain valitsee automaattisesti näistä yhden noudattaen selaimesi kieliasetuksia. Kannattaa ainakin tarkistaa, että asetuksissa on suomen kieli ensisijaisena. ...

Vastaavasti Firefoxissa valintapolku on: Tools -> Options -> Content -> Languages / Choose

t.MarkkuKiitos Markku, mutta minun Firefox selaimeni oletuskieli on saksa ja jää myös. Tätä kieltä varsinaisesti käytän ja joudun käyttämään. Jos tästä siis johtuu, niin sille ei voi mitään. Vanhojen SSS:n nettisivujen kanssa ei ollut tällaista probleemaa. Ja kuten jo totesin, tämän kanssa pystyy elämään.

JaskaS
13.12.08, 19:29
Tuiju,

Voit Markun esittämällä tavalla laittaa suomen kielen preferensseissä ennen englantia ja ruotsia, edelleen pitämällä saksa ensimmäisenä. Koska SSS:n sivuja ei ole saksaksi tarjolla, valitsee selain noista kolmesta tarjolla olevasta selaajan ylimmäksi asettaman.
Kokeilin asian :cool:

:) Jaska

Juha
13.12.08, 20:43
Sain viikolla tiedon, että osaa jäsentiedoista ei ole vielä siiretty tietokantaan, joka sitten toimii pohjana mm. tuolle rekisteröimiselle.

Eli nyt ei auta kuin odotella, että ao. homma saadaan ajan tasalle. En itse hoida tuota prosessia, niin tällä hetkellä en osaa sitten sanoa, milloin homma pelittää kaikkien osalta.


Juha

Make
13.12.08, 21:01
Sain viikolla tiedon, että osaa jäsentiedoista ei ole vielä siiretty tietokantaan, joka sitten toimii pohjana mm. tuolle rekisteröimiselle.

Eli nyt ei auta kuin odotella, että ao. homma saadaan ajan tasalle. En itse hoida tuota prosessia, niin tällä hetkellä en osaa sitten sanoa, milloin homma pelittää kaikkien osalta.


Juha

OK. Ei tässä kiirettä ole; pääasia on tietää, että ongelma ei ole täällä tuolin ja näppiksen välissä. Kiitos!

tellervoranta
13.12.08, 21:37
Näytti tuo kirjautuminen ainakin minulla onnistuvan. Eli siis Kiriautuminen.
Olen siis näitä kirj autuaita ;)

Villel
13.12.08, 21:40
Olen samaa mieltä, että tärkeintä oli tietää, ettei ongelma ole itsessä vaan systeemissä. Vaan onhan tässä jo odotettukin useampi kuukausi. Kaikesta huolimatta mukavaa Joulun odotusta kaikille!
Ville Lehtinen

tellervoranta
13.12.08, 21:50
Pääsin minä heti alusta asti kirjautumaan, vaan eipä ole ollut sinne juuri asiaa, joten ihan vaan uteliaisuudesta ja muiden takia kokeilin nyt uudestaan. :)

Eero Lehtinen
19.12.08, 14:56
Jälleen kerran: miten pääsen kirjautumaan kun jäsennumeroni on 5-numeroinen eli yli 10000 ? Ohjetta olen odotellut kuukausia eikä uuden jäsenmaksun maksaminen tunnu mukavalta---
Eero Lehtinen

Juha
19.12.08, 15:01
Valitettavasti 13.12.2008 lähettämäni teksti on edelleen ajankohtainen;
"Sain viikolla tiedon, että osaa jäsentiedoista ei ole vielä siirretty tietokantaan, joka sitten toimii pohjana mm. tuolle rekisteröimiselle."

Yritän omalta osaltani kiirehtiä asiaa, koska suoraan en pysty sitä itse hoitamaan.


Suomen Sukututkimusseura
Juha Vuorela
webmaster

Päivi V
06.02.09, 18:12
Jokohan piankin pääsisin minäkin jäsensivuille kirjautumaan? Sain 15.12.2008 P.T.Kuusiluomalta sähköpostia jossa pyydettiin ilmoittamaan jäsennumero hänelle, jotta hän pyytää sitten administraattoria tarkistamaan asian. Aikaa on kulunut jo jokseenkin kauan! Eikä mitään ole tapahtunut. Nyt todellakin tuntuu siltä, että maksoin jäsenmaksun aivan turhan takia!

Dandelion
06.02.09, 18:56
Sinä sait sentään postia... minä odottelen edelleen. :D:

Aki Pitkäkoski
06.02.09, 19:33
Kun isolla rahallakaan ei aina saada tietojärjestelmiä heti toimimaan, yrityksissä ja julkisella sektorilla, niin miten yhdistyksessä, jossa on krooninen pula vapaaehtoisista, jotka voisivat ojentaa auttavan kätensä.

Kun ihmiset oman työnsä ohella koettavat parhaansa mukaan pystyttää järjestelmää, jollaisen aika nyt on, ei koskaan voida olla sata-varmoja, milloin kaikki toimii.

Ei edes toiminnanjohtaja voi loihtia lisäresurssia, jos sitä ei ole.
Ymmärtääkseni Seuran budjetti ei riitä laajojen IT-ostopalvelujen hankkimiseen. Työ maksaa maltaita.

Kuten Webmaster on kertonut, on vapaaehtoishommia (eri näköistä ja eri kokoista ja pituista) tarjolla Seuran IT-puolellakin. Jokainen - pienikin - kädenojennus jäsenistöltä johonkin osaprojektiin, voi viedä samalla jotain muutakin asiaa eteenpäin.

Mitä useampi kysyy "Mitä minä voisin tehdä?", sitä enemmän osaamista on valittavana ja sitä voidaan koordinoida ja saada enemmän tuloksia aikaan.

Kaikkihan me haluamme mahdollisimman toimivat ja monipuolistuvat palvelut nettiin.

yst.terv.
--aki--

Make
06.02.09, 21:00
Kyllä se noin on kun Aki toteaa. Tiedän muusta yhdistystoiminnasta. Minäkin nyt taas muistin kylläkin, etten pääsen jäsensivulle. Tosin en tiedä yhtään mitä siellä olisi tarjollakaan :)

Semmosen ehdotuksen kuitenkin tekisin, että tuolta etusivulta poistettaisiin tuo mainos kirjautumisesta, kun se ei tunnu onnistuvan meillä "uusilla" (olen kai ollut noin 3 vuotta jäsen? - jäsennumeroni M10181). Voi tupata ärsyttämään tuo mainos.

Sinänsä en koe kyllä tuon vaatimattoman jäsenmaksun menneen hukkaan, kun en juurikaan jäsensivulle pääse. Tuntuu tämä yhdistyksen toiminta kuitenkin pyörivän tarpeitani vastaavasti. Ihan ihqua olla osarahoittajana :D:

Aki Pitkäkoski
06.02.09, 21:13
Kannatan Maken ehdotusta. Poistettakoon toistaiseksi maininta kirjautumisesta, jos se kerran ei kaikilla toimi. Ei toiminut minullakaan, kun joskus kokeilin. Mutta ei minulla ole niin kiire...

Eero Lehtinen
07.02.09, 14:02
Totean kiitollisena että jäsentilini on avattu ja pääsen esteettä jäsensivuille.:)
Eero Lehtinen

Dandelion
07.02.09, 22:10
Olen samaa mieltä edellisten kanssa, mutta kai sitä nyt jäsenmaksunsa maksaneena saa hiukan purnatakin. ;) Vaikka minulla ei kyllä ole mitään käsitystä siitä, kuinka paljon työtä seuran sivujen ylläpito vaatii ja kuinka moni niitä on tekemässä. Näin on helppo esittää kritiikkiä. Yleensähän se on niin, että vain negatiivisista asioista annetaan palautetta. Harvemmin suomalainen kehuu. Onneksi sekin asia on muuttumassa.

Eli kiitos kaikille ahkerille tekijöille!

Make
15.07.09, 15:07
Pakko kai nostaa taas tämä asia ylös.

En edelleenkää pääse sisään jäsensivuille. 100-varmasti teen käyttäjätunnuksen juuri ohjeen mukaan M10181 ja salasanan Xy10181. (X ja y siis nyt "piilossa").

Jäsen olen ollut jo noin 3-4 vuotta. Viimeksi kirjoitin samasta asiasta näemmä 9.2.2009.

Juuri nyt olisi ollut jopa asiallista hakemista tuolta :(

Lasse1951
15.07.09, 20:15
Pakko kai nostaa taas tämä asia ylös.

En edelleenkää pääse sisään jäsensivuille. 100-varmasti teen käyttäjätunnuksen juuri ohjeen mukaan M10181 ja salasanan Xy10181. (X ja y siis nyt "piilossa").

Jäsen olen ollut jo noin 3-4 vuotta. Viimeksi kirjoitin samasta asiasta näemmä 9.2.2009.

Juuri nyt olisi ollut jopa asiallista hakemista tuolta :(

Ciao Make,

Oletko tarkistanut että jäsenmaksu on maksettu, jos on, niin ota yhteyttä jäsensihteeriin Pirjo Toukolaan, yhteys löytyy tästä

http://www.genealogia.fi/index.php?option=com_contact&view=category&catid=89&Itemid=72&lang=fi

Terveisin,

Lasse Holm

Make
16.07.09, 09:32
Ciao Make,

Oletko tarkistanut että jäsenmaksu on maksettu, jos on, niin ota yhteyttä jäsensihteeriin Pirjo Toukolaan, yhteys löytyy tästä

http://www.genealogia.fi/index.php?option=com_contact&view=category&catid=89&Itemid=72&lang=fi

Terveisin,

Lasse Holm

Kyllä on maksettu ja muut jäsenedut kyllä toimivat. Yhteyksiäkin on parin vuoden aikana otettu, mutta eipä Pirjoon. Teenpä vielä sen. Kiitos Lasse!

- Make

Villel
19.08.09, 15:43
Hei,
Olisin kiinnostunut kuulemaan, auttoiko yhteydenotto Pirjoon tässä ongelmassa, koska itse en vieläkään pääse noille jäsensivuille.
Ville Lehtinen

Make
25.08.09, 17:48
Hei,
Olisin kiinnostunut kuulemaan, auttoiko yhteydenotto Pirjoon tässä ongelmassa, koska itse en vieläkään pääse noille jäsensivuille.
Ville Lehtinen

On tässä ollut niin lomakiireitä, että olin jo koko asian unohtanut eli en ole ollut yhteydessä.

Antti Järvenpää
26.08.09, 10:00
Kun nyt tuli puhe näistä kirjautuspulmista, niin aina silloin tällöin olen miettinyt, että pitäisi kysyä, toimiiko muilla selaisemassa se "Remember me" nappula. Itselläni se ei ainakaan pelitä, kun koneena on Mac ja selaimena Safari. Siis, jos kone on ollut sammuksissa, pitää aina latoa nuo tunnukset uudelleen siitä huolimatta, vaikka kuinka olisi käyttänyt tuota "Rember me" nappulaa. Muutenkin siinä voisi olla suomennus "Muista minut" tai jotakin vastaavaa, koska olemme kuitenkin Suomessa, ja vaikken ole mikään kielipoliisi, soisin käytettävän suomen- ja/tai ruotsinkieltä aina ensisijaisesti, koska ne nyt kuitenkin ovat niitä kieliä, joita suomalaiset ainakin periaatteessa osaavat.

Erkki Järvinen
26.08.09, 10:19
ei ole ollut koskaan mitään kirjautumisongelmia,
olen rastinut ruudun "muista minut" ja sitten
minulla on useita (mm. tämä SukuForum ja
SSS:n Genealogia) sivustoja eri välilehdillä
jotka siis aukeavat aina kun selaimen käynnistän.

Make
26.08.09, 11:56
Kun nyt tuli puhe näistä kirjautuspulmista, niin aina silloin tällöin olen miettinyt, että pitäisi kysyä, toimiiko muilla selaisemassa se "Remember me" nappula. Itselläni se ei ainakaan pelitä, kun koneena on Mac ja selaimena Safari. Siis, jos kone on ollut sammuksissa, pitää aina latoa nuo tunnukset uudelleen siitä huolimatta, vaikka kuinka olisi käyttänyt tuota "Rember me" nappulaa. Muutenkin siinä voisi olla suomennus "Muista minut" tai jotakin vastaavaa, koska olemme kuitenkin Suomessa, ja vaikken ole mikään kielipoliisi, soisin käytettävän suomen- ja/tai ruotsinkieltä aina ensisijaisesti, koska ne nyt kuitenkin ovat niitä kieliä, joita suomalaiset ainakin periaatteessa osaavat.

Katsopa onko selaimessasi asetuksissa ykstyistietojen poisto selaimen sulkeutuessa. Jos on ota pois, niin tiedot säilyvät. Omassa työkoneessani poisto on päällä - ja sitä ei saa normaalikäyttäjä vaihdettua - ja pitää aina selaimen uudelleenavauksessa kirjautua. Kotona ei tarvitse, koska automaattiputsaus ei ole päällä. Molemmissa koneissa Firefox (Win), jossa asetus on Työkalut - Asetukset -Tietosuoja/yksityistiedot. Safaria en tunne.

Antti Järvenpää
26.08.09, 12:48
Päällä ei ole yksityinen selaus, ja muut vastaavalla tavalla toimivat sivut pelittävät ja muistavat minut käyttäjänä. Tämä SSS:n sivu on ainut joka oikuttelee. Esimerkiksi sukufoorumi muistaa minut vallan hyvin.

Giösling
26.08.09, 13:03
En ole edes yrittänyt SSS:n jäsensivuille.
Miksi moisia yleensä lanseerataan?
Mihin SSS on menossa?

Erkki
26.08.09, 16:35
Katsopa onko selaimessasi asetuksissa ykstyistietojen poisto selaimen sulkeutuessa. Jos on ota pois, niin tiedot säilyvät. Omassa työkoneessani poisto on päällä - ja sitä ei saa normaalikäyttäjä vaihdettua - ja pitää aina selaimen uudelleenavauksessa kirjautua. Kotona ei tarvitse, koska automaattiputsaus ei ole päällä. Molemmissa koneissa Firefox (Win), jossa asetus on Työkalut - Asetukset -Tietosuoja/yksityistiedot. Safaria en tunne.

Mistähän tarkkaan ottaen tuon asetuksen löytäisi? Minulla käyttöjärjestelmä Vista ja selain Internet Explorer 8. Kirjaudun järjestelmänvalvojana.

Monissa muissa web-yhteyksissä salasanan tallennus toimii mutta ei SukuForumilla.

Make
19.11.09, 21:35
Tämä sopinee tänne.

On suorastaan harmi, että nuo Helenan mainitsemat toiminnajohtajan "blogit" ovat jossain muualla kuin Suku Forumissa. Rehellisesti sanoen, en ole jaksanut niitä salasanojen takaa kaivella.

Kuinka monta lukijaa tähän mennessä blogeilla on ollut?

Vaikka laskin ei ole näkyvissä,ylläpidolla kaiketikin se tieto on tallessa.

En ymmärrä lainkaan jäsen Giöslingiä (tässäkään) Suku Forumille pitää kirjautua kirjoittaakseen - kuten ko. nimimerkki tekee. Hän haluaisi lukea myös toiminnanjohtajan blogia, mutta jäsensivuille hän ei jostain syystä viitsi kirjautua??? Vaikka ko. blogi olisi se tekemällä löydettävissä helpommin kuin täältä Forumilta jokin tietty ketju.

En ymmärrä, eihän täällä forumilla pääse verkkopankkiinkaan yhdellä ja samalla kirjautumisella.

Anteeksi, viestini oli ehkä liikaa yhteen kanssakirjoittajaan kohdistuva, mutta kun tuo asia on niin kovin omituinen, en voinut olla kirjoittamatta ja Hasse jo (ihan oikein) huomautti alkuperäisessä ketjussa asiassa pysymisestä.

Onko kyseessä tarkoituksenhakuinen provokaatio ennen hallituksen valintaa (jos oikein ymmärrän sellainen on tulossa).

On tämä syksy jo tarpeeksi pimeää ja synkkää ilman sitäkin, että hyvää foorumia ja seuraa revitään.

Seppo Niinioja
19.11.09, 22:40
Tämä sopinee tänne.

Hasse jo (ihan oikein) huomautti alkuperäisessä ketjussa asiassa pysymisestä.

Onko kyseessä tarkoituksenhakuinen provokaatio ennen hallituksen valintaa (jos oikein ymmärrän sellainen on tulossa).

On tämä syksy jo tarpeeksi pimeää ja synkkää ilman sitäkin, että hyvää foorumia ja seuraa revitään.

Oikeassa olet kuomaseni. Mutta kyllä se jo kuukauden päästä kevättä kohden kääntyy.

:) :) :) :)

Giösling
20.11.09, 09:44
Tämä sopinee tänne.



En ymmärrä lainkaan jäsen Giöslingiä (tässäkään) Suku Forumille pitää kirjautua kirjoittaakseen - kuten ko. nimimerkki tekee. Hän haluaisi lukea myös toiminnanjohtajan blogia, mutta jäsensivuille hän ei jostain syystä viitsi kirjautua??? Vaikka ko. blogi olisi se tekemällä löydettävissä helpommin kuin täältä Forumilta jokin tietty ketju.

En ymmärrä, eihän täällä forumilla pääse verkkopankkiinkaan yhdellä ja samalla kirjautumisella.

Anteeksi, viestini oli ehkä liikaa yhteen kanssakirjoittajaan kohdistuva, mutta kun tuo asia on niin kovin omituinen, en voinut olla kirjoittamatta ja Hasse jo (ihan oikein) huomautti alkuperäisessä ketjussa asiassa pysymisestä.

Onko kyseessä tarkoituksenhakuinen provokaatio ennen hallituksen valintaa (jos oikein ymmärrän sellainen on tulossa).

On tämä syksy jo tarpeeksi pimeää ja synkkää ilman sitäkin, että hyvää foorumia ja seuraa revitään.

Provokaatiotako kirjoittajalta jonka oma avatar ja “motto” suorastaan kauhistuttavat tieteelliseksi seuraksi kutsutun SSSS:n Suku Forumin lukijoita?

En välttämättä halua lukea toiminnanjohtajan blogeja, jos ei ole pakko. Voisin ehkä, jos ne olisivat Suku Forumin yhteydessä.

En jaksa, enkä suorastaan voi kirjautua niitä lukemaankaan, koska jäsentunnukseni ei ole tiedossa. Sanotaan, että se on kuoressa, joka sisältää seuran lehdet.

Well – kuori on roskiksessa, ollut ja mennyt.

Se tapa millä blogeja mainostetaan seuran etusivulla ja jäsensihteerin lukukehoitukset, panevat arvelemaan, että jostain tärkeästä
asiasta on kyse.

Nettipäiväkirjat eivät kuitenkaan ole seurassa se tärkein asia, vai ovatko?

Toivottavasti pysyin asiassa, kuten kolpakkoakallistava Makekin.

Make
20.11.09, 12:57
Provokaatiotako kirjoittajalta jonka oma avatar ja “motto” suorastaan kauhistuttavat tieteelliseksi seuraksi kutsutun SSSS:n Suku Forumin lukijoita?

Tästä kirjautumis- ja blogiasiasta kävelen tieheni - vaikkei se stressaakaan- ja kallistanpa vielä kolpakkoakin. Asia tuli täysin selväksi. Se oli juuri kuten arvelin ja pieni syöttini veti kalan.

Avatarta ja "mottoa" muutan, jos ylläpito katsoo siihen olevan aihetta. Hehän tätä valvovat ja useassa foorumissa käyttäjien keskeinen moderointi on kielletty muuten kuin tuon "varoituskolmion" käytön osalta. Eli sitä käyttäen voi huomauttaa kanssakirjoittajien asiattomuuksista.

Giösling
20.11.09, 13:04
Minkä "sortin" saaliista on kyse?

Herätit mielenkiintoni!

Teitkö poistuessasi kuten motossasi luvataan?

K-Erik
20.11.09, 13:23
Mielestäni toiminnanjohtajan bloki on ihan järkevä. Seuran jäsennumeron ja kirjautumisen salasanan saadaan pyytämällä SSS:ltä, niin tein minäkin kun olin tehnyt kuten Juhani.
Eriävät mielipiteet ovat jokaisen oikeus mutta niiden esittämistavassa tulisi toimia kasvatuksen mukaisesti eli loukkaamatta.
Forum on hyvä asia!! Ja niin SSS:n sivut blokeineenkin.
Terveisin
Karl-Erik Liljeström

Seppo Niinioja
20.11.09, 18:43
En välttämättä halua lukea toiminnanjohtajan blogeja, jos ei ole pakko. Voisin ehkä, jos ne olisivat Suku Forumin yhteydessä.

En jaksa, enkä suorastaan voi kirjautua niitä lukemaankaan, koska jäsentunnukseni ei ole tiedossa. Sanotaan, että se on kuoressa, joka sisältää seuran lehdet.

Well – kuori on roskiksessa, ollut ja mennyt.

Se tapa millä blogeja mainostetaan seuran etusivulla ja jäsensihteerin lukukehoitukset, panevat arvelemaan, että jostain tärkeästä
asiasta on kyse.

Nettipäiväkirjat eivät kuitenkaan ole seurassa se tärkein asia, vai ovatko?

Toivottavasti pysyin asiassa, kuten kolpakkoakallistava Makekin.



Eivät ole tärkein asia. Onko joku väittänyt? Se on väärinkäsitys. Kehotan jättämään minun blogini kokonaan lukematta, sekä ilmestyneet että epätodennäköisesti vielä ilmestyvät. Pientä kevennystä niistä olin ajatellut, mutta ei sitten. Jos innostus ja taito riittäisi, saattaisin perustaa Kaisan tai Juhan mallin tapaisen vapaan blogin. Sieltä voisi serveerata Seuralle parhaita paloja.

Heikki Koskela
20.11.09, 18:50
Olen aikoinaan käynyt jäsensivuillakin mutta se on jäänyt vähemmälle osalle. Jos minä melko vähälahjaisena tietokoneosaajana pääsen sivuille niin luulisi kaikkien muidenkin pääsevän sinne alta aikayksikön. Sinne siis vain plaraamaan sivuja. Kyllä se onnistuu.

Mitä tulee moitittuihin kuviin (avatar vai mikä se nyt onkaan) ovat ne ehdottomasti piristävä lisäys Forumin käytössä. Soisin useamman käyttävän kuvaa. Saataisiin kevennyksiä pelkkällä kuvan voimalla. Jokainen kykenee harkitsemaan osaltaan valistuneena ihmisenä mikä on hyvän maun mukaista. Muunmuassa Makella on aivan hyvä maku. Sen sijaan kadehdin Maken hienoa filosofista kannanottoa allekirjoituksen yhteydessä. Olen yrittänyt löytää itselleni vastaavan.

Näissä asioissa on pidettävä varsin löysää pipoa tai tulee pää kipeäksi.

Giösling
21.11.09, 07:36
Ajatella! Ja minä kun olen tyhmyyksissäni luullut, että koiran koivennosto useinmiten liittyy "reviirinmerkintään".